Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gruppköp Avr-X

Tråden skapades och har fått 345 svar. Det senaste inlägget skrevs .

aminozyra: jag tror det blir gruppköp av låda och (de flesta komponenterna?) som gäller, och antingen så att man bygger/köper sin egen avr-brännare eller så sköts det av ngn som redan har den som sedan distribuerar till resten

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-22 19:14

Ok jag tror och hoppas att det blir ett gruppköp på rubbet som behövs?

Skulle behöva lite hjälp dock någon som är styv på tyska?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-22 19:19

Jag e rätt så styv på tyska. Säg bara till vad jag ska hjälpa till med.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-22 19:25

Oj oj oj jag vågar knappt fråga men skulle du kunna kolla så att alla grejor i BOM finns på Reichelt... tror vi kommer undan fett billigt då? (jag kan göra det annars men tar ju tid även om man kan tyska)

Plus att hela grejen med ett gruppköp är att man hjälps åt. Fler som vill hjälpa till med något?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-22 21:20

Jag kan göra ett försök iaf så får vi se hur långt jag kommer.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-23 21:04

Topp! Nått nytt!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-24 17:25

Jag sitter ju med ett Atmel AVR STK500-kort och kan med att programmera AVR-kretsar. Borde ju kunna programmera den krets som sitter på, på något sätt.
Det kan jag bidraga med.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-24 23:46

Det här börjar ju ta sig...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-25 02:13

Jupp.
Min favvomikrokontroller.. AVR 8-bitars... därav intresset för AvrX.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-25 10:53

några andra AVR projekt på g då?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-25 16:36

Sequencer, effekt och lite annat. Även ej musik-relaterat som varvräknare till bilskrutten som hälsar mig välkommen när jag slår på tändningen.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-25 16:58

Kan man styra till exempel en speakjet eller soundgin från avren?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-25 18:31

Jag vet inte riktigt vad en speakjet eller soundgin är men så länge det kan kontrolleras av en mikrokontroller så är det lugnt.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-25 21:09

Enligt denna:
http://www.magnevation.com/pdfs/speakjetusermanual.pdf
Så kan man väl ta vilken mikrokontroller som helst som gillar midi och TTL-nivåer.
Vi har ju en superexpert på AVR.. Mario!

Detta är väl ett sidospår men intressant.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2007-11-25 21:53

Jo det kunde bli en fet synt det där typ med sequenser och så!!

Någon som är lite intresserad av att programmera?

är väl redan gjort på ucapps.de

sidospår/Midiboximplementation, där rör det sig väl om PIC och inte AVR?

fortsatt ot: ja, det antar jag. menade mest på att peka åt rätt håll för intresserade, istället för att låta dem återuppfinna hjulet.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-26 20:13

altemark: Japp.. ucapps är PIC.. men PIC och AVR är inte långt ifrån varandra...

erikerikerik: Jupp, dumt att återuppfinna hjulet. ucapps är ju snuskigt genomarbetat projekt dessutom. Det är alltid bra. Snygg kod.

de här m bränna fattar jag inte... någon nära götet som skulle kunna lösa den biten? känns nästan lite för elit att man ska fixa ett sådant här projekt om man inte får bra förinfo o sånt!

Jag vill vara med. Jag köpte kretskortet i våras men har inte hunnit ta tag i inköp av komponenter än. Mest intresserad av en tabletop, men inga stora krav på utseende, det är ju funktionen man vill åt

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-01 19:09

Aminozyra: Bränna = lägga in programmet i mikrokontrollern som sitter i synthen. Kan nog jag kirra.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-12-14 16:59

Jag tror jag får hoppa av... köpt för mycket grejjer + att jag kommer flytta till större och kommer behöva stålar till att bygga en ännu mer monstruös ap-kolloss till studio!!!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-14 21:57

ap-kolloss?

Nåja.. är väl tidigt ute men en plats är numera reserverad i studio "Berra" för AVRX så jag är fortfarande på.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-10 17:15

Vilka är på??

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-10 19:41

moi är på! Men det vet du redan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 23:29

Jag är på.

fortfarande undrande över priset allt som allt...

men annars e ja nog på!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-11 20:08

Priset på ett ungefär står angivet tidigare i tråden. Vi bör kunna hålla nere priset bara vi hittar vettiga ställen för komponenter.

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-01-11 20:32

Hela iden är ju att det ska bli "billigt"... och tänk på vad en komersiell motsvarighet skulle kosta. Men det kan inte bli hur billigt som helst... och efter grupp köpet måste ju alla grejor skeppas ut till de som ska ha... finns mycket kvar att lösa!!

Bevaka tråden