- snäll
- Medlem ●
En ny iPod kommer presenteras så tidigt som i augusti! Det har nu "pålitliga källor" bekräftat för Think Secret. Den nya modellen kommer vara mindre än den nuvarande vita iPoden (3G) och kommer finnas i ett antal färger, bland annat lila, gul och orange. Än så länge finns det ingen information om funktionerna men den nya modellen kommer klara allt som den nuvarande vita modellen klarar (vi får hoppas på lite mer).
Förhoppningsvis kommer den nya modellen presenteras någon gång under de tre första månaderna av augusti. Alltså innan Apples stora Paris Expo den 31 augusti. Priset kommer vara jämförbart med den nuvarande vita iPoden.
(källa www.thinksecret.com samt www.ipodstyle.se )
Vad tror ni, är det trovärdigt?
Eftersom jag har ebstält en iPod mini är jag lite rädd över att det kommer komma en modell som är bara aningen större än mini och med bättre funktioner.
Hade vart rent förjävligt isåfall!
Fast det är ju alltid bra med nyheter, bara det att jag skulle bli lite sur.
Förhoppningsvis kommer den nya modellen presenteras någon gång under de tre första månaderna av augusti.
Hur många månader är augusti?
E jäkligt nyfiken... hoppas det dom skriver stämmer... iofs köpte jag precis en 40gb för ett par månader sedan men går ju alltid o sälja o köpa en ny om den nya skulle vara mycket bättre.
Lugn det kommer ingen ny iPod Mini, inget kan ersätta iPod Mini!
iPod Mini är millenniumets kap!
men 4G kommer säkert äga, men Minin är en helt annan grej, grymmare liksom!
Varför e den grymmare? hehe... tror du bara e rädd för att du inte ska ha det nyaste o fetaste... det e jag iofs... köpte ju min 40gb för några mån sen... får se om jag säljer den o köper nya när den kommer
Varför e den grymmare? hehe... tror du bara e rädd för att du inte ska ha det nyaste o fetaste... det e jag iofs... köpte ju min 40gb för några mån sen... får se om jag säljer den o köper nya när den kommer
rädd?
jag är inte rädd för nåt.
om jag skulle vilja ha det "fetaste" skulle jag inte skaffat en Mini. varav orden fet och mini skär sig i mina öron.
Jag vill ha en iPod Mini och det nöjer jag mig med, för jag va tidig med en
Siba pajasarna kan ju dra!
rädd?
jag är inte rädd för nåt.
om jag skulle vilja ha det "fetaste" skulle jag inte skaffat en Mini. varav orden fet och mini skär sig i mina öron.
Jag vill ha en iPod Mini och det nöjer jag mig med, för jag va tidig med en
Siba pajasarna kan ju dra!
Nu missförstog du mig... med fetaste syftade jag på "den bästa spelaren på marknaden"... för det är väll vad du tycker att du har, eller har jag fel?
Och då vill du inte att det ska komma en ny bättre spelare som gör att du måste köpa ny... tänk dig en 60gb ipod som har liknande design som minin men som bara är marginellt större. för övrigt så tror jag att priset på mini kommer att sjunka om det blir så...
Nu missförstog du mig... med fetaste syftade jag på "den bästa spelaren på marknaden"... för det är väll vad du tycker att du har, eller har jag fel?
Och då vill du inte att det ska komma en ny bättre spelare som gör att du måste köpa ny... tänk dig en 60gb ipod som har liknande design som minin men som bara är marginellt större. för övrigt så tror jag att priset på mini kommer att sjunka om det blir så...
Maginellt större, wtf är de för snack, inte en millimeter extra accepterar jag.
och vad ska jag med 60 gb till när;
1, det är lika mycket som min dators hårdisk
2, jag vet inte ens hur man använder poden som en extra hårddisk
Minin är den bästa, och kommer så vara, ett BRA tag frammåt!
Maginellt större, wtf är de för snack, inte en millimeter extra accepterar jag.
och vad ska jag med 60 gb till när;
1, det är lika mycket som min dators hårdisk
2, jag vet inte ens hur man använder poden som en extra hårddisk
Minin är den bästa, och kommer så vara, ett BRA tag frammåt!
1. tjaa... ja om du inte har mer musik än som får plats på en mini så är det nog onödigt... iaf om du inte har bredbandsuppkoppling
2. hehe... du kopplar in den med usb/firewire så dyker den ju upp automatiskt i utforskaren som en hårddisk... iaf om du kör winxp.
