Jag tycker inte det är fel att ta upp tv.nu här, den kan man väl ha som inspiration. Vissa saker har de väl gjort rätt, vissa har de gjort fel. Jag gissar på att signaturen ptba inte vill göra om samma fel om de går att undvika
Jag sökte lite mer på notifications-grejen och jag tycker det är tvetydigt. Det verkar som vi båda har rätt :-/
På nåt ställe stod det tex att uppdateringarna som trycktes ut till telefonen kunde vara i form av alertrutor eller eller annat (data tex). Vi får se hur det utvecklas, men att man kan skicka meddelanden via den tjänsten torde vara utan tvivel. Däremot hittar jag inget svar på om man kan styra exakt när en uppdatering ska skickas ut (vilket man ju måste kunna göra ifall man ska ha påminnelser).
Angående att använda kalendern så "skräpar" det förvisso ner kalendern en smula, men det är enklare för utvecklare att använda eftersom kalendern högst troligt får köra i bakgrunden. Det får bara Apples program göra. Och kalenderns påminnelser bör garanterat visas vid rätt tidpunkt, vilket eventuellt då inte notifications-tjänsten klarar.
Personligen hade jag velat att applikationen hade alla tablåer lokalt, och bara laddade ner nya tablåer första gången det behövdes. Man får mig veterligen inte ladda ner filer till "hårddisken", men man kan ladda ner tablåerna och sen spara deras innehåll sorterat och fint i en databas. Det får man. Vet dock inte om det är någonting åt det hållet som ptba tänkt sig? Kanske inget som kan avslöjas ännu?