Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer"

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer", dvs ett verktyg för att återställa en upplåst telefon till helt ursprungligt skick:

Introduction

This tool is designed to rebuild your lock table in the seczone area and repair the damage done by the original anySIM unlock. It in essence re-virginizes your phone.

To answer some questions:

Yes, it does clear the NCK counter

Yes, it does obsolete the IPSF + server method. The entire process is done on your phone in the baseband.

Note: To be clear though, the only file from virgintool-release.zip that needs to end up on the phone itself is eliteloader.bin

The other files included in the ZIP file are the source code. It's also in SVN. This is in case you want to build the software yourself or just are curious. We believe in releasing source so that others can examine the code, learn from it (or maybe correct mistakes -- hey, we're not perfect!) and contribute now and in the future.

Webbsida: RevirginizingTool

Via TUAW: iPhone Elite team announces "revirginizer" release

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-23 18:28

Spännande, kan detta äntligen ge en gratis "säker" uppdatering till 1.1.1 för oss stackare med upplåsta 1.0.2or...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 19:23
Ursprungligen av sEia:

Spännande, kan detta äntligen ge en gratis "säker" uppdatering till 1.1.1 för oss stackare med upplåsta 1.0.2or...

Innebär det inte exakt det?

Ursprungligen av sEia:

Spännande, kan detta äntligen ge en gratis "säker" uppdatering till 1.1.1 för oss stackare med upplåsta 1.0.2or...

Precis. De allra flesta telefoner som är upplåste idag är ju 1.0.2-telefoner skulle jag tro.

Men jag väntar nog någon dag och ser vad folk säger om denna metod innan jag ens tänker tanken att köra den själv

Sidan RevirginizingTool har uppdaterats nu med mer info, både en FAQ och instruktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 20:22

någon som vågat prova?

kom igen nu.. jag vill inte offra min iphone..

försökte iofs kasta sönder den igår från cykeln ner i backen.. men vafan den lever juh,, med fina repor i ena hörnet..

men att mjukvaru-döda den vet jag inte om jag är sugen på

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-23 20:52

vet någon om den funkar lika bra med iUnlock som med anysim?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 20:54

Jag testar nu, har kört en revirginizer. Håller på att uppdatera till 1.1.1 och skall strax köra iNdependence och anySim.

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2007-10-23 20:56

Men jag som har låst upp telefonen (fw 1.02) med Independence 1.2.1, kan jag använda denna också eller är det någon annan metod som gäller?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 21:10
Ursprungligen av Lacke:

Men jag som har låst upp telefonen (fw 1.02) med Independence 1.2.1, kan jag använda denna också eller är det någon annan metod som gäller?

Oavsett om du körde iUnlock eller anySim så skall du kunna revirginiza den.

(Ta ner iNdependence 1.2.5)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 21:14

Denna revirginizer funkar kanon! Tack Adrian!

Ursprungligen av Jetwash:

Denna revirginizer funkar kanon! Tack Adrian!

Underbart att höra. Jag antar att du följde guiden på själva RevirginizingTool-sidan?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 21:49
Ursprungligen av Adrian B:

Underbart att höra. Jag antar att du följde guiden på själva RevirginizingTool-sidan?

Japp, dock så behövde jag köra en chmod 777 * i katalogen för virginize filerna i terminalen, fick annars access denied.

(Mitt tips till alla som inte är terminalnördar som jag, det kommer säkert en bra enkel guide senare, men stegen är revirginize, independence (pre-upgrade) och iTunes uppdatering, independence aktivering och jailbreak, och sen behöver man köra anySim programmet.)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-23 22:39
Ursprungligen av Jetwash:

(Mitt tips till alla som inte är terminalnördar som jag, det kommer säkert en bra enkel guide senare

En guide räcker nog inte för mig, jag skulle nog behöva en Jetwash jag
Du råkar väl inte bo i Sundsvall säg?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 23:00
Ursprungligen av Eva:

En guide räcker nog inte för mig, jag skulle nog behöva en Jetwash jag
Du råkar väl inte bo i Sundsvall säg?

