Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Generation med iPods

Tråden skapades och har fått 272 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En ny iPod kommer presenteras så tidigt som i augusti! Det har nu "pålitliga källor" bekräftat för Think Secret. Den nya modellen kommer vara mindre än den nuvarande vita iPoden (3G) och kommer finnas i ett antal färger, bland annat lila, gul och orange. Än så länge finns det ingen information om funktionerna men den nya modellen kommer klara allt som den nuvarande vita modellen klarar (vi får hoppas på lite mer).

Förhoppningsvis kommer den nya modellen presenteras någon gång under de tre första månaderna av augusti. Alltså innan Apples stora Paris Expo den 31 augusti. Priset kommer vara jämförbart med den nuvarande vita iPoden.

(källa www.thinksecret.com samt www.ipodstyle.se )

Vad tror ni, är det trovärdigt?

Eftersom jag har ebstält en iPod mini är jag lite rädd över att det kommer komma en modell som är bara aningen större än mini och med bättre funktioner.

Hade vart rent förjävligt isåfall!

Fast det är ju alltid bra med nyheter, bara det att jag skulle bli lite sur.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 23:11
Ursprungligen av snäll:

Förhoppningsvis kommer den nya modellen presenteras någon gång under de tre första månaderna av augusti.

Hur många månader är augusti?

E jäkligt nyfiken... hoppas det dom skriver stämmer... iofs köpte jag precis en 40gb för ett par månader sedan men går ju alltid o sälja o köpa en ny om den nya skulle vara mycket bättre.

  • Medlem
  • 2004-07-14 23:31

Think Secret brukar inte ha fel.

Lugn det kommer ingen ny iPod Mini, inget kan ersätta iPod Mini!
iPod Mini är millenniumets kap!

men 4G kommer säkert äga, men Minin är en helt annan grej, grymmare liksom!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-14 23:40
Ursprungligen av minipod:

Lugn det kommer ingen ny iPod Mini, inget kan ersätta iPod Mini!
iPod Mini är millenniumets kap!

men 4G kommer säkert äga, men Minin är en helt annan grej, grymmare liksom!

Varför e den grymmare? hehe... tror du bara e rädd för att du inte ska ha det nyaste o fetaste... det e jag iofs... köpte ju min 40gb för några mån sen... får se om jag säljer den o köper nya när den kommer

Ursprungligen av kainen:

Varför e den grymmare? hehe... tror du bara e rädd för att du inte ska ha det nyaste o fetaste... det e jag iofs... köpte ju min 40gb för några mån sen... får se om jag säljer den o köper nya när den kommer

rädd?
jag är inte rädd för nåt.

om jag skulle vilja ha det "fetaste" skulle jag inte skaffat en Mini. varav orden fet och mini skär sig i mina öron.

Jag vill ha en iPod Mini och det nöjer jag mig med, för jag va tidig med en
Siba pajasarna kan ju dra!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 09:15
Ursprungligen av minipod:

rädd?
jag är inte rädd för nåt.

om jag skulle vilja ha det "fetaste" skulle jag inte skaffat en Mini. varav orden fet och mini skär sig i mina öron.

Jag vill ha en iPod Mini och det nöjer jag mig med, för jag va tidig med en
Siba pajasarna kan ju dra!

Nu missförstog du mig... med fetaste syftade jag på "den bästa spelaren på marknaden"... för det är väll vad du tycker att du har, eller har jag fel?

Och då vill du inte att det ska komma en ny bättre spelare som gör att du måste köpa ny... tänk dig en 60gb ipod som har liknande design som minin men som bara är marginellt större. för övrigt så tror jag att priset på mini kommer att sjunka om det blir så...

Ursprungligen av kainen:

Nu missförstog du mig... med fetaste syftade jag på "den bästa spelaren på marknaden"... för det är väll vad du tycker att du har, eller har jag fel?

Och då vill du inte att det ska komma en ny bättre spelare som gör att du måste köpa ny... tänk dig en 60gb ipod som har liknande design som minin men som bara är marginellt större. för övrigt så tror jag att priset på mini kommer att sjunka om det blir så...

