Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** UPPDATERAD ** 99 kr för 99mac

Tråden skapades och har fått 230 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-03-01 22:07

Jag har betalt 99 Kr nu, var inte med på listan, eftersom jag inte såg detta förrän nu. Många fler skulle nog vara med om det var lättare att hitta detta, dom flesta kollar nog bara i vissa forum. Skicka ett mail till alla medlemmar eller nåt.

mattan
Pilo
Täpp
bollman
Per Selander
William WM
Molarin
Linus
Ingelstam
Goldbeach
Ariel
Thomas "Clavius"
Albert Åhs
Arvid
snyltarn
sten_n
Hasse A
T-son
Nurell
Schuckert
Pentry
Jan-Åke N
Fredrik
ohennig
Robban
Andersson
mondo65
Jont Olof
coach
Baron
Kronér
Mattias A
Ken

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ken:
Många fler skulle nog vara med om det var lättare att hitta detta, dom flesta kollar nog bara i vissa forum. Skicka ett mail till alla medlemmar eller nåt.

Det är ju en av medlemmar arrangerad uppskattningskampanj. Inte officiellt medlemsskap som inte ens finns i dagsläget. Därför kan ju inte Björnström maila ut en sådan request.

DÄREMOT om jag hade mailadressen till alla 3000+ medlemmar hade JAG som oberoende medlem kunnat göra det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-03 15:07
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:

Det är ju en av medlemmar arrangerad uppskattningskampanj. Inte officiellt medlemsskap som inte ens finns i dagsläget. Därför kan ju inte Björnström maila ut en sådan request.

DÄREMOT om jag hade mailadressen till alla 3000+ medlemmar hade JAG som oberoende medlem kunnat göra det

Akta så att du inte blir anmäld som spammare

[ 03. mars 2003, 15:11: Meddelandet ändrat av: Ylan ]

Ylan: du är väl en hjälte - tack för tipset!

Nu är äntligen mina pengar på väg, hoppas det har gått bra utan dom ! :rolleyes:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-04 22:56

En tråd jag helt hade missat. Klart jag är med!
Loggar in på banken imorgon em

Betalt!

Jag är "dödligt sjuk" i influensa och har inte kunnat komma till postboxen ännu - därför har jag inte lagt upp bilderna på postgiro-inbetalningarna...ville bara förklara det.

Hallå!! vänta på mig!
´pling´
så därja!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-05 15:48

Pröjsat

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag är "dödligt sjuk" i influensa och har inte kunnat komma till postboxen ännu - därför har jag inte lagt upp bilderna på postgiro-inbetalningarna...ville bara förklara det.

Köp penicillin för pengarna !!

Krya på dig !

Hurra! Ärade medinsamlare. Vi har nu bidragit till något gott för 99mac. Läs här.

  • Medlem
  • Mark
  • 2003-03-18 23:33

Be mig inte förklara varför. Jag följde tråden i början och sen tappade jag den.
Visar dock min sena uppskattning på 99 nyss överförda sätt.

Lev väl/PapaC

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-03-19 09:55

Bättre sent än aldrig, eller vad är det man säger...

/arvid

( tänkte bara jag skulle förtydliga att det var jag som var sen. Det var inte nån hint till någon annan! )

/a

Senast redigerat 2003-05-11 12:36

Skänker min återbäring från vårt gemensamma prylinköp före jul, runt 230 SEK. David M. sätter in pengarna åt mig.

99 kronor är till medlemsavgiften, de övriga är en muta/lobbybidrag så att Martin gör som jag vill...

Då var man också med...

Sent ska syndaren vakna!

Läste denna tråd för första gången idag......fick en klump i magen av ångest. Nu är det åtgärdat!

  • Avstängd
  • 2003-05-06 16:09

ser ingen mening i det, det heter gratis, gratis betyder att man inte behöver betala.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 16:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Paverling
Jag skulle gladeligen betala för att vara medlem i 99mac.
Jag har bara varit medlem i några månader men blev direkt imponerad av med den proffsighet som siten sköts.
Här får man nyheterna före alla andra och en massa tips och trix från riktiga experter på macar.
Själv fick jag hjälp med en strulande Safari vilket ledde till att jag var i full gång efter 25 minuter efter mitt inlägg.

När jag berättade detta för kollegor inom reklambyråbranschen så slängde dom sej in på 99mac för att bli medlemmar.

Ta betalt grabbar. Det är ni sannerligen värda.

Keep up the good work!

Jag håller med. Fantastiskt bra tjänst som lätt är värd 99 kronor!