1. tjaa... ja om du inte har mer musik än som får plats på en mini så är det nog onödigt... iaf om du inte har bredbandsuppkoppling
2. hehe... du kopplar in den med usb/firewire så dyker den ju upp automatiskt i utforskaren som en hårddisk... iaf om du kör winxp.
bredbandsuppkoppling har jag
men inte mer musik än vad som ryms i en Mini
därför är Minin bäst
BBB 10mbit
snart förhoppningsvis också 100 mbit
Ahh... samma som jag då
100mbit är rätt onödigt än så länge, inte många som har det och laddar man ner massa filer sammtidigt i den hastigheten så blir disken defragmenterad på 1minut :/ och så kostar det onödigt mycket än så länge... vad e det typ 200kr dyrare/månad? men när polarna börjar skaffa det... då kan man ju köra nätverk med dom... bara o öppna en tunnel... så då kan det vara värt det
Ahh... samma som jag då
100mbit är rätt onödigt än så länge, inte många som har det och laddar man ner massa filer sammtidigt i den hastigheten så blir disken defragmenterad på 1minut :/ och så kostar det onödigt mycket än så länge... vad e det typ 200kr dyrare/månad? men när polarna börjar skaffa det... då kan man ju köra nätverk med dom... bara o öppna en tunnel... så då kan det vara värt det
vilket whinande om pengar det ska vara på detta forum hela tiden.
599 kr extra i månaden kostar det, och nedladdningsspärr på 300 gb.
defragmera bla bla bla, för mycket whine om andra och grejer, huvudsaken är att man själv har 100mbit
vilket whinande om pengar det ska vara på detta forum hela tiden.
599 kr extra i månaden kostar det, och nedladdningsspärr på 300 gb.
defragmera bla bla bla, för mycket whine om andra och grejer, huvudsaken är att man själv har 100mbit
hahaha NEJ för mig kostar det 200 extra i månaden om jag vill ha det
Kommer det en iPod med nytt chassi av mini-modell och Toshibas nya 60 gb HD så är jag nog tvungen att köpa en. Egentligen skulle jag vilja ha större disk, men Toshibas diskar växer långsammare än min musiksamling... *suck* Det är mycket med det jordiska...
(Jag vet att ni tycker att iPod mini är grymmast och bäst, ni behöver inte skriva det igen. Ni har rätt. Det är inte alls en fattigmans-iPod... )
Kommer det en iPod med nytt chassi av mini-modell och Toshibas nya 60 gb HD så är jag nog tvungen att köpa en. Egentligen skulle jag vilja ha större disk, men Toshibas diskar växer långsammare än min musiksamling... *suck* Det är mycket med det jordiska...
(Jag vet att ni tycker att iPod mini är grymmast och bäst, ni behöver inte skriva det igen. Ni har rätt. Det är inte alls en fattigmans-iPod... )
varför skulle dom tillverka en Mini med 60 gb? iPod 4G ska ju bli nåt helt nytt, visst jag tror den kommer bli mindre, men några få millimeter är inte mycket, iPod 4G kommer säkert passa er med enorm musik samling
de andra stycket är bara skitsnack
varför skulle dom tillverka en Mini med 60 gb? iPod 4G ska ju bli nåt helt nytt, visst jag tror den kommer bli mindre, men några få millimeter är inte mycket, iPod 4G kommer säkert passa er med enorm musik samling
Jag syftade på ett nytt utseende i stil med iPod Mini, inte storleken. Men jag tror att även en liten bantning kan märkas rejält. Skillnanden i tjocklek mellan 153 mm för 15/20 GB och 187 mm 40 GB är ju väldigt påtaglig.
Ett mindre repkänsligt yttre och det nya scrollhjulet vore ju välkommet också.
de andra stycket är bara skitsnack
Säger du det så är det nog så. :rolleyes:
Jag syftade på ett nytt utseende i stil med iPod Mini, inte storleken. Men jag tror att även en liten bantning kan märkas rejält. Skillnanden i tjocklek mellan 153 mm för 15/20 GB och 187 mm 40 GB är ju väldigt påtaglig.
Ett mindre repkänsligt yttre och det nya scrollhjulet vore ju välkommet också.
Säger du det så är det nog så. :rolleyes:
du är en förståndig man!
187mm? Nästan två decimeter?
haha jag köpte en ipod 40 gb förra torsdagen, tycker ni att jag ska sälja den och köpa den nya? den behöver ju inte bli bättre än den förra " hoppas inte"
Utvecklingen går ju i regel framåt... Ett tips är att kasta ett öga här nästa gång.
Inte om du inte har aktiverat att den även skall användas som hårddisk. Har jag för mig iaf.