Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Elite team har släppt en "revirginizer"

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 16:18
Ursprungligen av sEia:

Om man vill ha tillbaka 1.0.2 funkar det med en restore sen apptapp och sedan aktivera med independence o låsa upp med senaste anySIM?

Det låter rimligt. Jag skulle ha gjort så iaf. Men kan man köra senaste anySIM på 1.0.2?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-24 16:22

Det kunde man inte...

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 16:26

Ska kabeln vara i någon gång under dessa steg?
Borde ju vara det vid uppdatering i iTunes?

  • Medlem
  • 2007-10-24 16:55
Ursprungligen av Xoonix:

Ska kabeln vara i någon gång under dessa steg?
Borde ju vara det vid uppdatering i iTunes?

Under själva "virginizen" behövs inte någon kabel, allt görs via ssh, men för att göra hela proceduren med uppdatering så måste kabeln självklart sitta i.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 17:08

http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Upgrading_1.0.2_iPhone_to_1.1.1
Steg ett i den, jag kan inte klicka på Pre 1.1.1 upgrade, någon som vet varför?:S

  • Medlem
  • 2007-10-24 17:15
Ursprungligen av Xoonix:

http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Upgrading_1.0.2_iPhone_to_1.1.1
Steg ett i den, jag kan inte klicka på Pre 1.1.1 upgrade, någon som vet varför?:S

Installera ssh via iNdependence även om du har det sedan tidigare.. sen kommer du kunna köra "pre 1.1.1"

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-10 10:43

Kalaskört?

Har försökt restora min iPhone, 1.02, men nu är den satt i "Activate iPhone" SIM locked. Kommer inte åt den via independence eller via itunes? HJÄLP?!!!

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 17:15

Löst sig:)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 17:20

Jag vet inte riktigt vad jag lyckats göra, men jag ska försöka förklara vad som hänt:

1. Jag följde instruktionerna för att köra virginize på min 1.0.2 upplåst med anySim.
2. Allting gick kalas, och jag satt nu med en iPhone där allt utom telefonfunktionerna var igång.
3. När jag gick vidare i guiden och öppnade iNdependence så var alla saker redan gjorda, det vill säga, telefonen aktivera, jailbreakad och ssh inlagt.
4. Jag hittade ingen förklaring till hur det skulle se ut, så jag installerade helt enkelt om SSH, eftersom ifun-guiden säger det. Därefter försökte jag köra Pre 1.1.1-grejen från iNdepencence.
5. Jag fick aldrig upp skärmen i iTunes där jag ska "set up iphone" så jag tänkte att jag skulle ta bort aktiveringen, jailbreaken och sshn för att komma dit....
6. Jag började med att "inaktivera" min telefon, och där är jag nu, och just nu händer ingenting.

iTunes vägrar koppla ihop sig med min telefon och iNdependence hittar den inte heller.

Vad gör jag? Jag hoppas verkligen att det är är ungefär samma läge som när man har en nyköpt telefon med firmware 1.02.

Snälla hjälp!
/Herman

Ursprungligen av ptba:

5. Jag fick aldrig upp skärmen i iTunes där jag ska "set up iphone"

Det är helt i sin ordning. Det räcker med att starta iTunes så att man ser att iTunes ser telefonen. Man behöver inte få en set up-sida, det står bara i iNdependence instruktioner att man kan få det, det är jag rätt säker på.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 17:41

okej, ja, jag fick ju vidare felet att det inte gick att köra Pre 1.1.1-grejen, men problemet just nu är att telefon är låst + att jag inte når den via iTunes/iNdependence.

Tips på den fronten?

/Herman

Ursprungligen av ptba:

okej, ja, jag fick ju vidare felet att det inte gick att köra Pre 1.1.1-grejen, men problemet just nu är att telefon är låst + att jag inte når den via iTunes/iNdependence.

Tips på den fronten?

Näe, tyvärr inte.

Du körde alltid Pre 1.1.1-grejen i iNdependence, angav IP-nummer och root-lösenord och sen startade iTunes en gång så att du såg telefonen i iTunes och sen gick du tillbaka till iNdependence och klickade på ok, men då fungerade inte det?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 19:13
Ursprungligen av Adrian B:

Näe, tyvärr inte.

