Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställt Ipod mini från USA, total kostnad?

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej.
Undrar vad den totala kostnaden blev när du beställde en IPOD mini från USA. Gärna också en URL till hemsidan, hur lång tid det tog, bra service?

Det går tyvärr inte länge att beställa iPod minis ifrån företag i USA. Apple har uppmärksammat att dom sålde till Europa, och sagt till att dom var tvugna att sluta med det.
Du kan dock beställa ifrån eBay som är hur bra som hellst, eller om du känner någon i USA som kan skicka den.
Jag bad min syster skicka en och slutkostnaden för det blev 360 dollar, men då beställde jag även In-Ear-headphones och armbandet.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 19:04
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Det går tyvärr inte länge att beställa iPod minis ifrån företag i USA. Apple har uppmärksammat att dom sålde till Europa, och sagt till att dom var tvugna att sluta med det.
Du kan dock beställa ifrån eBay som är hur bra som hellst, eller om du känner någon i USA som kan skicka den.
Jag bad min syster skicka en och slutkostnaden för det blev 360 dollar, men då beställde jag även In-Ear-headphones och armbandet.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Hon skickade allt i ett vadderat kuvert utan den eftertraktade kartongen, men hellre billigare iPod mini än att betala en massa extra i frakt och tull för att få kartongen.
Lycka till med eBay funkyfreD

Hur mycket kostade varje del när du köpte den (dvs. hur var de $360 fördelade)? Frakt (eller snarare porto), iPod mini (kostade den $249 eller var de några procent skatt/nån avgift?), armbandet, in-ear-headphones, m.m?

Ursprungligen av Spiken:

Hur mycket kostade varje del när du köpte den (dvs. hur var de $360 fördelade)? Frakt (eller snarare porto), iPod mini (kostade den $249 eller var de några procent skatt/nån avgift?), armbandet, in-ear-headphones, m.m?

Jag tror min syster betalade en skatt på 5%. Har inte frågat så noga. Skatten kan vara allt ifrån 3% till max 6,5%. Varierar från vilken stat hon köpte ifrån.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 22:34

Jag köpte en iPod Mini Silver på en auktion på eBay, det blev totalt $315 inklusive frakt med Global Priority. Killen lovade att skriva ner värdet + skriva gift på paketet så vi får väl se om det kommer fram utan någon tull. Har iaf. goda erfarenheter av just Global Priority. Jag hoppas jag får den någon gång i veckan nu (om jag inte blivit blåst ). Jag hör av mig när/om jag fått den.

I Love eBay

360 dollar är riktigt billigt (enligt mig) för de tillbehören också. Får väl bli Ebay, tack för svaret!

Hon skickade allt i ett vadderat kuvert utan den eftertraktade kartongen, men hellre billigare iPod mini än att betala en massa extra i frakt och tull för att få kartongen.
Lycka till med eBay funkyfreD

Aha ok. Då blir det lite mer tull eller så. Fast kanske kan få dem att skriva "Gift" på paketet så får man väl inte betala tull, förhoppningsvis.

Låter bra mellow :). Men vad är global priority? Att den skickas så snabbt som möjligt eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 02:04

funkyfreD -> Njäe, det är bara ett leveransföretag tror jag, de har en avdelning som heter Global Express som jag tror är snabbare och inkluderar sk. "tracking". Jag köpte tidigare ett WLAN-kort på eBay och det skickades med Global Priority och det kom fram till dörren utan någon tull, det tog mindre än en vecka från usa -> sverige. Jag läste på någon butik i typ HongKong som rekommenderade Global Priority då de nästan aldrig tullade något.

Mellow ok, låter bra ;D. Men när jag sökte runt på Ipod mini;s och letade efter något med Global Priority hittade jag inget. Vart står det att det skickas med Global Priority, kan du fixa ett exempel? ;D

Jag såg igår en kille som sålde iPod minis med Global Priority på eBay, förmodar att det var samma säljare. Jag tror egentligen Global Priority är samma sak som hög prioriterad post med försäkring. Så du kan köpa ifrån vem som hellst bara dom skickar det som express och försäkrat så blir det samma sak som Global Priotity.

