Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1 (Uppdaterad) Guide för iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-07-21 11:21

Idag när man startar iTunes så frågar den så här “An update to the carrier settings for your iPhone is available. Would you like to download it now?”. Är det någon här som får samma fråga och har ni uppdaterat detta?

Kör Telia!

PS. Tack Robo-X för guiden!

Ursprungligen av Jedih:

Idag när man startar iTunes så frågar den så här “An update to the carrier settings for your iPhone is available. Would you like to download it now?”. Är det någon här som får samma fråga och har ni uppdaterat detta?

Kör Telia!

PS. Tack Robo-X för guiden!

Ja det händer mig varje gång jag ansluter till datorn. Riktigt störande. Jag kör Tele2.

Jag har även problem med mailen. Efter att nya mail laddats ner stängs programmet och när man går in i det igen börjar det om med att ladda ner mailen, sedan stängs det. Det går inte heller att radera eller ändra inställningar för mail i telefonen. Så jag håller på att radera allt innehåll och inställningar nu för att se om det löser problemet.

Ville

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 21:33
Ursprungligen av vilhelmsd:

Ja det händer mig varje gång jag ansluter till datorn. Riktigt störande. Jag kör Tele2.

Jag har även problem med mailen. Efter att nya mail laddats ner stängs programmet och när man går in i det igen börjar det om med att ladda ner mailen, sedan stängs det. Det går inte heller att radera eller ändra inställningar för mail i telefonen. Så jag håller på att radera allt innehåll och inställningar nu för att se om det löser problemet.

Ville

Den som söker den finner!

//Rob

Ursprungligen av Jedih:

Idag när man startar iTunes så frågar den så här “An update to the carrier settings for your iPhone is available. Would you like to download it now?”. Är det någon här som får samma fråga och har ni uppdaterat detta?

Kör Telia!

PS. Tack Robo-X för guiden!

Är det någon som har provat acceptera dessa uppdateringarna som kör telia?
Jag kör också telia. Skulle vilja veta

Tack för en bra guide och ett bra forum!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 23:17
Ursprungligen av pierrewiberg:

Är det någon som har provat acceptera dessa uppdateringarna som kör telia?
Jag kör också telia. Skulle vilja veta

Tack för en bra guide och ett bra forum!

Är det bara telia användare som har detta problem? Kan det vara så att Telia skickar speciella inställningar för iPhone?

//Rob

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-07-21 23:24
Ursprungligen av pierrewiberg:

Är det någon som har provat acceptera dessa uppdateringarna som kör telia?
Jag kör också telia. Skulle vilja veta

Tack för en bra guide och ett bra forum!

Jag kör Telia och har kört uppdateringen och det fungerar som det ska!

Tack för en utmärkt guide Rob!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-07-21 12:32

Var hittar man alla sina tidigare återställningsfiler av iPhonen? Jag menar alla dem som finns i listan när man ska återställa sin telefon. Jag har letat som en galning men hittar inte dem. Det vore skönt att bli av med vissa!

Jag har även märkt att när iTunes tar en backup på iPhonen så skapas ett namn på filen. För brukade det vara det namn man valde att kalla sin iPhone. Nu skapas endast namnet "iPhone".

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2008-07-21 13:47

Rob skrev/ "Det går att köra över 2.0 också så det ska inte vara nödvändigt att nedgradera till 1.1.4."

Jag har gjort samma dumma misstag. Har en, nu låst 2,0. Finns det ngn. guide hur jag använder den skapade restorefilen i iTunes. När iphonen är låst kan jag ju inte komma åt flikarna i iTunes och på den vägen välja en restorfil.
Anyone?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 13:52
Ursprungligen av d-fect:

Rob skrev/ "Det går att köra över 2.0 också så det ska inte vara nödvändigt att nedgradera till 1.1.4."

Jag har gjort samma dumma misstag. Har en, nu låst 2,0. Finns det ngn. guide hur jag använder den skapade restorefilen i iTunes. När iphonen är låst kan jag ju inte komma åt flikarna i iTunes och på den vägen välja en restorfil.
Anyone?

Det går väll att lägga den i DFU mode och sedan återställa den via iTunes?
YouTube - How to put your iPhone in DFU mode

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 13:56
Ursprungligen av d-fect:

Rob skrev/ "Det går att köra över 2.0 också så det ska inte vara nödvändigt att nedgradera till 1.1.4."

Jag har gjort samma dumma misstag. Har en, nu låst 2,0. Finns det ngn. guide hur jag använder den skapade restorefilen i iTunes. När iphonen är låst kan jag ju inte komma åt flikarna i iTunes och på den vägen välja en restorfil.
Anyone?

Spelar ingen roll sätt igång pwnage 2.0.1 den kommer att be dig stänga och sätta den i dfu läge itunse kommer känna att iPhone behöver återställa sig.

