Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clavia arbetar med uppdatering av G2

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-28 08:47

Nu är detta lite efter och jag har inte reflekterat över det förrän idag. Tänkte uppdatera Mac OS till 10.5.5. Men jag har för mig att jag läste att det i 10.5.5 inte längre skulle gå att köra någon av editorerna (G1 / G2), vilken eller var det båda ? Så jävla illa kan det väl inte vara ?

Ville bara kolla innan jag gör något dumt.

Har du provat att maila Clavia? De brukar svara jättefort.

Ursprungligen av Odd Bob:

Nu är detta lite efter och jag har inte reflekterat över det förrän idag. Tänkte uppdatera Mac OS till 10.5.5. Men jag har för mig att jag läste att det i 10.5.5 inte längre skulle gå att köra någon av editorerna (G1 / G2), vilken eller var det båda ? Så jävla illa kan det väl inte vara ?

Ursprungligen av Odd Bob:

Läbbigt, det har jag inte hört talas om. Fick du någon klarhet?

Alternativet är väl att köra Reaktor på en Receptor, men då är man dels låst till rackformatet, åsså missar man Clavia-soundet...

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-11-28 09:01

Eller varför inte en linux dist på nån liten pc med en cc controler... Alsa modular låter grymt!!

AlsaModularSynth

Kan ju matcha mot PD i jack köra seq24, finns massor med godis hela ALSA jack grejen är super modulärt....

Japp! Nu är den släppt!

http://www.nordkeyboards.com/main.asp

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-28 16:09

Wow!

Skönt. Då skall man väl klara sig några år till med sina röda burkar.

Kanske är NM1 också framtidssäkrad:
http://sourceforge.net/projects/nmedit
Någon som provat den? Min NM1-editor tuffar på bra på OS X 10.4 så jag har inte orkat testa.

Inget nytt utöver Vista & OSX-stöd?

Trök...

Otroligt. Man skulle ju bra gärna vilja veta vilka turer som gått mellan lilla Clavia och Microsoft. Det måste ju ha varit den digitala signaturen som försenat allting eftersom betan (fullt fungerande) funnits ett bra tag.

Bevaka tråden