Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-11-24 08:08

Kör man windows så är det windows, ingen skillnad mot att köra på annan windows-burk.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-24 11:30

Så underbart bra,då vet jag att man kan köra alla sina gamla projekt.
Tackar!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-30 12:29

Ok. Det var en länk som sa att Matroxs kort fungera på mac numera

Tusenlapp rabatt idag. Också har dom räntefritt i sex månader över jul.

Får pejla läget hemma, men det känns rätt frestande... Verkar barnsjukdomarna vara lösta eller?

Funkar Garageband att spela in med förresten? Glorifierad bandspelare typ?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-12-01 16:10

garageband funkar. känns som ett väldigt billigt logic.

Det är allt jag begär... Kommer att mixa på min PC även fortsättningsvis, Macbooken blir surfburk, porta i replokalen samt lite lekstuga.

ang keyboard layout \tecken ..

måste finnas en påse med lösa tangenthattar som går att köpa, med "svenska-tecken" som bara är att klicka på + ev snurra lite på layouten på de "tangenter/hattar" som sitter på "fel" ställe -- måste ju vara enklast om man inte köper en .SEdata från början

-- tänkte, om man köper prylar i nån utlänsk macshop

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-12-01 18:58

kallback: tangenterna sitter inte som hattar. det sitter på en enda stor karta som man pillar dit på världens mest klumpigaste sätt.

lärde mig det när jag var tvungen att byta hela kartan för en ynka c-tangent.

e det spillskydd inkluderat då kanske!?

men aha, olika "kartor" \ hårdvaru-låst-layoutat! istället för att köra samma hårdvara och sen bara trixa om hattplacerigar + mjukvara som fixar tangent-swop...låter lite skummt tillvägagångssätt - men det finns vellan en smart tanke med det hela som jag inte begriper tyvärr på rak arm:-\

\\ tänkte på folk som vill tex köra operativ med egna tangentsättningar etc

Jag kunde inte hålla mig - beställde en MacBookPro idag!

Skumt att snart vara mac-ägare, efter alla PC-år. Det som puttade mig över gränsen var att det går bra att köra XP på den. Skönt att komma hem ibland när man varit på utflyktk i OS X djungeln.

jag fick min macbook i förra veckan. den är fin. wihiii. samma orsak som joelso för mig med

Ang ljudkortet i Macbook'en sitter det väl ett SigmaTel i den precis som i endel PC laptops. OsX inbyggda drivare hanterar det bra men inte windows, däremot ska Asio4all supporta det numera enligt deras hemsida. Vet ingen som testat dock.

Tangetbord: Köper man via Apple direkt kan man välja. Jag bor i Tyskland men att få en svensk burk var inga problem när jag ringde, dom skickas ändå direkt från fabrik på Irland eller i Kina. Studentrabatt gick också bra när jag sa att min flickvän pluggar. Tomten kommer med min MB imorrn om allt går vägen.

Bytte från Powerbook 12" till den svarta macBook och är supernöjd. Skärmen är minst dubbelt så bra och den är betydligt svalare. Powerbooken blev glödhet och fläkten gick hela tiden. Kör jag macBooken på lägsta hastigheten hör man inte fläkten alls.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-11 12:02

sitter på en macbook just nu... och ja kraft har den så det räcker jävligt långt. Jag pinar den som fan tycker jag och den tuffar på. processorn är mao inget problem. MEN så ska ju sägas att jag har 2GB ram i den också...

Väntar otåligt på min 2 GHz macbook som ska komma idag eller senast i morgon. Passade på att köpa Logic Express och iWork 06 med eftersom studentrabatten var mycket bra (under halva priset för mjukvara).

Goodbye PC/Cubase!!!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-12 16:02

Skoj!

Japp! Jag kommer förmodligen spendera mesta delen av jullovet i mitt rum och spela in lite låtar. Har haft grym keyboardabstinens så i går slank jag in på Turnkey och handlade en M-Audio Keystation. Min skräpiga PC går dock på knäna så fort jag försöker lira några mjukisar i Cubase dock. Reason funkar lite bättre, men lite släpigt även det. Som tur är så blir det ändring på det snart..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-12 17:13

Kult! Kolla upp Superdigital här på forumet också förresten, han bor också i London, vi sågs i Sthlm förra veckan. Han kör också laptopmusik-varianten. Ta en 99london-fika

  • Oregistrerad
  • 2006-12-12 17:23

Hur mycket segas macbooken ner om man kopplar en extern skärm till den?
Min ibook blev verkligen skitslö när jag körde med extern skärm.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-05 07:20

Igår blev jag ett år äldre och glad MacBook ägare, 2gHz-versionen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-05 10:20

Wow! Grattis x2

Framför allt grattis till konverteringen och finnandet av kärleken från din nya frälsare, äpplet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-05 10:39

Tack båda, har kvar PC så länge också men erkänner att OSX tiger är bra sexigt.

Då ska du se leoparden.. grrr

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-01-05 12:28

Appropå det, Volle, hur stabil känns Leoparden nu?

Det är nästan så att jag vågar installera det på jobbdatorn

Ursprungligen av Volantiz:

Det är nästan så att jag vågar installera det på jobbdatorn

Det är en developers build du har då eller? För den innehåller väl bara de redan meddelande förändringarna? Tydligen ska ju Apple ha sparat på de största till sist liksom

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-01-05 17:31

Ska bli spännande att se vad som visas på tisdag...har läst spekulationer på att att en av grejorna Apple har tjuvhållit på är ett helt nytt gränssnitt...tror iofs inte på det men det ska bli kul ändå...
Och som Cocoa-newbie ser jag verkligen fram emot garbage collection...:)

Ursprungligen av lasselu:

Ska bli spännande att se vad som visas på tisdag...har läst spekulationer på att att en av grejorna Apple har tjuvhållit på är ett helt nytt gränssnitt...tror iofs inte på det men det ska bli kul ändå...
Och som Cocoa-newbie ser jag verkligen fram emot garbage collection...:)

Jodå, nytt gränssnitt kommer. De ska införa ett "unified"-tema över allt, istället för att blanda Aqua och Metal hej vilt. Det ska bli trevligt, dock så kör jag med Uno, ett tillägg till Tiger som för att man får ett unified tema över alla program redan nu. Ser så mycket bättre ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-06 14:03

Kul Håkan. Skärmdump på Uno?

Bevaka tråden