Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

photoshop

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 09:34

hejsan jag behöver lite hjälp med photoshop
om jag vill snurra en text i t.e.x 45 grader
hur gör jag då?
och förstora eller förminska text eller bild

Vi är ganska många här som kan Photoshop och kan hjälpa till, men av dina frågor förstår jag att du är nybörjare och troligen inte heller använt något liknande program tidigare. Stämmer det? I så fall skulle jag, i all välmening, vilja rekommendera att du skaffar dig en bra bok om Photoshop och lär dig grunderna, där besvaras bl.a. det frågor du just ställde.

Om du tycker dig inte ha tid med det så kan man sammanfatta arbetsgången i Photoshop med att säga att du börjar att markera det objekt/de pixlar du vill åtgärda och sedan utför du förändringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 09:58

japp nybörjare men jag kan programet
någolunda

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 10:00

hur markerar jag objektet??
och pixlarna o grejer

Till vänster i programmet finns en verktygspalett. Där någonstans (tror det är högst upp och jag minns rätt) finns en symbol med en streckad rektangel. Tryck på den. Då använder du det verktyget. Därefter kan du genom att hålla musknappen intryckt dra upp ett område i bilden som markeras.

Det är svårt att förklara de allra mest grundläggande sakerna. Jag föreslår att du använder Photoshops inbyggda hjälp som faktiskt är rätt bra och där du kan hitta svaren på dina frågor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 10:08

okej!

1
Bevaka tråden