Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PF:

Kul Håkan. Skärmdump på Uno?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-06 19:10

....och nu sitter man och kör XP på nya MacBooken - ränderna går aldrig ur.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-06 19:12

Bläurgh! Du måste umgås med nån som kan Mac å kan visa dig lite grejer så kommer du inte köra Windows sen kan jag lova.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-06 19:15

Word up PF! ...och visst kan man ta bort Windows-partionen i bootcamp sen när man inte orkar längre...?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-06 19:20

Nej du har för evigt smutsat ned en del av hårddisken!

Jag måste nog installera XP på Macbooken. För det verkar inte finnas nåt annat sätt att få skrivaren att funka tyvärr.

HJÄLP! Jag står också snart klar att fixa en MacBook standard och göra det galna att övergå från Cubase LE till Logic Express. Jag är dock lite tveksam till vilken jag ska välja - särskilt eftersom ekonomin är lite kass. Jag har funderat på en 1,83Ghz med 1 Ghz ram men vill samtidigt inte låta snålheten göra mig besviken i efterhand.

Datorn ska bli min portabla studio och fotolab.
I dagsläget kör jag mest audioinspelning på min PC och det går sällan över 10 kanaler. Dock använder jag en del effektpluggar och även min trofasta Mtron. På macen hade jag även tänkt att köra Reason genom Rewire (om det nu går med logic!?).

Vad jag fattar är det 2.0 Ghz som gäller om man ska göra musik? Eller funkar den mindre modellen också? Hilfe bitte!

Jag har 2 GHz-modellen och den funkar alldeles ypperligt. Förutom att processorn är på 2 GHz har den oxå mer cache än den mindre modellen, plus att 1 GB minne och DVD-brännare ingår. Nog den du bör satsa på. För med studentrabatten är den fortfarande billigare än den mindre modellen till standardpris.

Tack för svaret Dalle! Får ta reda på mer om studentrabatten bara.

Bevaka tråden