Du körde alltid Pre 1.1.1-grejen i iNdependence, angav IP-nummer och root-lösenord och sen startade iTunes en gång så att du såg telefonen i iTunes och sen gick du tillbaka till iNdependence och klickade på ok, men då fungerade inte det?

Precis så gjorde jag. Det jag antog vara felet var att min telefon fortfarande var aktiverad och jailbreakad, så jag klickade på "deactivate" under "activation" i iNdependence. Det verkar vara väldigt dumt för nu när jag startar telefonen är den inte aktiverad, och den nås heller inte av iTunes/iNdependence.

Finns det nåt sätt att "återställa" den så att i alla fall de programmen känner av att jag kopplar in telefonen i datorn?

/Herman

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-24 18:58

Adrian, jag har skickat PM till dig.
Bara så att du vet

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-24 21:17

Jag undar om jag skulle kunna köra den här processen med hjälp utav ibrickr och med Term-vt100 eller skulle det vara omöjligt?
För jag får inte mitt SSH att funka konstigt nog.. Routern måste vara taskig med mig och jag har windows på datorn.
Om man nu skulle lyckas med det skulle jag kunna fortsätta att jailbreaka med CARNAVAL och sen installera anysim via installer?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 21:28
Ursprungligen av Jackee:

Jag undar om jag skulle kunna köra den här processen med hjälp utav ibrickr och med Term-vt100 eller skulle det vara omöjligt?
För jag får inte mitt SSH att funka konstigt nog.. Routern måste vara taskig med mig och jag har windows på datorn.
Om man nu skulle lyckas med det skulle jag kunna fortsätta att jailbreaka med CARNAVAL och sen installera anysim via installer?

Guider för Windows kan du hitta här:
http://www.hacktheiphone.com/

Har du ingen kontakt med datorn och iphone via routern så blir det svårt! Vilken router har du?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-24 21:41
Ursprungligen av Jetwash:

Guider för Windows kan du hitta här:
http://www.hacktheiphone.com/

Har du ingen kontakt med datorn och iphone via routern så blir det svårt! Vilken router har du?

Okej men guiderna på den sidan använder sig inte utav iPhone Elites virginiezer eller CARNAVAL för jailbreak som är de senaste för vi med windows.. Men om man använder sig utav CARNAVAL så installerar den installer och via den kan jag installera nya anysim eller?

Routern är ZYXEL p-320w

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 21:52
Ursprungligen av Jackee:

Okej men guiderna på den sidan använder sig inte utav iPhone Elites virginiezer eller CARNAVAL för jailbreak som är de senaste för vi med windows.. Men om man använder sig utav CARNAVAL så installerar den installer och via den kan jag installera nya anysim eller?

Routern är ZYXEL p-320w

Ja eller så lägger du över anySim via SFTP.

Angående routern så borde den fixa trafik mellan din dator och iphone, logga in på routern och se hur brandväggsinställningarna ser ut.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-24 22:30
Ursprungligen av Jetwash:

Ja eller så lägger du över anySim via SFTP.

Angående routern så borde den fixa trafik mellan din dator och iphone, logga in på routern och se hur brandväggsinställningarna ser ut.

Aha okej tack får testa och se om routern blir mer villig annars om det knivar får jag ta och testa hos flickvännen min..
En sista fråga måste bara få det bekräftat att anySIM 1.1 finns att hitta på nya installer?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 22:42
Ursprungligen av Jackee:

Aha okej tack får testa och se om routern blir mer villig annars om det knivar får jag ta och testa hos flickvännen min..
En sista fråga måste bara få det bekräftat att anySIM 1.1 finns att hitta på nya installer?

Nope inte vad jag kan se, du får tanka ner den härifrån:
http://conceitedsoftware.com/iphone/site/anysim11.html

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-10-24 23:04
Ursprungligen av Jetwash:

Nope inte vad jag kan se, du får tanka ner den härifrån:
http://conceitedsoftware.com/iphone/site/anysim11.html

Okej tack då vet jag! Då fick jag ett annat problem eftersom jag kommer inte åt min iPhone genom SSH eller liknande.
Skulle jag kunna efter jag revirginiezar den jailbreaka och sen lägga in anySIM 1.1 via ibricker och låsa upp den med anySIM 1.1. Jag har läst någonstarns har jag för mig att då ska den fortfarande vara upplåst när man har uppdaterat till 1.1.1 och jailbreakat.
Någon som vet om de stämmer?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-24 23:17

Jag använde mig av båda Adrians guide, tack så mycket:) Kombinerat med den som finns på modmyiphones hemsida, och har nu en fullt fungerande iPhone med 1.1.1=)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 22:05
Ursprungligen av Jackee:

CARNAVAL för jailbreak som är de senaste för vi med windows..

