Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer"

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kato:

Program kan jag inte riktigt svara på jag ominstallerade installer.app efter jag uppdaterat till 1.1.1, innan så var det iaf inte några programikoner på skrivbordet men de ligger kvar i systemet på nått vis. Någon annan kanske kan klargöra det lite bättre angående programmen.

Som jag förstod det är alla program borta, men kvittona som installeraren skriver finns med i backupen, så Installer tror att man har installerat programmen. Man kan ta bort dom och lägga in dom på nytt för att verkligen få tillbaka dom.

Förövrigt tycker jag att backup-biten är en okänd "killer feature" hos iPhone. Tänk att varje gång man synkar så gör man en i princip komplett backup på hela telefonen. Hur många andra telefoner fungerar så? Det är grymt bra faktiskt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 22:37

ursäkta min hets i det här forumet, men jag börjar bli desperat nu...finns det någon här som vet hur man får iTunes/iNdependence att hitta ens iPhone igen, om det är så att de inte pratar med varandra? Jag har sökt en hel del på nätet nu, men inte hittat nåt som hjälper mig. Jag är fast i "connect to iTunes"-rutan på min iPhone. Jag har dessutom kvar SSH-åtkomst.

/Herman

Ursprungligen av ptba:

ursäkta min hets i det här forumet, men jag börjar bli desperat nu...finns det någon här som vet hur man får iTunes/iNdependence att hitta ens iPhone igen, om det är så att de inte pratar med varandra? Jag har sökt en hel del på nätet nu, men inte hittat nåt som hjälper mig. Jag är fast i "connect to iTunes"-rutan på min iPhone. Jag har dessutom kvar SSH-åtkomst.

Jag antar att du testat enkla saker som att starta om telefonen?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 22:48
Ursprungligen av ptba:

ursäkta min hets i det här forumet, men jag börjar bli desperat nu...finns det någon här som vet hur man får iTunes/iNdependence att hitta ens iPhone igen, om det är så att de inte pratar med varandra? Jag har sökt en hel del på nätet nu, men inte hittat nåt som hjälper mig. Jag är fast i "connect to iTunes"-rutan på min iPhone. Jag har dessutom kvar SSH-åtkomst.

/Herman

Sätt din iPhone i recovery läge, håll nere home och sleep knappen tills du kommer in i recovery mode, testa då om independence får kontakt.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-24 23:03

Har fått uppgift av en kompis som struntat i att köra Verginizer.
Alltså ifrån en upplåst 1.0.2 kört iTunes Update till 1.1.1 direkt... och därefter iNdepencence och sedan kört in AnySim ...
Är detta möjligt?

Mitt SSH genom terminalen fungerar inte som det ska... så fort jag skriver ett kommando så får jag jag Connection closed.
Såhär ser det ut:

[email protected]'s password:
-sh-3.2# cd
Connection to 192.168.0.150 closed.
Macintosh:~ lactoz$

Testat installera om SSH genom installer/indepencence .. startat om .. en massor av gånger men samma problem.
Kan därför inte utföra stegen för att uppgradera till 1.1.1.
Så just nu känner jag "Fuck 1.1.1"!

Senast redigerat 2007-10-24 23:43
  • Medlem
  • 2007-10-31 12:56
Ursprungligen av soft:

Mitt SSH genom terminalen fungerar inte som det ska... så fort jag skriver ett kommando så får jag jag Connection closed.
Såhär ser det ut:

[email protected]'s password:
-sh-3.2# cd
Connection to 192.168.0.150 closed.
Macintosh:~ lactoz$

har samma problem.
Prövat med ssh via terminal samt term-vt100 via iphone

Tråkigt när man inte kan komma vidare från första steget i guiden

Ursprungligen av ridim:

har samma problem.
Prövat med ssh via terminal samt term-vt100 via iphone

Tråkigt när man inte kan komma vidare från första steget i guiden

Jag hade det problemet, det berodde på att BSD subsystem inte var installerat.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 23:41

För er som sett mina desperata inlägg. Jag löste det till slut. Jag vet inte om det var slumpen eller om det bara var en grej jag inte testat, men jag höll i alla fall ned home+sleep-knapparna i ca 25sek (sådär som vissa sidor tipsar om) när iTunes var igång. Då fick jag möjligheten att köra en restore, och sen fick jag nedgradera till 1.0.2 igen. (tänkte att jag skulle uppgraderat till fungerande 1.1.1 igen, men palla...) Som sagt, jag vet inte vad det var som gjorde det, men nu är i alla fall telefonen återställd till 1.0.2 och upplåst med anySIM, just nu känner jag "fuck 1.1.1", men när det kommer en bra lösning blir de nog det!

