Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** UPPDATERAD ** 99 kr för 99mac

Tråden skapades och har fått 230 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror man hela tiden ska ha ca 500 medlemmar i sina kalkyler, det är ungefär så många som är beredda att betala för tjänsterna enligt mina gissningar.

Och så påstår folk att vi smålänningar är snåla

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-21 09:18

Jag är lite sugen på en ny 99:- till 99mac-kampanj. Dels är det nu snart ett år sedan den gamla kampanjen startades av Pilo och dessutom är det lite skämmigt att 99mac inte snurrar på en Xserve så årets frivillig-insamling kunde kanske ha som mål att bidra till inköp av en dylik.

Se denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=37250&perpage=15&pagenumber=2

Är det ngn av det gamla bidragsgivarna (eller nya) som hänger på?

Listan:
mattan

mattan
ohennig

mattan
ohennig
Mattias A

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-21 10:11

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Scooterbabe

Avstår att vara med på detta denna gång, varför - jo av den enkla anledningen att jag tecknade ett mailkonto hos Martin för 1 år - dvs. 300 kronor. Passar på att rekomendera Martins mailservice på http://mac.se som är extremt mycket snabbare än ".Mac". Har även för mig att Martin fick lite problem med alla pengar som trillade in förra gången... men OK han kan väll rätta mig OM jag har fel. Vill man stötta 99mac så är nog detta bättre, dvs. mailservicen.

Martin har skrivit: Teckna konto nu - endast 25 kronor i månaden om du tecknar årsabonemang, eller testa ett kvartal för endast 120kr! Man kan ju på detta sätt även lämna ett stöd till verksamheten.

Nej nej, detta uppropet gäller specifikt inköp av en xServe - mkt viktigt - klart vi ska köra på en xServe!

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Scooterbabe
Martin Pettersson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-21 10:57

Får inte jag vara med eller, Scooterbabe? va? VA?

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6

  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 11:22

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko

  • Medlem
  • 2004-01-21 11:24

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron

var ska man stoppa pengarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-21 11:28

Speedmania har ett postgirokonto. Vet inte om Martin har ordnat med något annat sätt, i vilket fall får vi rådfråga han när det börjar bli dags, vi samlar väl in ett tag först och så dumpar vi alla in det samtidigt typ.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
var ska man stoppa pengarna?

I en brun papperspåse?

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg

  • Medlem
  • 2004-01-21 12:10

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg
maco

Nån får pm'a eller posta när det är dags att pynta in på nåt konto:)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-01-21 12:13

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg
maco
Bonish

Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Får inte jag vara med eller, Scooterbabe? va? VA?

Herregud - det är klart att du får!

Tänkte inte, tidigt på morgonen, och kopierade den ovanför dig för att du hade fått till fetstil (som ändå inte skulle kopierats) - snacka om sinnesslöhet...

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg
maco
Bonish
superduperjacob

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-21 14:15

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg
maco
Bonish
Eva

  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 18:05

mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg
maco
Bonish
Eva
Svanerik

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Jag är lite sugen på en ny 99:- till 99mac-kampanj. Dels är det nu snart ett år sedan den gamla kampanjen startades av Pilo och dessutom är det lite skämmigt att 99mac inte snurrar på en Xserve så årets frivillig-insamling kunde kanske ha som mål att bidra till inköp av en dylik.

Se denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=37250&perpage=15&pagenumber=2

Är det ngn av det gamla bidragsgivarna (eller nya) som hänger på?

Listan:
mattan

Hej allihopa! Jag har inte sett detta förrän nu!!

Supertrevligt att ni alla frivilligt drar igång sådana här kampanjer! Jag håller på att diskutera Xserve-frågan med Apple men får inte så mycket feedback som jag hoppats på. Jag ska försöka återkomma i ärendet återigen under denna och nästa vecka.

Dessutom är vi i startgroparna för att övergå ifrån "martins macforum" till en förening - en process som tar ett par månader uppskattar jag. Det händer så mycket på en gång just nu så jag kan inte riktigt berätta mer än så.

Därför känns det som om insamlingen är lite "för tidig". Min förhoppning är att få en 50/50 deal med Oscar där vi medlemmar står för halva kostnaden och Apple för andra delen.

Servern övergår sedan till föreningens ägo - inte till mig (en fråga om jag vet är viktig för många).

Alla dessa frågor om sponsring & bidrag är något vi varit ganska dåliga på men blir en huvudfråga för en kommande förening. Vi har fått in ca 6000kr på frivilliga "99kr för 99mac" bidrag tidigare som finansierat nya programvaror etc.

Slutsats: ta det lite lugnt ett tag och sätt inte in pengar på mitt företagskonto...pengarna hör hemma hos föreningen istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-21 18:31

ok, låter spännande Martin. Vad säger ni andra? Skall vi låta listan vila så länge så drar vi igång tråden till våren igen när allt är klart med föreningen?

Eller skall det bli en graverad iPod Mini denna gång? (Går de att få graverade, föresten?)

  • Medlem
  • 2004-01-21 18:42

Ska bli spännande och se vad som händer.Bra blir det säkert!!

Ska man sätta in epngar eller ej ?

Jag tror att Björnström menar att pengarna kommer bäst till sin rätt i den kommande föreningen. Så håll i stålet tills vidare

Klart jag är med på en insamling till en Xserve så sant som jag kallas för Xplane...:D

Hojta till när det är dags.

Mvh Tomas

Bevaka tråden