Global Priority är USPS flatrate tjänst liknande postens "sverige och utlandspaket" där man köper en vadderad påse med maxvikt xx kilo där porto ingår. Det står att det ska ta 4-6 dagar, men kommer oftast fram på 3

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 15:22

Jo jag misstänkte något sådant. För att försäkra dig att få det som du vill så är det bara att maila säljaren innan så får du oftast snabbt svar.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 15:24

stefanw -> Vet du om de alltid kommer fram till dörren med paketet eller kan de lämna det på uthämtningsstället?

Ok, tackar så hjärtligt för alla svaren!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 20:51

Fick min iPod Mini idag, tog totalt 6 dagar från USA och då var det även en helg inräknad.
Första intrycket; mindre än jag trodde, bra ljud, cool på alla sätt o vis!

Ursprungligen av mellow:

Fick min iPod Mini idag, tog totalt 6 dagar från USA och då var det även en helg inräknad.
Första intrycket; mindre än jag trodde, bra ljud, cool på alla sätt o vis!

Hoppas jag har en på måndag då

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-12 17:30

Mellow och sebobastian: Hur mycket har ni fått betala totalt (och hur mycket är varje sak - t.ex. frakt, sales-tax(?))?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 01:20

Spiken -> Det är ingen fara, jag betalade totalt $315 inklusive allt, blev någonstans mellan 2.3-2.4k sek. Klarade sig undan tull o alla elakheter. Tror frakten gick på ~ $13 i orginalkartongen. Dock så ingick frakten i det priset jag betalade på eBay!

Jag betalde $234.08 inkl. sales tax för min iPod mini, lyckades använda ett rabatterbjudande när jag beställde på AppleStore.com. Sen tillkom det ca 120:- i frakt hem till Sverige så det landade väl på drygt 1800:- totalt, inte så illa.

  • Medlem
  • 2004-03-13 10:20

Köpte min igår på ebay. Blev med frakt $326, vilket väl kommer bli intropriset i Sverige senare? Aja, kunde inte vänta längre nu när Europareleasen blev framskjuten. Bad om att få en blå.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-14 17:52

Lät inte så farligt dyrt för någon av er. Jag har dock inte bråttom, har lärt mig att inte köpa saker när de är helnya (köpte en Palm Tungsten T när den var helny för strax över 6000 ink. moms som två månader senare kostade 3900, och nu går den på kanske 3000 kr - ny). Så det får bli vid sverigepremiären eller nån månad efter - har ju iTunes på iBooken tills dess iBooken med sina högkvalitativa högtalare...

kunde inte heller vänta längre

Skaffade mig oxå en mini på eBay igår.. Min totalkostnad blev lite högre. Runt 340 USD.. Men det kan det vara värt, intropriset i Sverige kommer ändå att ligga på 2400-2600 har jag på känn..

Det var visst så att minin var slut i alla butiker i New York, så här sitter jag med beslutsångest. Ska jag vänta till maj eller köpa en iPod 15 GB redan denna vecka?

Ursprungligen av sebobastian:

Det var visst så att minin var slut i alla butiker i New York, så här sitter jag med beslutsångest.

Min polare hade tur, häromdagen när han var inne i Apple Store NY så kom det in en laddning iPod mini. Dom tog slut på några minuter, men han fick en till mig. Jag har bevis...

Ursprungligen av Adrian B:

Min polare hade tur, häromdagen när han var inne i Apple Store NY så kom det in en laddning iPod mini. Dom tog slut på några minuter, men han fick en till mig. Jag har bevis...

Buhuuuu Ge mig! Nu har jag iallafall satt upp mig på webhallens bokningskö för en blå mini.. Får väl vänta till maj/juni..

  • Medlem
  • 2004-03-16 16:02
Ursprungligen av Adrian B:

Min polare hade tur, häromdagen när han var inne i Apple Store NY så kom det in en laddning iPod mini. Dom tog slut på några minuter, men han fick en till mig. Jag har bevis...

men ja ska till NY till påsk och har tänkt köpa en Ipod, är det itne säket att dom har någon då??

Ursprungligen av rot8:

men ja ska till NY till påsk och har tänkt köpa en Ipod, är det itne säket att dom har någon då??

Ring och säg när du kommer så lägger dom garanterat undan en.

Bevaka tråden