Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya video-iPod - officiell tråd

Tråden skapades och har fått 352 svar. Det senaste inlägget skrevs .

beställde en 30 gb vit onsdag natt , har " Preparing Shipment" nu yeha! hur långt kan de dröja då tro?

Lycka!

Moahaha ! Ikväll har även min status ändrats till "Preparing Shipment" (60gb/svart,beställd 12:e). Har inte beställt fr applestore förr, men antar att den borde skickas fr dem på 1-2 dagar? Och kanske 3-5 arbetsdagar för leverans? Mitten av nästa vecka?

Ursprungligen av marbe558:

Moahaha ! Ikväll har även min status ändrats till "Preparing Shipment" (60gb/svart,beställd 12:e). Har inte beställt fr applestore förr, men antar att den borde skickas fr dem på 1-2 dagar? Och kanske 3-5 arbetsdagar för leverans? Mitten av nästa vecka?

När väl Apple skickar iväg din iPod så tar det 3-4 dagar. De skickar först till Amsterdam från Kina och sedan med bil till Sverige. Transporterna sköter TNT Express.

Alla ni som beställt i ett tidigt skede får LOVA att posta hundratals bilder och filmer på iPoden så fort brevbäraren knackat på dörren, ok?

..och gärna med en ljus bakgrund!! så man ser hur den ser ut. o de som köpt G5:an o har G4:an får gärna ta en jämförelse-kort.

Ursprungligen av andem038:

..och gärna med en ljus bakgrund!! så man ser hur den ser ut. o de som köpt G5:an o har G4:an får gärna ta en jämförelse-kort.

Nu börjar folk få sina 5G iPods!
http://forums.ilounge.com/showthread.php?threadid=123621

Usb

Har jag fattat det rätt så måste jag köpa ett usb 2 kort till min dator för att g5 ska funka, eller hur, den tar väl inte usb1?

Ursprungligen av uno4444:

Har jag fattat det rätt så måste jag köpa ett usb 2 kort till min dator för att g5 ska funka, eller hur, den tar väl inte usb1?

fan vet, jag är också nyfiken på det där. Stod ngn stans att usb1.1 ger för lite ström, men jag tror att de menar att man inte kan ansluta den i serie med andra produkter, tex tangentbord med USB kontakt på.

Ursprungligen av uno4444:

Har jag fattat det rätt så måste jag köpa ett usb 2 kort till min dator för att g5 ska funka, eller hur, den tar väl inte usb1?

Som jag skrev tidigare i tråden:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=51280&page=12&pp=15

Man kan bara synca 5G iPoden med USB 1.1, inte ladda den.

Har nu "Shipped" på min vita 30 gb, bara väntar på att det ska knacka på dörren!

chill!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-18 17:50

Nu väntar man spänt på alla scratch-reports... :eek: :eek:

Ursprungligen av Ardrí:

Nu väntar man spänt på alla scratch-reports... :eek: :eek:

Samma här.

Så, nu har min svarta 30GB med gravyr skeppats, enligt min orderstaus...

någon som vet hur det blir med iTrip?.. kommer de som redan fungerar på ipod mini och nano fungera även för denna nya ipod video?

Så himla skumt att inte min har skeppats. Beställde samma kväll som dom kom. Kan det ha nåt att göra med storlek och färg? Jag har beställt en svart 60GB.

Ursprungligen av simon1583:

Så himla skumt att inte min har skeppats. Beställde samma kväll som dom kom. Kan det ha nåt att göra med storlek och färg? Jag har beställt en svart 60GB.

Tror inte det. Jag har för mig att den teorin fanns, men att nån punkterade den... Kan ha fel. Eller så luras bara Apple med mig, så jag ska behöva gråta

Ursprungligen av Fritzo:

Tror inte det. Jag har för mig att den teorin fanns, men att nån punkterade den... Kan ha fel. Eller så luras bara Apple med mig, så jag ska behöva gråta

Aja min lär ju skeppas imorgon eller liknande så det är inte direkt något att bli besviken över. Tills vidare får jag hålla till godo med Nano

Ursprungligen av simon1583:

Aja min lär ju skeppas imorgon eller liknande så det är inte direkt något att bli besviken över. Tills vidare får jag hålla till godo med Nano

Ja, det går ändå inte att spåra försändelsen, varken från Apples sida, eller TNT´s. Antar att alla som beställde förra veckan får sina små paket samma dag

  • Medlem
  • 2005-10-19 12:53

Nu har min orderstatus stått på preparing shippment sedan måndags kväll.

Hur lång tid behöver de på sig egetligen?

  • Medlem
  • 2005-10-19 14:03

Hur stor är det egentliga lediga utrymmet på en 30Gb iPod.

Så att man vet hur mycket man får in. Vet att nanon har 3.7 GB utrymme.

Någon som vet?

  • Medlem
  • 2005-10-19 16:14

30 000 000 000 / 1024 / 1024 / 1024 = 27.9
minus firmware or what ever
så någonstans runt 27GB skulle jag tippa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-19 16:39

Bestämt ming var helt inne på nanon men nu blir det en G5 30gb trots allt men vilekn färg tycker ni är snyggast?

  • Medlem
  • 2005-10-19 17:03

Följer det med något vägguttag (power adapter) till ipod-video? Hört att den ej följer med

Nope.

Ursprungligen av Jor-El:

köp en laptop, är ungefär samma size!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-19 18:31

Någon i sverige som fått sin nya iPod?

Ursprungligen av Martin:

Någon i sverige som fått sin nya iPod?

Skall få min om 6 arbetsdagar.

Ursprungligen av Martin:

Någon i sverige som fått sin nya iPod?

Ringde apple, de sa att jag skulle få min den 24 oct, +- en dag...

men är det någon som vet när det kommer fodral till ipoden?

Bevaka tråden