Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya video-iPod - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 352 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag hoppas fan att apple inte överger alla nadra ipods genom att inte punga ut med nya funktioner för min ipod photo.

  • Medlem
  • 2005-10-13 18:26

Får man med de fodralet som steve visade? Står inget om de på apple.se...

Ursprungligen av MsB:

Får man med de fodralet som steve visade? Står inget om de på apple.se...

Står att en "case" ska ingå så det förväntar jag mig..

Nya iPod

Halloj!

Nån som vågar tro att man kan uppgradera en 4G iPod till att kunna köra video också? Rent hårdvarutekniskt så borde det ju finnas en möjlighet.

Men vad vet jag, min lille spjuver

Ursprungligen av GillBates:

Halloj!

Nån som vågar tro att man kan uppgradera en 4G iPod till att kunna köra video också? Rent hårdvarutekniskt så borde det ju finnas en möjlighet.

Men vad vet jag, min lille spjuver

Garanterat nej.

Det är alltid samma pris i butik som på Apples hemsida. Troligtvis dyker några få upp i butik om en vecka.

Ursprungligen av GillBates:

Halloj!

Nån som vågar tro att man kan uppgradera en 4G iPod till att kunna köra video också? Rent hårdvarutekniskt så borde det ju finnas en möjlighet.

Men vad vet jag, min lille spjuver

Garanterat ja..

undrar om den repar lika lätt som nanon

Inte kan de väl ha tagit bort Firewire på den nya podden???

Min gamla 40GB G3 ? (den för klickhjulet) har ju Firewire.

Har idag beställt en svart 60GB plus en del tillbehör.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Inte kan de väl ha tagit bort Firewire på den nya podden???

Min gamla 40GB G3 ? (den för klickhjulet) har ju Firewire.

Har idag beställt en svart 60GB plus en del tillbehör.

Dr Tinnitus

Firewire tog man bort när man släppte G4 Color i somras... kanske tidigare också..

Ursprungligen av erikohman:

Firewire tog man bort när man släppte G4 Color i somras... kanske tidigare också..

iPod color stödjer firewire men en firewire kabel medföljer ej.

Ursprungligen av homeboy87:

iPod color stödjer firewire men en firewire kabel medföljer ej.

Exakt. Till G5 medföljer inte heller någon kabel och nu går det inte ens att använda den.

Förövrigt så repas väl inte Nano lättare än en vanlig iPod? Så G5 lär väl repas lika lätt som en Nano. Jämför ej med Mini.

Ursprungligen av simon1583:

Exakt. Till G5 medföljer inte heller någon kabel och nu går det inte ens att använda den.

Dåligt av Apple att fimpa Firewire.
Då måste jag ju hitta en G5 då för inte tänker jag sitta och synka en 60 gigs med USB 1...

G4 video

Skulle även jag vilja veta om via en ny updater ska kunna updatera så video kan visas? Vore tacksam för svar och synpunkter!

  • Medlem
  • 2005-10-13 21:54

Angående uppdatering till G4

Ursprungligen av Ohrvik:

Skulle även jag vilja veta om via en ny updater ska kunna updatera så video kan visas? Vore tacksam för svar och synpunkter!

Precis vad jag oxå vill. Hoppas att Apple inte är snåla med den saken.
Sedan kan dom även passa på att uppdatera inspelningskvaliteteten så att den blir motsvarande som på G5:an.

Ursprungligen av homeboy87:

iPod color stödjer firewire men en firewire kabel medföljer ej.

Men du kan inte föra över filer via firewire, bara ladda den.

Ursprungligen av erikohman:

Men du kan inte föra över filer via firewire, bara ladda den.

Var inte det nanon?

Kollade upp det där med firewire och usb, så här ligger det till:

1st Gen
USB 1.1: n/a
USB 2.0: n/a
Firewire: Charge & Sync

2nd Gen
USB 1.1: n/a
USB 2.0: n/a
Firewire: Charge & Sync

3rd Gen
USB 1.1: Sync only
USB 2.0: Sync only
Firewire: Charge & Sync

4th Gen
USB 1.1: Sync only
USB 2.0: Charge & Sync
Firewire: Charge & Sync

Photo
USB 1.1: Sync only
USB 2.0: Charge & Sync
Firewire: Charge & Sync

5th Gen
USB 1.1: Sync only
USB 2.0: Charge & Sync
Firewire: Charge only

1G/2G mini
USB 1.1: Sync only
USB 2.0: Charge & Sync
Firewire: Charge & Sync

nano
USB 1.1: Sync only
USB 2.0: Charge & Sync
Firewire: Charge only

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-13 20:24

Det bli en nano. mkt mer nice... palla titta på film på en miniskärm och att batterierna är slut efter 2h!

Bättre batteritid och jag hade valt den!!

Det är fet vill ha faktor på den har inte läst så mycket om den vad är det den kallas "heter"

Jag efterlyser lite filmupptagningar på användningen av 5G iPoden. Har bara sett denna:
http://reviews.cnet.com/Apple_iPod_video__30GB__white_/4505-6490_7-31556111.html?tag=cnetfd.og

Apple's reklamfilm räknar jag inte med, den är tillgjord.

