Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webapp: TV-tablå till iPhone/iPod Touch

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .

har ingen

har ingen iphone/touch så vore trevligt med lite printscreens
alternativt en knapp på tvapp.se som låter en få se applikationen även i safari 3.

Kan även tillägga att du borde skaffa adsense konto och lägga upp på tvapp.se så pc-användare kan "donera" genom att klicka på lite annonser

Ursprungligen av andreas.wah:

Kan även tillägga att du borde skaffa adsense konto och lägga upp på tvapp.se så pc-användare kan "donera" genom att klicka på lite annonser

eh nej tack

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-23 18:05

Mycket tack för Canal+ Sport kanalerna men du "glömde" Canal + Sport Extra kanalen. Aldrig e man nöjd!!

ser ut som du har gjort något som får människor att bli glada: Jag håller med dom, snyggt jobbat

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-23 19:57

Skitbra sida! Hade gärna sett Tv400 bland tablåerna.

Någon mer än jag som har problem med tvapps EM-sida? Händer inget när jag trycker på de olika menyknapparna :/ konstiga är att det fungerade ett tag och tycks göra det några få gånger ibland för att sedan återgå till att fela igen.

Skickat feedback till h*n som håller på med sidan men inte fått någon respons så tänkte fråga er andra användare här.

Samma här. Och när jag manuellt går till sidan för matcher (http://www.tvapp.se/em/pages/matches.php) saknas bilder och den ser inte färdig ut.

Det ser ut i koden som om de relativa sökvägarna till flaggorna är fel. Och ska jag gissa (jag kan dock inget om Ajax) tror jag att den nya sidan försöker laddas i fel div (content istället för home_content").

I övrigt måste jag säga att den sidan som funkar är suveränt bra. Och den vanliga tv-tablån verkar grymt bra. Jag har inte hört talas om den här siten föränn nu, men 'ptba' har gjort ett bra jobb! Tack.

Jag lyckades lista ut vad som var fel för min del. Jag hade tvapp.se/em men när jag testade 'http://www.tvapp.se/em' så testa att köra med www innan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-09 13:58

Jag kom precis på detta också. Jag har nu fixat problemet.

FillidutteN: var det du som mailade om det för några dagar sedan?

// Herman

Ursprungligen av ptba:

Jag kom precis på detta också. Jag har nu fixat problemet.

Funkar utmärkt. Snyggt!!

Applåder från Kalmar oxo / mvh Midmus

Herman> Ja det var jag som mailade ang det.

Här kommer en till applåd från Kalmar!
Förövigt inte sett en enda kotte med iphone här i Kalmar än, du får vinka nästa gång midmus

Jag har blivit så van vid TVapp så att jag skulle gärna vilja ha den på datorn också.
Men TVapp vill ju bara fungera på iPhon och iPod Touch...

Hur vore det att kanske öppna ett litet fönster i iPhone storlek om man surfar in med en vanlig webbläsare?
Eller kanske en Widget?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-21 15:00

Hallå på er!

Jag behöver ha hjälp av någon av er som använder iPhone FW 2.0 beta. Skicka ett mail till mig på herman.olsson at gmail.com. Jag skulle vilja veta hur TVApp beter sig i FW 2.0 nämligen.

/Herman

Ursprungligen av ptba:

Hallå på er!

Jag behöver ha hjälp av någon av er som använder iPhone FW 2.0 beta. Skicka ett mail till mig på herman.olsson at gmail.com. Jag skulle vilja veta hur TVApp beter sig i FW 2.0 nämligen.

Jag har testat tvapp.se i fw 2.0 på iPod touch och det fungerar lika bra som för tidigare firmware så vitt jag kan se.

Nu när Aftonbladet har fått med sin tv.nu-klient vore det fräckt om tvapp.se (som är bättre än tv.nu) också kunna komma med i App Store. Men jag antar att du behöver ansöka om konto för det hos Apple och betala 99 dollar/år eller vad det är, så det kanske inte känns så lockande för ett gratisprogram.

(Det måste förstås inte vara gratis, men jag antar att det får svårt att konkurrera med ett vanligt bokmärke på hemmaskärmen eller med tv.nu-programmet om det skulle kosta pengar.)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-15 08:58
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har testat tvapp.se i fw 2.0 på iPod touch och det fungerar lika bra som för tidigare firmware så vitt jag kan se.

Nu när Aftonbladet har fått med sin tv.nu-klient vore det fräckt om tvapp.se (som är bättre än tv.nu) också kunna komma med i App Store. Men jag antar att du behöver ansöka om konto för det hos Apple och betala 99 dollar/år eller vad det är, så det kanske inte känns så lockande för ett gratisprogram.

(Det måste förstås inte vara gratis, men jag antar att det får svårt att konkurrera med ett vanligt bokmärke på hemmaskärmen eller med tv.nu-programmet om det skulle kosta pengar.)

Det är mycket som händer just nu, TVApp är i fokus. Jag kan inte säga så mycket mer än att det kommer bli "some serious ass kicking" inom en snar framtid.

