Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logic eller min dator...eller allt knasar

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Säg till när godisregnet börjar så kommer jag med målvaktshandskar och träningsoverall.

  • Medlem
  • 2008-01-08 15:06

hehe

ja..jag försöker dock hålla mig från att kasta den .) ...
men funderar dock på att sälja min lm...vilket känns synd för jag tycker den är enormt bra..men jag vet inte hur jag skall få det att funka..för det funkar samtidigt inte riktigt som det är nu.
nu är iallafall 4 gb internminne beställt...så om inte annat kommer arbetshästen bli lite piggare av det....annars slutar jag med musik på dator och bara sitter på min mpc haha

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-08 15:13

Om det är destruktivt att kasta ljudkort måste det väl ändå vara ännu värre att sitta på sin MPC!

  • Medlem
  • 2008-01-09 09:28

va! mpc:n är strålande...nu måste du utveckla

!

.)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-09 10:45

iofs, om man lägger en mjuk dyna på den så kanske den är OK att sitta på...

  • Medlem
  • 2008-01-10 09:28

va!

haha alltså...nu kräver jag ett förtydligande...vadan detta agg
glömde du slå på mpc:n när du provade den .)

den är ju hur grym som helst! fantastisk att göra trummor på bla.

Behöver du verkligen alla diskar när du kör Logic? Inte så att du kan köra det med endast ena?
Vill du köra FW400 istället för 800 krävs ingen konverter, bara en FW400-800 sladd, kommer ofta med HD'n, annars kostar de nog ingen större summa...

Att du får system overload i logic tyder på minnesbrist tycker jag, men det förklarar inte FW tjaffset. Har du testat att byta FW kabel på de olika sakerna? I.o.m att de slår ut varandra så tycker jag det låter som något mer fel än bara överbelastning eftersom de slog ut varandra så fort du sätter på dem eller hur?

Får du samma problem om du helt enkelt kör utan liquid mixen? Testa det, bra att utesluta enheter som felande...

  • Medlem
  • 2008-01-10 17:14
Ursprungligen av Jonas W:

Att du får system overload i logic tyder på minnesbrist tycker jag

...eller tyder det på att man kör Logic -> "system overload"-mess med stopp och avbrott är en vanligt förekommande Logic-bugg som enligt rapporter drabbar alla användare, oavsett CPU-belastning och prestanda... Det verkar dock inte primärt som detta är gazt bekymmer. (På LogicProHelp-forumet är de rätt trötta på buggen - den fanns i 7:an och är kvar i 8:an, själv tycker jag det är fint att det inte verkar bero på min G4-mac i alla fall, den finns på dual quad-monsterna också... )

  • Medlem
  • 2008-01-12 10:12

jonas..hehe...behöver och behöver...vill ha snarare. men jag har projekten på iomega disken och så har jag annat på den andra disken...som jag ändå vill ha inkopplad.

har bytt fw kabel...funkar inte.

får inte samma problem om inte LM & motukortet inkopplat samtidigt.

minnesbrist kan jag inte ha..jag ökade internminnet till 4 gb från 1 gb bara för någon dag sedan..spelar ingen roll...samma sak...
fast inte på alla låtar...det får ju mig såklart att tänka på om det är någon plugin som sätter sig på tvär med något...men låtar som endast har logics inbyggda pluggar får samma grej.

när jag öppnar system performance så ligger datanivån lågt och den andra minnes nivån höjs inte alls..förutom då den hackar till.....då är det vanligtvis så att en av de två staplarna går upp i toppen (och det varierar så det är inte samma hela tiden)

avart..ska kolla in på logicprohelpforumet, ifall det finns något tips där angående system performance buggen.

men jag tror att det är något annat här...eller att något stör firewiret...och det kanske är min lm..men då måste jag försöka skapa en annan kopplingskedja som funkar, för jag gillar LM som effekt....(rent ljudmässigt)

  • Medlem
  • 2008-01-17 20:27

ja...i slutändan så blev jag tvungen att skita i laciedisken för att det skulle funka..det är bittert...men om jag inte har den ikopplad så hittar datorn åtminstone ljudkortet & lm

Bevaka tråden