Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Share your iTunes, IP-numbers here please

Tråden skapades och har fått 156 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Igår hade vi kul i en Umeå-tråd som ballade ur. Det postades ip-nummer till delade iTunes-bibliotek hej vilt.

Härmed öppnas en "officiell" tråd för detta.

Här är mina låtar:

213.114.4.162

Öppna iTunes 4, slå "Command-k" och skriv in IP-numret så når ni alla mina låtar.

Edit: Delar ut själva gör ni via Preferences i iTunes. Möjligen kan man behöva slå av sin brandvägg om man vill dela ut.

Edit2: Jag ligger på dynamiskt IP-nummer, så räkna inte med att hitta mig på samma nummer imorrn.

Senast redigerat 2003-04-30 21:03
  • Medlem
  • 2003-04-30 18:01

Fy satan vad mäktigt!
Hade ingen aning om att man kunde göra så. I love it!

/majk

18 st 99mac-användare har läst tråden och 5 stycken är inne i mitt iTunesbibliotek!

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Edit: Delar ut själva gör ni via Preferences i iTunes. Möjligen kan man behöva slå av sin brandvägg om man vill dela ut.

Eller så öppnar man port 3689 i brandväggen, och eventuellt sätter portforwarding till datorn med låtarna om man sitter bakom en router.

  • Medlem
  • 2003-04-30 18:10

En liten sak skulle jag vilja lägga till dock. Att man kunde ansluta till andra maskiner än bara mac. Kanske Windows eller en linux-burk. Jag kan inte ha mina mp3:or på min mac eftersom det är en liten iBook. =(

Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
En liten sak skulle jag vilja lägga till dock. Att man kunde ansluta till andra maskiner än bara mac. Kanske Windows eller en linux-burk. Jag kan inte ha mina mp3:or på min mac eftersom det är en liten iBook. =(

Då är det ju bra att du kan få våra mp3-samlingar i din lilla iBook utan att slösa plats på hårddisken!

Här är mitt bidrag till samlingen - eftersom jag planerar att köpa en iPod så håller jag precis på att lägga upp hela mitt (lagliga) CD förråd.

IP Nr: 213.64.164.79

Hör gärna av er om något strular.

mvh /Micke

  • Medlem
  • 2003-04-30 19:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Då är det ju bra att du kan få våra mp3-samlingar i din lilla iBook utan att slösa plats på hårddisken!

Ja det är jag väldigt glad över Men det skulle vara skönt att kunna ha sin egna lilla samling också!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Här är mitt bidrag till samlingen - eftersom jag planerar att köpa en iPod så håller jag precis på att lägga upp hela mitt (lagliga) CD förråd.

IP Nr: 213.64.164.79

Hör gärna av er om något strular.

mvh /Micke

Hittade fel i brandväggsinställningarna. Skall funka nu,

/M

Om någon vill testa så ligger min uppe ett tag framåt. IP: 213.200.180.220

Sitter bakom en router så jag är lite osäker på om jag gjort rätt. Skriv en rad om det strular..

/Thomas

Är det någon som vet hur mycket en ström lastar ned nätverket? 128kbit/s? Eller är playlists som är delade mer komprimerade?

/M

Vilken superfunktion! fast Xavier tar inte emot just nu och inte heller J thomas E.
Är det någon som har den franska gruppen Tritons version av Satisfaction?
Lägg upp den och dela, please!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sven-ErikOlsson
Vilken superfunktion! fast Xavier tar inte emot just nu och inte heller J thomas E.
Är det någon som har den franska gruppen Tritons version av Satisfaction?
Lägg upp den och dela, please!

Gissning: det är en begränsning på fem användare (det är vad jag har just nu).

Någon som har fler användare än fem uppkopplade?

/M

Jag kan lyssna på Xavier´s lista, att min inte funkar kan berå på att den är felinställd.. Pröva gärna igen..

Edit: Nu skall det funka.. Iallafall kan jag hitta min egen lista.

Senast redigerat 2003-04-30 20:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
En liten sak skulle jag vilja lägga till dock. Att man kunde ansluta till andra maskiner än bara mac. Kanske Windows eller en linux-burk. Jag kan inte ha mina mp3:or på min mac eftersom det är en liten iBook. =(

Men fatta att SJ kör på räls. Att låta en så här smart grej skena iväg till Win & Lin skulle ju tona ner lusten att switcha. SJ säger: "Vi är bara så cool och sexiga". Då blinkar han till APPLE-användare. Vänta några månader, så kommer det till Win. Tillsammans med USB2-stödet kanske och EFTER att APPLE lanserat sina POWER4macintosh (eller blir det AMD64...?).

Jona Lewie!! Way to go Xavier. Och Landscape: let it gogo!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sven-ErikOlsson
Jona Lewie!! Way to go Xavier. Och Landscape: let it gogo!!

Jodå - tänk att Absolute XXX (XXX=Music, Synth, Rock etc) kan vara nyttig ändå

/Micke

Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Gissning: det är en begränsning på fem användare (det är vad jag har just nu).

Någon som har fler användare än fem uppkopplade?

/M

Det låter som en begåvad gissning, jag ligger också konstant på 5 användare.

Jag ser att 2 st är inne hos mig nu. Funkar det bra? Hur är det med hastigheten, sitter ju på chello (de är ju inte kända för att ha hög uplink), med en 500mhz iBook.. Jag märker inte av att det är några inne och ev. lyssnar..

jag är inne hos HankPank - fungerar utmärkt! man kan spola fram i låten och hoppa utan några pauser!

J Thomas E's streamar laggar lite...

Men, hur j***la coolt är inte detta!?!?! Jag måste ta av hatten och buga mycket djupt för Apple!

Kan man kopiera ifrån varandra? När jag är i era playlists kan jag göra det - men ingenting händer. jag kan inte "drag'n'drop" heller...

testa hos mig: 194.237.243.39

see ya' out there

  • Medlem
  • 2003-04-30 21:23

Testa gärna min också. Tyvärr förlorade jag nyligen hälften av mina MP3or, och allt annat på min hd. Här är det jag hade på iPoden iaf:

212.181.145.70

Kan inte lova att det kommer ligga uppe så länge, så skynda!

/majk

Bra att ni kunde lyssna hos mig, men jag tror min dator och lina som inte riktigt hänger med för sådana här "nymodigheter".

Det som man skulle vilja ha nu är en sida där man kan lägga ut sitt IP, så andra lätt kan se det..

ja - en databas med IPs...

vem är inne hos mig nu?

en sak jag saknar nu är - att se vem som är uppkopplad hos mig och att man skall kunna chatta - fattar ni

Specials är väl ca 30 år sen jag diggade till
tack för den nostalgikicken Hankpank. Mitt IP för stunden: 213.112.5.216
Niclas

Finns det något sätt att dela ut hela mappar också, eller funkar det bara med spellistor? Jag har mina låtar på en extern HD, och inte på några spellistor. Måste man i så fall göra spellistor för dem man vill dela med sig av?

  • Medlem
  • 2003-04-30 23:01

tillfälligt utdelat
81.224.134.31

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-30 23:08

Jag får väl följa trenden och dela ut min iTunes oxo.

194.47.142.112

Har väl mest saker av elektronisk karaktär.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-30 23:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
testa hos mig: 194.237.243.39

see ya' out there

Ah länge sedan jag lyssnade på Koop. härligt.

Just Top rated biten i iTunes är ju perfekt för sådana här saker.

ja - ascoolt - är det enda jag kan säga!

Bevaka tråden