Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Generation med iPods

Tråden skapades och har fått 272 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-20 14:26
Ursprungligen av steehl:

Beror på hur man ser det. Ja den drar väl mer ström än en fjärr utan LCD. MEn å andra sidan så drar den mindre ström än den LCD:n som sitter på själva spelaren, så gillar man att använda skärmen så är det förmodligen ett strömsnålare alternativ.

iPod G5, man kan ju alltid önska
+ Flyttbar disk, även för musik (Spelbar musik)
+ Fjärkontroll med LCD (Som tillbehör)
+ Mic ingång (Anslutning av extern stereo mic, MD dödare)
+ Radio med inspelnings möjlighet

Drar ju inte mindre ström för att du använder fjärren än den vanliga skärmen då den vanliga skärmen visar det du gör med fjärren hela tiden.. dom borde ha en "släck" knapp så man kan släcka hela den vanliga skärmen när man använder fjärren.

Ursprungligen av kainen:

Drar ju inte mindre ström för att du använder fjärren än den vanliga skärmen då den vanliga skärmen visar det du gör med fjärren hela tiden.. dom borde ha en "släck" knapp så man kan släcka hela den vanliga skärmen när man använder fjärren.

Detta görs ju med automatik på andra liknande spelare?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 14:21

På den befintliga fjärren har Apple valt att andvända et seriellt gränsesnitt det vill säga att det går ettor och nollor i kabelen. Det vanliga på andra fjärrar fårn adnra tilverkare är det bara är två ledare som man kopplar inn olika motstånd på. Sonys LCD-fjärrar andvänder data till skärm och motstånd till input från andvändaren. Mitt poäng är att eftersom de har andvändt data til nått som man kan åtsakomma på et mycket lättare sätt så finns det möjlighet att det kommer en LCD fjärr som tilbehör förr eller senare. Eller så vill Apple som vanligt bara krångla till saker...

  • Medlem
  • 2004-07-20 15:00

Föresten, någon som vet hur G3:s uppdatering kommer att påverkas av att G4 nu finns? Jag är ju nybörjare med iPod, och vet inte hur detta fungerar! Hur kommer detta att förändras i.o.m. G4?

Alltså, inte "skiter Apple" i sina G3-användare nu när det finns G4?

Det är nog mest troligt att dom "skiter" i G3 användarna tror jag. Fast jag tror nog att dom kommer ha kvar typ tillbehör oxh sånt i apple shop ett tag iaf. Men annars handlar ju alla downloads och sånt fotf om G3.

  • Medlem
  • 2004-07-20 18:15

Ok, men man måste väl kunna uppgradera den framöver iallafall? Känns fortfarande lite snöpligt att man köpt en G3 samma dag som G4 kommer ut. :/

mhm

Jo, dom släpper ju mjukvaruuppgraderingar, men räkna inte med att dom uppgraderar den till att ha samma saker som 4G.

Men typ OGG-stöd, om det kommer i mjukvara lär det väl komma till 3g också.

Är det nått speciellt man ska "lägga in" eller uppdatera på sin iPod när man får den?
Sitter och tankar låtar för fullt (hade bara 3Gb låtar på datorn imorse ch jag har en 20Gb iPod att fylla )

Lite bilder på iPod 4g:

Suck, jag vad säger man? , den ser otroligt plastig ut, och är otroligt mycket fulare än iPod 3g =/..

När jag först såg bilden på Ipod 4g såg den ut att vara snäppet snyggare än 3g:n , men nu när man ser den på bild är det verkligen inte så =/ enligt mig iallfall.. Den åsikten kanske ändras om jag ser den IRL?..

Dessutom inget lyse bakom knappsatsen , ååh =/

  • Medlem
  • 2004-07-21 00:48

Gisses, den vad inte vacker. :/ Då är jag glad att jag behöll min 3G istället.

Usch då... Jaja, det får väl duga...

Heheh du tyckte inte heller om den Drrotmos :P? hehe =P

  • Medlem
  • 2004-07-21 00:55

Hey, vad är det där "Sound Check" som syns i menyn på bilderna?
Om detta är påslaget på min iPod, så knastrar det på vissa EQ-inställningar.

Ursprungligen av Tiger:

Hey, vad är det där "Sound Check" som syns i menyn på bilderna?
Om detta är påslaget på min iPod, så knastrar det på vissa EQ-inställningar.

Den försöker fixa en jämn volym på alla låtarna. Det måste vara påslaget i iTunes för att fungera.

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:00
Ursprungligen av DrRotmos:

Den försöker fixa en jämn volym på alla låtarna. Det måste vara påslaget i iTunes för att fungera.

Oh, ok. Troligen därför det knastrar och har sig då, ungefär som om det blir överslag. Det låter lite som om den får jobba för hårt för att kunna spela upp de rätt. Eller vad tror du? Vart slår man på det i iTunes?

Ursprungligen av Tiger:

Oh, ok. Troligen därför det knastrar och har sig då, ungefär som om det blir överslag. Det låter lite som om den får jobba för hårt för att kunna spela upp de rätt. Eller vad tror du? Vart slår man på det i iTunes?

Preferences -> Audio -> Sound Check

Skulle hellre ha en 3g fast med den förbättrade batteritiden. Och den nya mjukvaran.

Precis, suck, var de tvunga att ändra design?, var ju så perfekt som den var

Ändrat kunde de fått göra, men bara om den blev snyggare. Antagligen tänkte dom "Hmm, nu har vi clickwheel på mini, då behöver vi det på vanliga iPod också"

Förhoppningsvis är den snyggare i handen...

Jag menar den ser ju ok ut i Apples QTVR-grej.

Lessen för inläggsstormen, van VLT:are på Offtopic

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:01

Risken att en iPod skulle vara ful är väl ändå rätt liten?

Ursprungligen av Tiger:

Risken att en iPod skulle vara ful är väl ändå rätt liten?

Mja

Däremot gillar jag inte att det inte verkar vara någon bakgrundsbelysning på click-wheelet.

  • Medlem
  • 2004-07-21 01:02

Undrar vad som händer med alla 3G som finns ute på marknaden...

Ursprungligen av Tiger:

Undrar vad som händer med alla 3G som finns ute på marknaden...

Dom reas kanske? Eller butikerna sätter inte in 4G förrän de har sålt ut alla 3G?

Jag menar den ser ju ok ut i Apples QTVR-grej.

Ja precis, man blev ju ledsen nu när man såg den på bild .. blir nog ingen sådan för mig nu iallafall..

Fast här ser den otroligt snygg ut iaf :

Hmm, va blå lyset på ipod minin såg ut, på min är lyset mer vitt/blått... jaja..

Ursprungligen av Patrikb:

Jag menar den ser ju ok ut i Apples QTVR-grej.

Ja precis, man blev ju ledsen nu när man såg den på bild .. blir nog ingen sådan för mig nu iallafall..

Fast här ser den otroligt snygg ut iaf :

Hmm, va blå lyset på ipod minin såg ut, på min är lyset mer vitt/blått... jaja..

Jo, där är den ju riktigt snygg...

Men hade gärna haft röd bakgrundsbelysning på click-wheelet...

Jag tyckte det var redigt snyggt på 3G med den röda bakgrundsbelysniningen på knapparna...

Ja, trodde det iallfall skulle vara bakrundsbelysta knappar på iPod 4g:n , men icke

Bevaka tråden