Maginellt större, wtf är de för snack, inte en millimeter extra accepterar jag.
och vad ska jag med 60 gb till när;
1, det är lika mycket som min dators hårdisk
2, jag vet inte ens hur man använder poden som en extra hårddisk

Minin är den bästa, och kommer så vara, ett BRA tag frammåt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 12:44
Ursprungligen av minipod:

Maginellt större, wtf är de för snack, inte en millimeter extra accepterar jag.
och vad ska jag med 60 gb till när;
1, det är lika mycket som min dators hårdisk
2, jag vet inte ens hur man använder poden som en extra hårddisk

Minin är den bästa, och kommer så vara, ett BRA tag frammåt!

1. tjaa... ja om du inte har mer musik än som får plats på en mini så är det nog onödigt... iaf om du inte har bredbandsuppkoppling
2. hehe... du kopplar in den med usb/firewire så dyker den ju upp automatiskt i utforskaren som en hårddisk... iaf om du kör winxp.

Ursprungligen av kainen:

1. tjaa... ja om du inte har mer musik än som får plats på en mini så är det nog onödigt... iaf om du inte har bredbandsuppkoppling
2. hehe... du kopplar in den med usb/firewire så dyker den ju upp automatiskt i utforskaren som en hårddisk... iaf om du kör winxp.

bredbandsuppkoppling har jag
men inte mer musik än vad som ryms i en Mini
därför är Minin bäst

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 14:33
Ursprungligen av minipod:

bredbandsuppkoppling har jag
men inte mer musik än vad som ryms i en Mini
därför är Minin bäst

Bara lite nyfiken, vad har du för uppkoppling?

Ursprungligen av kainen:

Bara lite nyfiken, vad har du för uppkoppling?

BBB 10mbit

snart förhoppningsvis också 100 mbit

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 15:33
Ursprungligen av minipod:

BBB 10mbit

snart förhoppningsvis också 100 mbit

Ahh... samma som jag då
100mbit är rätt onödigt än så länge, inte många som har det och laddar man ner massa filer sammtidigt i den hastigheten så blir disken defragmenterad på 1minut :/ och så kostar det onödigt mycket än så länge... vad e det typ 200kr dyrare/månad? men när polarna börjar skaffa det... då kan man ju köra nätverk med dom... bara o öppna en tunnel... så då kan det vara värt det

Ursprungligen av kainen:

Ahh... samma som jag då
100mbit är rätt onödigt än så länge, inte många som har det och laddar man ner massa filer sammtidigt i den hastigheten så blir disken defragmenterad på 1minut :/ och så kostar det onödigt mycket än så länge... vad e det typ 200kr dyrare/månad? men när polarna börjar skaffa det... då kan man ju köra nätverk med dom... bara o öppna en tunnel... så då kan det vara värt det

vilket whinande om pengar det ska vara på detta forum hela tiden.
599 kr extra i månaden kostar det, och nedladdningsspärr på 300 gb.

defragmera bla bla bla, för mycket whine om andra och grejer, huvudsaken är att man själv har 100mbit

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 16:23
Ursprungligen av minipod:

vilket whinande om pengar det ska vara på detta forum hela tiden.
599 kr extra i månaden kostar det, och nedladdningsspärr på 300 gb.

defragmera bla bla bla, för mycket whine om andra och grejer, huvudsaken är att man själv har 100mbit

hahaha NEJ för mig kostar det 200 extra i månaden om jag vill ha det

Kommer det en iPod med nytt chassi av mini-modell och Toshibas nya 60 gb HD så är jag nog tvungen att köpa en. Egentligen skulle jag vilja ha större disk, men Toshibas diskar växer långsammare än min musiksamling... *suck* Det är mycket med det jordiska...

(Jag vet att ni tycker att iPod mini är grymmast och bäst, ni behöver inte skriva det igen. Ni har rätt. Det är inte alls en fattigmans-iPod... )

Ursprungligen av henrrrik:

Kommer det en iPod med nytt chassi av mini-modell och Toshibas nya 60 gb HD så är jag nog tvungen att köpa en. Egentligen skulle jag vilja ha större disk, men Toshibas diskar växer långsammare än min musiksamling... *suck* Det är mycket med det jordiska...

