- kainen
- Medlem ●
- Täby
Beror på hur man ser det. Ja den drar väl mer ström än en fjärr utan LCD. MEn å andra sidan så drar den mindre ström än den LCD:n som sitter på själva spelaren, så gillar man att använda skärmen så är det förmodligen ett strömsnålare alternativ.
iPod G5, man kan ju alltid önska
+ Flyttbar disk, även för musik (Spelbar musik)
+ Fjärkontroll med LCD (Som tillbehör)
+ Mic ingång (Anslutning av extern stereo mic, MD dödare)
+ Radio med inspelnings möjlighet
Drar ju inte mindre ström för att du använder fjärren än den vanliga skärmen då den vanliga skärmen visar det du gör med fjärren hela tiden.. dom borde ha en "släck" knapp så man kan släcka hela den vanliga skärmen när man använder fjärren.
Drar ju inte mindre ström för att du använder fjärren än den vanliga skärmen då den vanliga skärmen visar det du gör med fjärren hela tiden.. dom borde ha en "släck" knapp så man kan släcka hela den vanliga skärmen när man använder fjärren.
Detta görs ju med automatik på andra liknande spelare?
På den befintliga fjärren har Apple valt att andvända et seriellt gränsesnitt det vill säga att det går ettor och nollor i kabelen. Det vanliga på andra fjärrar fårn adnra tilverkare är det bara är två ledare som man kopplar inn olika motstånd på. Sonys LCD-fjärrar andvänder data till skärm och motstånd till input från andvändaren. Mitt poäng är att eftersom de har andvändt data til nått som man kan åtsakomma på et mycket lättare sätt så finns det möjlighet att det kommer en LCD fjärr som tilbehör förr eller senare. Eller så vill Apple som vanligt bara krångla till saker...
Föresten, någon som vet hur G3:s uppdatering kommer att påverkas av att G4 nu finns? Jag är ju nybörjare med iPod, och vet inte hur detta fungerar! Hur kommer detta att förändras i.o.m. G4?
Alltså, inte "skiter Apple" i sina G3-användare nu när det finns G4?
Lite bilder på iPod 4g:
Suck, jag vad säger man? , den ser otroligt plastig ut, och är otroligt mycket fulare än iPod 3g =/..
När jag först såg bilden på Ipod 4g såg den ut att vara snäppet snyggare än 3g:n , men nu när man ser den på bild är det verkligen inte så =/ enligt mig iallfall.. Den åsikten kanske ändras om jag ser den IRL?..
Dessutom inget lyse bakom knappsatsen , ååh =/
Hey, vad är det där "Sound Check" som syns i menyn på bilderna?
Om detta är påslaget på min iPod, så knastrar det på vissa EQ-inställningar.
Den försöker fixa en jämn volym på alla låtarna. Det måste vara påslaget i iTunes för att fungera.
Den försöker fixa en jämn volym på alla låtarna. Det måste vara påslaget i iTunes för att fungera.
Oh, ok. Troligen därför det knastrar och har sig då, ungefär som om det blir överslag. Det låter lite som om den får jobba för hårt för att kunna spela upp de rätt. Eller vad tror du? Vart slår man på det i iTunes?
Oh, ok. Troligen därför det knastrar och har sig då, ungefär som om det blir överslag. Det låter lite som om den får jobba för hårt för att kunna spela upp de rätt. Eller vad tror du? Vart slår man på det i iTunes?
Preferences -> Audio -> Sound Check
Jag menar den ser ju ok ut i Apples QTVR-grej.
Ja precis, man blev ju ledsen nu när man såg den på bild .. blir nog ingen sådan för mig nu iallafall..
Fast här ser den otroligt snygg ut iaf :
Hmm, va blå lyset på ipod minin såg ut, på min är lyset mer vitt/blått... jaja..
Jag menar den ser ju ok ut i Apples QTVR-grej.
Ja precis, man blev ju ledsen nu när man såg den på bild .. blir nog ingen sådan för mig nu iallafall..
Fast här ser den otroligt snygg ut iaf :
Hmm, va blå lyset på ipod minin såg ut, på min är lyset mer vitt/blått... jaja..
Jo, där är den ju riktigt snygg...
Men hade gärna haft röd bakgrundsbelysning på click-wheelet...