För er som inte vet, det jag gjorde för att nästan sabba telefonen var att klicka på "deacivate" i iNdependence 1.2.5 efter att jag kört virginizern. Jag kunde inte köra "pre 1.1.1 upgrade" så jag klickade på "deactivate" i ett desperat försök att kunna fortsätta. GÖR INTE DET!

Godnatt!
/Herman

Ursprungligen av ptba:

För er som inte vet, det jag gjorde för att nästan sabba telefonen var att klicka på "deacivate" i iNdependence 1.2.5 efter att jag kört virginizern. Jag kunde inte köra "pre 1.1.1 upgrade" så jag klickade på "deactivate" i ett desperat försök att kunna fortsätta. GÖR INTE DET!

Bra att det löste sig och nu vet vi i alla fall en sak man inte ska göra

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-10-24 23:52

Jag har varit å vänt i Hades!

Jahani, det började med att jag skulle uppgradera till 1.1.1 på min iPhone med 1.0.2, upplåst med Unlock.

Jag följde virginizer-instruktionerna länkade från iFun och allt gick enligt planerna. Telefonen uppdaterades och allt såg bra ut. Jag petade in anySIM, det såg också bra ut och det avslutades korrekt.

Dock! Efter omstart av telefonen kommer det upp en ruta som säger att man inte kan ringa och att telefonen behöver repareras.

En snabb titt visade att telefonen inte längre hade wifi, gsm eller bluetooth (stod "no wifi" där man borde kunna slå på wifi:n). Illa! Illa modell värre. Basebandet hade blivit totalt saboterat och bbupdate -v svarade bara med tomrum. Ett försök att flasha tillbaka version 3 av basebandet funkade inte alls, det gav bara felmeddelanden och ingen succe.

Efter 8 timmar(!) har ju nu faktiskt lyckats få tillbaka telefonen till virgin-läge och allt funkar igen. Sällan har jag varit så orolig över en teknikpryl, den var ju väldigt nära att bli en snordyr iPod mini.

Det kommer komma upp en instruktion på iFun hur jag fick tillbaka den. Det var helt odokumenterat och jag fick gissa lite och dra lite slutsatser. Kontentan är iaf att jag _lyckades_ skriva tillbaka version 3-baseband när den redan blivit uppdaterad till 4, något som sägs inte fungera!

Edit: Här är länken till artikeln jag lagt upp om detta på iFun: När nästan allt hopp var ute… /Adrian

Senast redigerat 2007-10-26 18:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 00:10

Done it!

Tagit min 1.0.2 till 1.1.1 och låstupp den med AnySim igen - via revirginizer = DET FUNKAR KLOCKRENT. Följde instruktionen/nedladdade de filer som behövdes på:
http://modmyiphone.com/

Slog ihop två trådar som handlade om samma sak.

/Patrik

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-25 00:35

Har lagt in AnySIM i Applications ... Testat ifrån Cyberduck och från iNdependence.
MEN ikonen dyker inte upp på springboard.... varför? Den har fulla rättigheter osv.

Har självklart startat om telefonen mellan alla ändringar.
Ska testa med något annat program.. ifall det dyker upp.
Kan det höra något med att allt inte är helt upplåst?

Ursprungligen av soft:

Har lagt in AnySIM i Applications ... Testat ifrån Cyberduck och från iNdependence.
MEN ikonen dyker inte upp på springboard.... varför? Den har fulla rättigheter osv.

Har du startat om telefonen?

revirginizer? Det låter verkligen som en porrfilm alltså...

Har själv liknande problem som mr.soft. Jag har dock lyckats med att få allt att fungera med AnySim och hade ett tag en helt fungerande Iphone. Efter installation av Swephone för 1.11 så får jag inte in program i springboard. Itunes-ikonen ligger högerställd längst ned och således helt svart till vänster. Jag lyckas lägga in program från Cyberduck och från iNdependence men det dyker inte upp några ikoner på springboard.
Har någon nått tips om hur man ska gå tillväga. Känns som att Swephone pajade någon fil under installationen. Har testar att från iNdependence installera om SHH... men det hjälpte inte. Hmmm.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-25 15:15

Är det någon som faktiskt vet hur man använder seczone.backup filen? Varför tar man en backup om det inte står hur man får tillbaka det till den?

