men det viktigaste borde ju vara att ni gör något..sedan om det är dålig dunka dunka eller dålig annan musik eller t. om med bra musik...eller ljudcollage..fuck it. ni gör något..hellre det än att vara passiv.
För det är vad som skrämmer mig....folk som inte har några egentliga intressen eller passioner som inte ryms inom ramarna för det alldeles ordinära, som inte gör något väsen av sig och som bara är passiva.
samlandet på saker har väl också sin sociala natur..även om jag också kan bli avundsjuk som en 5-åring på alla som har fina hårda grejer som är roliga att peta på, så förstår jag att samlandet också för folk tillsammans....det här forumet t. ex går ju till stor del att använda musik och kanske framförallt intresset för musikteknologi till att diskutera allt möjligt annat....samt då musikteknologi...och onekligen så för det folk ihop..vilket är bra.
jag har också en del analogsynthar och allsköns extern tunga utrustning (det är något med svaga killar och tunga saker) och fortfarande gör jag inte bättre musik haha.
men det är roligt, och det måste väl också vara en viktig del i det hela? att skapandet är kul och det får väl bli som det blir.
angående dunka dunka så blir det lite ghetto tech diskussion..det är banne mig svårt att gör musik som upplevs som enkel...är den då enkel att göra?