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2008-07-21 13:56

Jag kollar...återkommer

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2008-07-21 14:37

Tack...till Kainen och Laroche
Nu funkar allt perfekt.
Pwnage 2.0.1 var lösningen.

Edit: Jag hater kainen och inte kaninen Och det va så lite så
/Kainen

Senast redigerat 2008-07-21 14:52

Jag lyckas att sätta telefonen i DFU mode. När jag startar iTunes så får jag ett meddelande; "iTunes måste kontakta ipod- programuppdateringsservern för att kunna identifiera den här enheten". Jag har två alternativ, antingen "Avbryt" eller "Leta". Om jag trycker "avbryt" så dyker telefonen inte upp i iTunes och jag vågar inte trycka på "Leta".

Några förslag?

Johan

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 16:18
Ursprungligen av Elfving:

Jag lyckas att sätta telefonen i DFU mode. När jag startar iTunes så får jag ett meddelande; "iTunes måste kontakta ipod- programuppdateringsservern för att kunna identifiera den här enheten". Jag har två alternativ, antingen "Avbryt" eller "Leta". Om jag trycker "avbryt" så dyker telefonen inte upp i iTunes och jag vågar inte trycka på "Leta".

Några förslag?

Johan

Här finns svaret: 99.se - Visa inlägg - PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tack och förlåt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 16:25

Robo din mästare!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-21 16:37

vad är det för skillnader mellan 2.0.1 och 1.1.4?

  • Medlem
  • 2008-07-21 17:02
Ursprungligen av GoliAth:

vad är det för skillnader mellan 2.0.1 och 1.1.4?

Den frågan är säkert redan besvarad på annat håll. Är den inte det får du starta en ny tråd i det ämnet. (Men sök först.)
Den här tråden handlar om något annat.

Admin

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-21 16:51

Tack för guiden, det funkade utmärkt!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-21 18:12

Tackar, Robo-X, det fungerade finfint...dags att shoppa loss på App Store...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 21:11

toppen, Tack!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 08:49

god morgon
tänkte köra igång.. men funkar det att ladda ner program i appstore med en hackad iPhone 2g? eller snarare.. funkar programmen som de ska?

så fort jag hr svar kör jag igång grym guide

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-07-22 09:27
Ursprungligen av martenj:

god morgon
tänkte köra igång.. men funkar det att ladda ner program i appstore med en hackad iPhone 2g? eller snarare.. funkar programmen som de ska?

så fort jag hr svar kör jag igång grym guide

Ja det funkar utmärkt att ladda ner program från Appstore. Jag har inte provat alla program men de jag har laddat ner från Appstore funkar utmärkt. Jag har en 8GB iPhone av första generationen som köptes med 1.1.1, som senare uppdaterades till 1.1.4 mha ZiPhone.

Efter uppdateringen hade jag bara ett problem med mailen, men det fixade sig efter att ha följt Robo-X guide på hur man fixar det. Se länken nedenför!

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247404-guide-fixa-mail-problem-efter-terst-llning-pwnage-tool-2-0-a.html

Så det är bara att köra på. Jag tror att det är väldigt svårt att misslyckas i detta fall. Tänk på att synka din iPhone i iTunes och spara dina bilder i iPhoto före uppdateringen.

Good Luck!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:04

hej igen
nu är jag lite skraj. har gjort allt som an ska, det har funkat bra. nu vill slutligen iTunes ansluta till iTunes Store efter att ha gjort uppdateringen i min telefon... men den kan inte ansluta. jagtestar att gå in på iTunes store via den knappen i iTunes och det funkar bra. men när den ska göra det för iPhone kommer följande meddelande upp:
"Vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran. Nätverksansutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns."

jag kan bara göra emergency calls med min mobil just nu....

hjälp

Ursprungligen av martenj:

hej igen
nu är jag lite skraj. har gjort allt som an ska, det har funkat bra. nu vill slutligen iTunes ansluta till iTunes Store efter att ha gjort uppdateringen i min telefon... men den kan inte ansluta. jagtestar att gå in på iTunes store via den knappen i iTunes och det funkar bra. men när den ska göra det för iPhone kommer följande meddelande upp:
"Vi kunde inte utföra din iTunes Store-begäran. Nätverksansutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns."

jag kan bara göra emergency calls med min mobil just nu....

hjälp

Det äe n iPhone 2G du har? (den första generationen alltså, inte 3G som nu finns att köpa i sverige)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:09

min mac-mail verkar inte kunna kontaktas heller just nu via Mail. kan detta ha med varandra att göra? ngt tillfälligt bara? men att komma in i iTunes Store normalt funkar....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:13

THE SIM CARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED

eeh?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 10:35

Du har med största sannolikhet svarat ja när den frågade is this iPhone legit? Du får göra om processen igen.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:59

sorry, blev lite rädd där en stund i min ivrighet. jag valde fel fil på slutet bara, nu är allt som det ska

Bevaka tråden