Nyfiken på vad Carnaval är för program, har inte sett det nånstans? URL?

Ursprungligen av Jetwash:

Nyfiken på vad Carnaval är för program, har inte sett det nånstans? URL?

Här är något om detta.

Här är ännu en länk.

Jag har inte orkat läsa hela den här tråden, så jag ber om ursäkt ifall från redan har blivit besvarad.

Hur som helst. Jag har en iPhone 1.0.2. Om jag gör en "revirginize", innebär det att alla program, SMS, eller vad som helst på telefonen försvinner och måste läggas in igen?

Ursprungligen av ztaafen:

Jag har inte orkat läsa hela den här tråden, så jag ber om ursäkt ifall från redan har blivit besvarad.

Hur som helst. Jag har en iPhone 1.0.2. Om jag gör en "revirginize", innebär det att alla program, SMS, eller vad som helst på telefonen försvinner och måste läggas in igen?

Svar på din fråga två sidor bak: http://www.99.se/1378261-post62.html

farligt är det väl inte att skumma igen en tråd, va?

När det gäller program så fanns dom kvar i Installer men inte på startsidan, så jag tog bort dom eller installerade om dom.

Ursprungligen av Adrian B:

Svar på din fråga två sidor bak: http://www.99.se/1378261-post62.html

farligt är det väl inte att skumma igen en tråd, va?

När det gäller program så fanns dom kvar i Installer men inte på startsidan, så jag tog bort dom eller installerade om dom.

Tack så hemskt mycket!

Nej, så svårt är det inte, men jag kände att jag för tillfället inte hade tid eller ork att läsa igenom flera sidor text för att finna svar på en fråga som jag inte visste fanns eller ej.

Så. Ska se ifall jag vågar uppdatera idag. Antar att jag ska göra backupp på allt först, dock. Räcker det med iTunes säkerhetskopia, eller hur kan man annars göra? Kan man förresten ha flera säkerhetskopior i iTunes? Tycker att det känns lite riskabelt att det bara är en där, när man håller på att trixas. Och att den skrivs över varje (?) gång man kopplar in iPhone.

Ursprungligen av ztaafen:

Så. Ska se ifall jag vågar uppdatera idag. Antar att jag ska göra backupp på allt först, dock. Räcker det med iTunes säkerhetskopia, eller hur kan man annars göra? Kan man förresten ha flera säkerhetskopior i iTunes? Tycker att det känns lite riskabelt att det bara är en där, när man håller på att trixas. Och att den skrivs över varje (?) gång man kopplar in iPhone.

Jag vet inte hur man kan göra flera backuper av telefonen med iTunes, men du kan ju ta backup av den mapp där iTunes lägger backupen om du vill. Kan inte säga exakt var den är, men googlar du finns svaret där ute (tror det är i ~/Library/ någonstans).

Se så ska du också, som en del av guiden, ta backup på seczone. Jag kan inte svara på exakt hur man använder en sådan backup, men det verkar vara en del som är viktig att ta backup på.

  • Medlem
  • 2007-10-24 22:50
Ursprungligen av ztaafen:

Jag har inte orkat läsa hela den här tråden, så jag ber om ursäkt ifall från redan har blivit besvarad.

Hur som helst. Jag har en iPhone 1.0.2. Om jag gör en "revirginize", innebär det att alla program, SMS, eller vad som helst på telefonen försvinner och måste läggas in igen?

För mig själv och flera så har nästan allt(iaf sms, kontakter, musik) varit kvar efter "revirginize" och updatering till 1.1.1. Program kan jag inte riktigt svara på jag ominstallerade installer.app efter jag uppdaterat till 1.1.1, innan så var det iaf inte några programikoner på skrivbordet men de ligger kvar i systemet på nått vis. Någon annan kanske kan klargöra det lite bättre angående programmen.

*edit* var tydligen lite för långsam

Bevaka tråden