Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple får passa sig så att de inte gör sina trognaste anhängare till sina fiender

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-06 09:49

John Gruber har skrivit ännu ett tänkvärt inlägg om iPhone-hackande: http://daringfireball.net/2007/10/cancel_computer

Ursprungligen av John Gruber:

This is a common sentiment regarding the 1.1.1 update — that it deletes third-party applications. That’s not a fair description, though. All iPhone updates, including the earlier 1.0.1 and 1.0.2 updates, are installed as complete clean installations of the entire system. One of the advantages of a closed system is that it’s far easier to create upgrades for — a “just wipe the whole system clean and re-install the new one from scratch” installer is far easier to write than a “let’s carefully update only those files that are new and leave everything else, including third-party stuff we don’t even know about, in place” installer.

To argue that Apple should have left third-party apps and hacks installed is to argue that Apple should have expended some amount of engineering resources to support something they neither endorsed nor encouraged in the first place.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 12:47

Apple vill såklart tjäna pengar som alla andra företag.
Det vore dumt att öppna plattformen för en massa skit och få telefonen att fungera illa.
Det skulle skada Apples goda renommé om apparater som fungerar fint.
Och Apple är inte Godheten själv, som vissa tycks tro. Det är ett multinationellt företag som har samma vinstintresse som alla andra multinationella företag.
Jag köpte en iPhone och låste upp den bara för att jag var så jävla nyfiken på den. Jag grämer mig inte för att den inte går att uppdatera.
Jag kommer nog att köpa en "riktig" när den kommer hit.

Bevaka tråden