- saddox
- Medlem ●
- Karlstad
Grymt saddox! Väntar på mitt Ja Akaigrått kan bli riktigt coolt! Med såna här knappar
http://www.ppg.synth.net/360/pics/360_pan_rhs.jpg
Jag skulle gärna fräsa delarna åt er men jag har för tillfället alldels för mycket att göra när det gäller andra jobb. Jag fräser/graverar i princip inget alls nu för tiden eftersom jag inte hinner med Lite paradoxalt nog så fick jag ytterligare tre små CNC-maksiner i förra veckan men dessa behöver byggas om en del för att de ska gå att använda ...
När behöver ni delarna och hur mycket gäller det? Finns det någon design framtagen?
Ok.. då vet vi lite mer fräs-status
Eloxerat är snyggt!
Men en sak i taget.
Vi måste ju bestycka korten med komponenter.
Ska vi köpa var för sig eller i grupp?
Det blir ju billigare om vi köper i grupp då vi hamnar över brytgränsen fö diverse komponenter.
Vem ska ordna vad? Ska en ordna alla komponenter?
Med komponenter så menar jag då resistorer, kondensatorer, kretsar, dioder osv.. dvs de inte så dyra delarna.
Ok, beställa komponenter tillsammans.
Ska vi köra på elfa och i hur stor grad ska vi ta med komponenter?
trafo - finns dyra och billiga, köpa utanför gruppköp efter tycke och smak?
lcd - löser sig med separat gruppköp?
knappar - dyr modell som är listad i BOM men kan någon skissa om panelen så är det ju fritt att köra med annat.
Någon kan ju dubbelkolla min tsv-fil så att det inte är dubletter osv med om vi nu ska beställa från Elfa. jag var rätt så trött när jag plockade ihop dem.
Dessa är "orginalet":
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=4315.htm
1-pol, momentan ska de vara.
på elfa:
Elektromekanik/Pneumatik
•• Strömställare
••• Tryckströmställare
Den här t.ex:
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=11455.htm
Lite rund gammal stil..
Lägg märke till att den finns i två varianter.. växlande och momentan.
Rattar är inte så mycket att joxa om, det är väl bäst att köra med de encoders som sitter på orginalet, däremot det visuella av ratten kan man ju leta upp nån passande.
Är det för sent att va med på AVR-X-köpet? Jag har ju en ASR-X redan så det passar ju bra.
Kan man inte göra den som ett voice-kort/modul och göra den polyfon med någon
finurlig kontroll, om man kopplar in flera?
Coolt, då beställer jag ett kort. Så får jag också vara med och bestämma design och annat.
Ah, man skall beställa kort själv alltså. Får försöka ta mig tid till det, jag trodde de skulle sambeställas också så att en person kunde löda fast och programmera allas AVRer, den är ju ytmonterad och jag tror att få personer har adaptern som behövs för att programmera den annars.
Det blir antingen sequencern eller Midibox64. Jag blir otroligt sugen varje gång jag går in på den sidan! Fast jag har redan en massa projekt som ligger halvfärdiga: en ASM2-Wizard, en massa EFM-moduler, en talkboxförstärkare, ett gäng Amek-preamps och en s-trig till v-trig converter. Så frågan är om jag verkligen behöver ett halvfärdigt projekt till som bara ligger och skräpar
Njaejo, jag har rätt skakiga händer så jag tycker att det är ett jäkla bök att hålla komponenterna på plats