Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Share your iTunes, IP-numbers here please

Tråden skapades och har fått 156 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tackar!! Jag lägger ut nu!

Down to the Bone är bäst

Lite enformiga i deras senare album, Urban Grooves är fortfarande bäst men dom är sköna i stor allmänet. Deras första album är mer elektroniskt än dom senare också, vilket är märkvärt.

Bästa låtar:
On a Roll.
I softly surrender to you.
Stargazer.
Righteous Reeds
The Zodiac
To the Bone
Yo Man it's Herbie

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 16:55

en fråga:
Vet ngn därute hur mycket bandbredd varje itunes ström kräver?
Jag undrar mera om utåt än om innåt...

/Jonny

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 16:58

Varför posta IP adresser som ändå ändras inom 24h? Hade det inte varit lättare att posta ett dyndns.org eller no-ip.com dynamic address istället?

Till exempel mymusic.dyndns.org är allt som behövs då och varje gång IPn ändrar sig ändrar dns klienten automatisk din ip.

//Robert

  • Medlem
  • 2003-05-03 17:00

Mitt IP ändras bara några gånger/år..

Finns det nått enkelt sätt att se vilken musik som streams från mig?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
Vet ngn därute hur mycket bandbredd varje itunes ström kräver?
Jag undrar mera om utåt än om innåt...

Jag antar väl att den strömmar Mp3-filerna i deras originala form. Så om jag sitter och lyssnar på en 9mb Mp3 fullt ut från din server har jag tankat 9mb och du skickat 9mb.

Jag blir tvungen att sätta på lösenord ibland så inte min bandbredd blir uttömt fullt ut

Citat:

Finns det nått enkelt sätt att se vilken musik som streams från mig?

Inte i iTunes i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 17:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag antar väl att den strömmar Mp3-filerna i deras originala form. Så om jag sitter och lyssnar på en 9mb Mp3 fullt ut från din server har jag tankat 9mb och du skickat 9mb.

Jag blir tvungen att sätta på lösenord ibland så inte min bandbredd blir uttömt fullt ut

Samma här när det gäller passwordsanvändning >:)

Det känns lite mysko när det gäller bandbredden... om det t.ex är fyra pers. uppkopplade till mig och alla samtidigt lyssnar på 128kbit låtar så måste ju bandbredden som krävs vara 4x128kbit/s... Kan det stämma eller har jag tänkt åt skogen som vanligt?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 17:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Mitt IP ändras bara några gånger/år..

Finns det nått enkelt sätt att se vilken musik som streams från mig?

lsof | grep "\(mp3\|m4a\|m4p\)"
i terminalen skall visa vilken musik som skickas ut...
(hittat på macosxhints.com)

RendezWho

RendezWho is a widget designed to let you see at a glance who is accessing your iTunes 4 music library via Rendezvous. It displays all connected users, either by their IP address, host name, or iTunes library name (if any) in a list that refreshes every minute.

http://konfabulator.deskmod.com

  • Medlem
  • 2003-05-04 00:03

RendezWho visar inte vilken låt som streamas, men lsof | grep "\(mp3\|m4a\|m4p\)" är ju klockren

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-05-04 23:02

macnn.com finns ett PHP-script som ger följande bild som skvallrar om din iTunes-status. Går att göra klickbar...
Prova och se!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 11:01

Tänke bara lägga till mitt lilla musikbibliotek. Här finns jag: 213.64.231.100

Jag hittade precis en grym tjänst; iTunes Sharing Status.

Du registrerar dig på tjänsten, som automatiskt visar en indikering på om dina låtar är tillgängliga eller inte. Denna indikering kan du använda på din hemsida, eller som jag, i dina foruminlägg.

Adressen är; http://itunes.the-m.net/

/M

Senast redigerat 2003-05-07 15:19

Inte illa, inte illa...

Senast redigerat 2003-05-08 05:55

Shit va coolt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Eller så öppnar man port 3689 i brandväggen, och eventuellt sätter portforwarding till datorn med låtarna om man sitter bakom en router.

Nån som kan handleda mig i hur jag gör detta på en DI-614+ ?

/m

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Jag hittade precis en grym tjänst; iTunes Sharing Status.

Du registrerar dig på tjänsten, som automatiskt visar en indikering på om dina låtar är tillgängliga eller inte. Denna indikering kan du använda på din hemsida, eller som jag, i dina foruminlägg.

Adressen är; http://itunes.the-m.net/

/M

Har nu regisrerat mig där och lagt ut det på min portfolio...:D

danielpeterson.cjb.net

Hur får man iTunes Sharing Status att funka? Har lagt in koden under signatur men den syns ju inte?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sandman
Fixat nu.

Jäkligt snygg hemsida måste jag säga!

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dick Different
Hur får man iTunes Sharing Status att funka? Har lagt in koden under signatur men den syns ju inte?

signaturer är tyvärr inte påslaget på 99mac. Man måste skriva det i själva inlägget för att det ska synas.

/M

  • Medlem
  • 2003-05-08 22:41

Jag är föga imponerad. Jag kan inte höra en hel låt, utan det ombuffras ca 5 ggr i minuten. Då har jag ändå Xstream. Ska det vara så här? Ska det? Va? Ska det?

Sverker, Plus aka. Fredrik *trött*

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-05-08 22:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nifo
Jag är föga imponerad. Jag kan inte höra en hel låt, utan det ombuffras ca 5 ggr i minuten. Då har jag ändå Xstream. Ska det vara så här? Ska det? Va? Ska det?

Sverker, Plus aka. Fredrik *trött*

Inte så konstigt att de buffras om när man har 8pers som försöker lyssna samtidigt... Borde finnas en inställning där man kan begränsa antalet samtidiga anslutningar (något för itunes 4.0.1 kanske?

213.114.4.146

Jag har fyllt på mitt bibliotek från CD-skivor. Är uppe i ca 2 veckor musik och fortsätter fylla på.

Stänger av när jag går o lägger mig.

OK, här är daap://194.236.7.97 - OM länken inte startar iTunes och åtkomst av mitt bibliotek så är nummret: 194.236.7.97 ( Bostream ADSL 5Mit/sek )

- Olle

Under vilt surfande såg jag en app som gjorde att man kunde se vilka (IP-nummer) som var anslutna till ens iTunesbibliotek, och vilka låtar om några de streamade/hämtade. Nu kan jag inte återfinna informationen. Någon som har något tips på liknande program?

/Henrik

Ser via iTunes inställningar att 4 stycken finns inne hos mig och lyssnar... kan några av er berätta om det flyter på bra... lyssnar samtidigt själv. Datorn är en MDD 2x1 GHz med 1280 MB i DDR. Bostream 5Mbit/sek.

Till och från: 50elva.no-ip.com

Enjoy!

Bevaka tråden