De kunde väl klämt in en widescreen skärm åtminstånne.

Ursprungligen av bstark:

De kunde väl klämt in en widescreen skärm åtminstånne.

är det inte en widescreen skärm?

Wow såg nyss video som visade den nya ipoden i action. Skärmen är ju hur gigantisk, jävlar jag måste se den här pryler IRL.

Ursprungligen av homeboy87:

Wow såg nyss video som visade den nya ipoden i action. Skärmen är ju hur gigantisk, jävlar jag måste se den här pryler IRL.

Länk?

SKall nog till macforum och testa en imorgon. BLir förhoppningsvis köp efter helgen.

  • Medlem
  • 2005-10-14 09:01
Ursprungligen av Eindpeng:

Länk?

SKall nog till macforum och testa en imorgon. BLir förhoppningsvis köp efter helgen.

Hmm, tror du verkligen att den finns ute i handeln så snart? ....med tanke på att Nanon inte var så snabb att kunna köpas utanför Apple.

Ursprungligen av axa:

Hmm, tror du verkligen att den finns ute i handeln så snart? ....med tanke på att Nanon inte var så snabb att kunna köpas utanför Apple.

Beställer en nästa vecka, inte köper direkt på plats. ^^

DOck borde väl apple stores ha utställningsex?

Jag laddar min nano med gamla hederliga USB 1.1 iallafall.

En annan sak som oroar mig lite på den nya podden, är att det verkar som man tagit bort den lilla kontakten vid sidan om hörlursutgången, ja den som sladdfjärren kollpas till för att styra podden.

När jag beställde min så frågade jag om det fanns någon sladdfjärr att beställa, men det fanns det inte. Men han som tog emot ordenr menade "det kommer att komma en massa tillbehör från alla de som gör tillbehör till podden". Jag frågade då om det var fysiskt möjligt att fixa sladdfjärr då man ju nu tagit bort kontakten för den!? Och om man istället integrerat den kontakten i själva lurutgången. Det visste han inte.

Men nu funderar man ju om Apple varit så korkade att de helt skippat möjligheterna till en sladdfjärr och att man i fortsättningen är tvingad att ta av sig handskar och börja rota runt i fickorna för att hoppa mellan låtarna....!?

Så djälva korkade kan de väl omöjligt vara ändå?????????????????

Hur funkar det på Nano? Vet någon nåt mer om detta? Är det så som jag nu börjar oroa mig för så tror jag någon höjdare på Apple ska få sig ett besök av en arg konsument, för jag har ju i princip blivit lurad av säljaren om att det "kommer att komma...." men att han inte kunde bekräfta det till 100% Man kan ju även fundera på varför Apple inte själva har en sladdfjärr klar som de hade på de tidigare modellerna!? Kanske just för att det inte går alls längre......?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

En annan sak som oroar mig lite på den nya podden, är att det verkar som man tagit bort den lilla kontakten vid sidan om hörlursutgången, ja den som sladdfjärren kollpas till för att styra podden.

När jag beställde min så frågade jag om det fanns någon sladdfjärr att beställa, men det fanns det inte. Men han som tog emot ordenr menade "det kommer att komma en massa tillbehör från alla de som gör tillbehör till podden". Jag frågade då om det var fysiskt möjligt att fixa sladdfjärr då man ju nu tagit bort kontakten för den!? Och om man istället integrerat den kontakten i själva lurutgången. Det visste han inte.

Men nu funderar man ju om Apple varit så korkade att de helt skippat möjligheterna till en sladdfjärr och att man i fortsättningen är tvingad att ta av sig handskar och börja rota runt i fickorna för att hoppa mellan låtarna....!?

Så djälva korkade kan de väl omöjligt vara ändå?????????????????

Hur funkar det på Nano? Vet någon nåt mer om detta? Är det så som jag nu börjar oroa mig för så tror jag någon höjdare på Apple ska få sig ett besök av en arg konsument, för jag har ju i princip blivit lurad av säljaren om att det "kommer att komma...." men att han inte kunde bekräfta det till 100% Man kan ju även fundera på varför Apple inte själva har en sladdfjärr klar som de hade på de tidigare modellerna!? Kanske just för att det inte går alls längre......?

Dr Tinnitus

Grifin släpper snart en ny version av sin iFM digitalradio nu har den dockkontakt och man kan även använda den som fjärrkontroll till ipoden.
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/griffin-debuts-black-ifm-with-dock-connector/

Ursprungligen av bstark:

Jag laddar min nano med gamla hederliga USB 1.1 iallafall.

Då har du en mkt speciell USB 1.1 port, iaf om man ska tro iLounge.

"First, a USB 2.0 cable is completely compatible with USB 1.1 - no worries there, except that USB 1.1 can’t charge any iPod."

http://www.ilounge.com/index.php/articles/comments/ask-ilounge-10-13-05/

Bevaka tråden