Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.2 släppt!

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-02-20 20:32

Någon som vet om det går att göra backup med Timemachine över nätverk nu? Jag får det inte att fungera i alla fall...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 21:01

Ny effekt på Dashboard-refresh. Klicka på en widget och tryck Äpple + r.

Ursprungligen av acke:

Ny effekt på Dashboard-refresh. Klicka på en widget och tryck Äpple + r.

Inte särskilt stor skillnad, men kanske lite...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 23:20
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Inte särskilt stor skillnad, men kanske lite...

Jaså, när kom det ögongodiset, i Mac OS x 10.5.0 kanske?

Ursprungligen av acke:

Jaså, när kom det ögongodiset, i Mac OS x 10.5.0 kanske?

Alltså jag är rätt säker på att den har förändrats lite, innan var inte funktionen i färg, men jag är också hyfsat säker på att den funktionen fanns i Tiger också, eller?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-02-21 21:13

Hehe...

jag vet inte om det kan vara samma sak med mig, jag o min pojkvän kastas av internet ofta, det är svårt att avgöra varför, om det bara är routern eller också själva anslutningen till modemet. dvs om det är UPC eller vår crappiga router.

men samtidigt verkar det vara precis tvärtom, använder vi bägge trådlöst (han på en dell jag på min MBP) så går det ganska bra. det går inte lika bra om jag byter till sladd för då går det ner. samtidigt finns det andra trådbundna macar hos de andra som är anslutna. skulle nog drista mig till att säga att det blivit värre sen uppdateringen.. startar om internet en gång om dagen?

Den fanns i Tiger, ja.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-02-22 08:06

Ja, jag ser då ingen skillnad, möjligen att virveln var lite ljusare i Tiger och tidigare OS?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 21:30

Jag har nyss installerat en ny fräsch installation av Leopard på min iBook G4 (min gamla hd kraschade så jag fick byta hd) och då när den var helt installerad så valde jag programuppdateraren för att dra ner det senaste.

Den började tanka ner allt den hittade. Sen skulle den starta om och då kommer det upp en ruta där det står att den kunde inte installera 10.5.2 för att den kunde inte kontrollera 10.5.2-combo-nånting. Och att man ska kontakta nån support. Resultat av detta är då att datorn är fast på 10.5. Hur och vad ska jag göra för att lösa detta?

Datorn är en iBook G4 1.2ghz/768Mb/80Gb/SuperDrive/BT

Bevaka tråden