När jag skulle "switcha" från PC till Mac fick jag över 20 svar på bara några timmar. 99mac är en ovärderlig resurs som jag besöker mååååånga gånger per dag.

Hästlängder före sina konkurrenter helt enkelt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Jag håller med. Fantastiskt bra tjänst som lätt är värd 99 kronor!

När jag skulle "switcha" från PC till Mac fick jag över 20 svar på bara några timmar. 99mac är en ovärderlig resurs som jag besöker mååååånga gånger per dag.

Hästlängder före sina konkurrenter helt enkelt.

Hehe, VILKA konkurrenter?

*tittar i backspegeln*

Ahh, dääär borta ja

Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
ser ingen mening i det, det heter gratis, gratis betyder att man inte behöver betala.

Det är ju inte frågan om att 99mac numera tar betalt utan att människor som tycker att vi erbjuder bra tjänster och vill att vi ska göra ännu skönare och bättre grejer i fortsättningen hjälper till att finansiera inköpen.

Du har ju över 400 inlägg så uppenbarligen har du tillbringat en hel del tid här och sett vad vi går för.

Jag skulle mer än gärna bidra om jag kunde! just nu är jag arbetslös med väldigt låg a-kassa, men hoppas att jag får en raincheck tills ett nytt jobb dyker upp i horisonten.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Du har ju över 400 inlägg så uppenbarligen har du tillbringat en hel del tid här och sett vad vi går för.

Om iGnus 400 inlägg är rop på hjälp borde denne kanske betala; är däremot de 400 inläggen inlägg som hjälpt andra kanske iGnu borde få betalt istället...

Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
ser ingen mening i det, det heter gratis, gratis betyder att man inte behöver betala.

Positiv och glad iGnu där!

Alla behöver inte delta i uppskattningstråden. För det är just vad det är.
Du kunde ha skrivit: har inte råd. Lägger pengarna på annat osv. Men skrev att gratis betyder att man inte behöver betala. Doh sa räven!

Gratis betyder också i många fall att det är ingenting värt. Men det betyder det _inte_ i 99macs fall. Och jag satte in stål för jag tyckte att denna fria tjänst är VÄRD något. Minst 99 kr. Minst.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 01:12

Har inte varit med så länge, men tycker att jag har fått bra support på mina frågor.
Har en polare som är duktig på mac. Men han kan ju inte allt. Därför var det trevligt med de svaren jag fick på mina inlägg.

Självklart kommer jag att donera 99 kr till denna sajt!

Är det detta gironummer som gäller?
416 57 36-2 mottagare Speedmania

/ Micke

Inbetalt. 99,99 kr tyckte jag var mer passande
Klart man ställer upp. Mycket pengar har gått till detta och det tror jag de flesta har insett.

Vill dock fortfarande att du ringer mig Martin angående det vi pratade om tidigare.

Det skulle vara roligt att få höra hur många som hörsammat er vädjan om en gåva till 99.mac på 99 kronor till dags dato. Kanske även en bekräftelse på att pengarna kommit fram.
Jag hoppas det är många som bidragit en smula till kostnaderna.:p

I första omgången av insamlingen fick 99mac in ca 27 inbetalningar (och massor av roliga & värmande kommentarer!!) och i fredags kom sex stycken till.

Det kommer en ny meny med mer info om insamlingar - jobbar på det!

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Om iGnus 400 inlägg är rop på hjälp borde denne kanske betala; är däremot de 400 inläggen inlägg som hjälpt andra kanske iGnu borde få betalt istället...

Touché

Jag hoppas att jag har en jämn balans mellan frågor/svar (hjälp)/trams

Om 99mac hade en medlemsavgift på 9,90 i månaden, skulle Björnström & Co få in cirka 535.000:- på ett år med 4500 medlemmar.

Jag tror alla kan skrapa undan MINST en tia i månaden.

(samma siffror men med 99;-/månaden blir 5.346.000:-/år :eek::))

Edit:
9,90 x 12 x 4500 = 534600

Rätt ska vara rätt, tack Roland

Senast redigerat 2003-10-30 07:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Om 99mac hade en medlemsavgift på 9,90 i månaden, skulle Björnström & Co få in cirka 53.500:- på ett år med 4500 medlemmar.

Jag tror alla kan skrapa undan MINST en tia i månaden.

(samma siffror men med 99;-/månaden blir 5.346.000:-/år :eek::))

535000 :- menar du säkert. Överst alltså.

Bevaka tråden