Har letat förgäves på google !

Ursprungligen av sEia:

Är det någon som faktiskt vet hur man använder seczone.backup filen? Varför tar man en backup om det inte står hur man får tillbaka det till den?

Har letat förgäves på google !

Näe, jag har inte hittat det heller och jag tror inte bollman hittade det heller när han hade sina problem (se inlägg tidigare).

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-25 16:13
Ursprungligen av Adrian B:

Näe, jag har inte hittat det heller och jag tror inte bollman hittade det heller när han hade sina problem (se inlägg tidigare).

Tror man kör ierase och döper seczone.backup till secpack

Har inte prövat dock vad som händer.

Är det någon som har lust att skriva en steg-för-steg guide för revirginization (1.0.2) och update till 1.1.1?
Hade uppskattas sjukt mycket!

Ursprungligen av stoffe1:

Är det någon som har lust att skriva en steg-för-steg guide för revirginization (1.0.2) och update till 1.1.1?
Hade uppskattas sjukt mycket!

Är det något fel på min guide som jag redan skrivit om i den här tråden?

http://www.99.se/1378535-post94.html

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-25 16:34
Ursprungligen av stoffe1:

Är det någon som har lust att skriva en steg-för-steg guide för revirginization (1.0.2) och update till 1.1.1?
Hade uppskattas sjukt mycket!

Adrian har skrivit en guide på www.ifun.se , står i denna tråd också

Det har jag missat, tack för upplysning!

Altså antingen är jag riktigt korkad eller så funkar nummerformateringen bara halvdant. Jag kan ändra i UIPhoneformats.plist och se till att allt "ser" ut som jag vill i mina kontakter men det funkar inte helt ok när jag ringer till den.

För att göra det enkelt började jag medatt bara lägga in mitt extra mobilnummer och la in
+46 7## - ### ###
07## - ### ###
i plisten

Men om jag sparar mitt nummer som +46708-etc i adressboken och sedan ringer till telefonen så visar den telefonnumret (0708-etc), den fattar inte att detta är samma som +46-varianten som är kopplat till min kontakt i adressboken.

Tips/idéer?

Okej. Ska läsa mig till en del, så ska vi se ifall jag vågar på att testa det imorgon.

Edit. Efter lite googlande så fann jag att backuppen var sparad i ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 23:16

Jag gick loss idag och uppgraderade min 1.0.2 upplåst med iUnlock till 1.1.1.
Använde mig av. den virginizer, iphuc, independence och anySIM.

Kan säga att jag vara nere på botten kändes det som, men nu är jag på toppen 3 timmar
senare

Rekommendera att INTE ha i ditt vanliga SIM-kort när man kommer fram till
steget då man skall göra en restore/update i iTunes efter virginizern.

Fick bara massa skumma fel så den ville inte köra en restore med mitt SIM kort i.
Tog ut och körde utan eftersom jag har slängt mitt ATT kort, gick mycket bättre då.

ganska knepigt, men det går...

//S

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-26 06:56
Ursprungligen av sounden:

Jag gick loss idag och uppgraderade min 1.0.2 upplåst med iUnlock till 1.1.1.
Använde mig av. den virginizer, iphuc, independence och anySIM.

Kan säga att jag vara nere på botten kändes det som, men nu är jag på toppen 3 timmar
senare

Rekommendera att INTE ha i ditt vanliga SIM-kort när man kommer fram till
steget då man skall göra en restore/update i iTunes efter virginizern.

Fick bara massa skumma fel så den ville inte köra en restore med mitt SIM kort i.
Tog ut och körde utan eftersom jag har slängt mitt ATT kort, gick mycket bättre då.

ganska knepigt, men det går...

//S

Jag har för mig att jag hade mitt sim i genom hela processen, och det funkade utmärkt. Bättre att ta det säkra före det osäkra iofs.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-26 08:56

Puh, jag lyckades få igång min efter mycket om och men. ieraser v2 löste problemet med "fucked up - baseband".....

Ursprungligen av sEia:

Puh, jag lyckades få igång min efter mycket om och men. ieraser v2 löste problemet med "fucked up - baseband".....

Skönt att höra att det löste sig till slut.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-26 15:45
Ursprungligen av sEia:

Puh, jag lyckades få igång min efter mycket om och men. ieraser v2 löste problemet med "fucked up - baseband".....

Kan man kanske använda ett sånt program för att återställa baseband och få bort problemet med sms som inte skickas?

Bevaka tråden