Ang. ditt test av 2.0 så tackar jag för informationen. Jag har hunnit införskaffa mig en ny iPhone också (nr 5 i Norrköping, yeah), och det jag ville testa var lite animationer. Det visade sig att iPhone-simulatorn gav ett helt annat intryck än själva telefonen. Jag är mycket besviken på det...

/Herman

Ursprungligen av ptba:

Det är mycket som händer just nu, TVApp är i fokus. Jag kan inte säga så mycket mer än att det kommer bli "some serious ass kicking" inom en snar framtid.

Kul att höra!

Ursprungligen av ptba:

Det visade sig att iPhone-simulatorn gav ett helt annat intryck än själva telefonen. Jag är mycket besviken på det...

Det var inte lika kul att höra, synd att dom inte lyckats emulera bättre än så.

Vore underbart om TVapp kom som ett riktigt program till iPhone, om programmet dessutom har några grymma funktioner (såsom påminnelse, kanalval, favoriter, söka program) så betalar jag mer än gärna en slant för programmet!

Kan man få en ögonblicksbild över alla kanaler på samma sätt som tvplaneten.se har? Hittar inte den inställningen varför jag skriver här. Visst är det snyggt med den uppdelningen du har men det ger bara funktionen lika med texttvsida 601 alltså på tv just nu och inte en snabb överblick av de kanaler man väljer att vara intresserad av. Zoom är ju bara ett fingertap bort varför det är ett användbart verktyg. Med den uppdelningen som nu är default behövs mycket tryckande för att få svar på frågan vad är det på tv i kväll.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-15 23:03
Ursprungligen av pepparkaka:

Kan man få en ögonblicksbild över alla kanaler på samma sätt som tvplaneten.se har? Hittar inte den inställningen varför jag skriver här. Visst är det snyggt med den uppdelningen du har men det ger bara funktionen lika med texttvsida 601 alltså på tv just nu och inte en snabb överblick av de kanaler man väljer att vara intresserad av. Zoom är ju bara ett fingertap bort varför det är ett användbart verktyg. Med den uppdelningen som nu är default behövs mycket tryckande för att få svar på frågan vad är det på tv i kväll.

Jag väljer att svara på din "request" med att hänvisa till mitt svar på Adrians inlägg strax här ovanför (update: eller på förra sidan, eftersom det blev ny sida).

Vet ni vad som vore coolt? Platstjänster för TVApp, typ om man är i sommarstugan, så känner programmet av det via GPS eller WiFi, så får man en anpassad tablå

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 00:39
Ursprungligen av Patrik D:

Vet ni vad som vore coolt? Platstjänster för TVApp, typ om man är i sommarstugan, så känner programmet av det via GPS eller WiFi, så får man en anpassad tablå

Vad vill du se på när du är i sommarstugan jämfört med om du vore hemma?

  • Medlem
  • 2008-07-16 00:44

I sommarstugan kanske man inte har kabel med 299 kanaler att välja bland...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 01:36
Ursprungligen av Baron:

I sommarstugan kanske man inte har kabel med 299 kanaler att välja bland...

Jag som har digitalbox med 299 kanaler vid föräldrarnas sommarstuga. :"> *retas lite*

Fast det är troligen bara ca. 20 kanaler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 08:13

För att spinna vidare lite på pepparkakas idé om layouten så fick jag just en snilleblixt.
Vore riktigt nice att ha kanalerna på samma sätt som man har olika städer på väder app:en. Alltså [Kanal 1="1"] sedan drar man fingret från höger till vänster så whooosh [Kanal 2="2"] och så vidare...

Får nog också en "hänvisar till svaret till Adrian..." men jag tänkte mer bara komma med tips om du själv inte tänkt på det.

En eloge till skaparen av applikationen, riktigt bra jobb!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-22 13:24

Det var inte lätt att sammanfatta det jag vill ha ut av omröstningen, men så här ligger det till: TVApp kommer till App Store. Applikationen kommer vara native så småningom, men det jag vill veta är om jag ska skicka ut en Native App som laddar in tvapp.se, så man inte behöver öppna safari.

Tacksam för svar i tråden om du väljer alternativ 4.

/Herman

Det som jag framförallt tycker saknas i tv.nu:s app är att man inte själv kan välja vilka kanaler som kan väljas. Vore också coolt om applikationen kunde spara vissa data så att man inte behöver koppla upp sig varje gång. Som det är nu på tv.nu:s app kan man se vad som är i en vecka framåt men den sparar ingen data.

/Rikard

  • Medlem
  • 2008-07-23 21:20
Ursprungligen av Matondo:

Det som jag framförallt tycker saknas i tv.nu:s app är att man inte själv kan välja vilka kanaler som kan väljas. Vore också coolt om applikationen kunde spara vissa data så att man inte behöver koppla upp sig varje gång. Som det är nu på tv.nu:s app kan man se vad som är i en vecka framåt men den sparar ingen data.

/Rikard

Jag håller med precis! Jag vill dessutom ha de danska kanalerna eftersom jag bor i Skåne.

Bevaka tråden