Nej tyvärr , utvandrad från Umeå, bor numera på Värmdö utanför Stockholm.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-23 21:20

Kalas ju. Då är frågan om man ska invänta ifuns guide eller ge sig på detta själv. Jetwash, du vill inte lämna de ... 3? länkarna till de guider du följde så vi andra vet vad du egentligen gjorde

Ursprungligen av sEia:

Kalas ju. Då är frågan om man ska invänta ifuns guide eller ge sig på detta själv. Jetwash, du vill inte lämna de ... 3? länkarna till de guider du följde så vi andra vet vad du egentligen gjorde

Om man väntar ett tag till kommer nog ett program som förenklare det. Än så länge är det ett antal steg, som man kan se på RevirginizingTool-sidan. Men de har varit duktiga på att skapa automatiska program för det, så jag tror nog att de kommer att komma sådant också.

Jahopp, då är det bara att vänta på ett verktyg till Win som kan låsa upp 1.1.1 ... är väl bara independance till mac som fixar det gratis i dagsläget?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 21:58

Jetwash, utgick du ifrån en en 1.0.2 firmware upplåst med iunlock eller anysim ?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 22:00
Ursprungligen av arne123:

Jetwash, utgick du ifrån en en 1.0.2 firmware upplåst med iunlock eller anysim ?

Precis, min var 1.0.2 upplåst med iUnlock tidigare.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-23 22:05

Det står nu på RevirginizingTool-sidan att "daurnimator has written a script that automates this whole process".

Hänger dock inte riktigt med på hur det där ska funka heller oO

Det finns nu ett automatiskt script som gör det mesta åt dig:
http://iphone-elite.googlecode.com/files/Virginiser.tar.gz

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 22:13
Ursprungligen av wunderbaren:

Det finns nu ett automatiskt script som gör det mesta åt dig:
http://iphone-elite.googlecode.com/files/Virginiser.tar.gz

Hur kör man detta script? Kan jag göra denna uppgradering utan kabel (som jag har på kontoret)?

EDIT: Hittade README.
EDIT2: Fattar fortfarande inget..

Ursprungligen av koze:

Hur kör man detta script? Kan jag göra denna uppgradering utan kabel (som jag har på kontoret)?

EDIT: Hittade README.

Ja, den kör genom SSH men jag skulle ändå rekommendera en kabel i datorn.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 22:20
Ursprungligen av wunderbaren:

Ja, den kör genom SSH men jag skulle ändå rekommendera en kabel i datorn.

Jo, men Independece lär ju behöva kabel. Jag gör det imorgon på jobbet istället..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-23 22:23

Jag blir inte klok på readmefilen.

"Make sure all files (cept ICE03.14.08_G files) have run permission.
obtain Apple's ICE03.14.08_G.* files and bbupdator from the 1.0.2 firmware yourself since they cannot be distributed

Run ./virginise.sh
Grab seczone.backup out of the folder after you are done.

The complete command should be: (After moving this tar to your iphone)
tar -xzvf Virginiser.tar.gz && ./Virginiser/virginise.sh && mv Virginiser/seczone.backup ."

Ok, flytta filen till iPhonen, sen köra Run ./viringise.sh ... eller...
Sen köra det långa kommandot?

Ahh jag blir tokig.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 22:28

Jag har tolkat det så här:

Själva virginize.pack ska ligga på telefonen.
Skriv kommandot i filen ./virginise.sh i Terminalen.
Detta genererar en fil (seczone.backup) som du ska spara som en backup.
Skriv sedan det långa kommandot (tar -xzvf Virginiser.tar.gz && ./Virginiser/virginise.sh && mv Virginiser/seczone.backup) i Terminalen.

Klart! Kör sedan Independence.. Typ. Däremot vet jag inte vad man ska göra med filerna som de nämner i början där..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-23 22:30

Extract virginizer_pack.zip and copy the directory virginizer_pack to your phone:
scp -r virginizer_pack [email protected]:/usr/bin

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-23 22:31

Och allt gör man på iPhonen va?

Bevaka tråden