(Jag vet att ni tycker att iPod mini är grymmast och bäst, ni behöver inte skriva det igen. Ni har rätt. Det är inte alls en fattigmans-iPod... )

varför skulle dom tillverka en Mini med 60 gb? iPod 4G ska ju bli nåt helt nytt, visst jag tror den kommer bli mindre, men några få millimeter är inte mycket, iPod 4G kommer säkert passa er med enorm musik samling

de andra stycket är bara skitsnack

Ursprungligen av minipod:

varför skulle dom tillverka en Mini med 60 gb? iPod 4G ska ju bli nåt helt nytt, visst jag tror den kommer bli mindre, men några få millimeter är inte mycket, iPod 4G kommer säkert passa er med enorm musik samling

Jag syftade på ett nytt utseende i stil med iPod Mini, inte storleken. Men jag tror att även en liten bantning kan märkas rejält. Skillnanden i tjocklek mellan 153 mm för 15/20 GB och 187 mm 40 GB är ju väldigt påtaglig.
Ett mindre repkänsligt yttre och det nya scrollhjulet vore ju välkommet också.

Citat:

de andra stycket är bara skitsnack

Säger du det så är det nog så. :rolleyes:

Ursprungligen av henrrrik:

Jag syftade på ett nytt utseende i stil med iPod Mini, inte storleken. Men jag tror att även en liten bantning kan märkas rejält. Skillnanden i tjocklek mellan 153 mm för 15/20 GB och 187 mm 40 GB är ju väldigt påtaglig.
Ett mindre repkänsligt yttre och det nya scrollhjulet vore ju välkommet också.

Säger du det så är det nog så. :rolleyes:

du är en förståndig man!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-16 01:09
Ursprungligen av henrrrik:

Jag syftade på ett nytt utseende i stil med iPod Mini, inte storleken. Men jag tror att även en liten bantning kan märkas rejält. Skillnanden i tjocklek mellan 153 mm för 15/20 GB och 187 mm 40 GB är ju väldigt påtaglig.

187mm? Nästan två decimeter?

Ursprungligen av Doktor G:

187mm? Nästan två decimeter?

Va? Har ni mindre iPods? Min är som ett mjölkpaket...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-15 20:45
Ursprungligen av minipod:

iPod 4G ska ju bli nåt helt nytt

Det ska den väl iofs inte direkt. Utseende och utrymme möjligtvis men inte mer. Iofs kan vi ju bara spekulera ännu så länge men det är väl vad som har kommit ut.

haha jag köpte en ipod 40 gb förra torsdagen, tycker ni att jag ska sälja den och köpa den nya? den behöver ju inte bli bättre än den förra " hoppas inte"

Ursprungligen av palle_87_:

haha jag köpte en ipod 40 gb förra torsdagen, tycker ni att jag ska sälja den och köpa den nya? den behöver ju inte bli bättre än den förra " hoppas inte"

Utvecklingen går ju i regel framåt... Ett tips är att kasta ett öga här nästa gång.

hoppas den inte kommer se ut som iPod mini...då är allt kört. Inget speciellt unikt utseende eller speciellt elegant eller vacker. Hoppas på ett helt nytt utseende...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-15 20:40
Ursprungligen av kainen:

2. hehe... du kopplar in den med usb/firewire så dyker den ju upp automatiskt i utforskaren som en hårddisk... iaf om du kör winxp.

Inte om du inte har aktiverat att den även skall användas som hårddisk. Har jag för mig iaf.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-15 23:06
Ursprungligen av plakat:

Inte om du inte har aktiverat att den även skall användas som hårddisk. Har jag för mig iaf.

"dom" säger det ja... men jag har aldrig aktiverat den funktionen och det funkar klockrent för mig iaf

  • Oregistrerad
  • 2004-07-15 23:57
Ursprungligen av kainen:

1. tjaa... ja om du inte har mer musik än som får plats på en mini så är det nog onödigt.

Tror bara det att han har många låtar men kass kvalitet för de ska rymmas

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Tror bara det att han har många låtar men kass kvalitet för de ska rymmas

//C

lol?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-15 12:12

Najs!
När min 2G iPod dog i en lerpöl på roskilde förra veckan, var den första tanken som slog mig att tjacka en mini... men nu ska jag nog vänta lite

Hoppas dom kör med mattad metall (som mini:n) på de nya också *dregel*

Bevaka tråden