Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag Är Helt Såld

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är såld och har beställt en dual 2.0 GHz

Trode inte Apple kunde göra saker som deta
Äntligen APPLE

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-06-23 23:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Jag är såld och har beställt en dual 2.0 GHz

Trode inte Apple kunde göra saker som deta
Äntligen APPLE

Så till och med du blev impad. Undrar om malen är lika glad också

idg.se är så häpna att de inte ens skrivet om det.

ja, jag får väl sitta här i garderoben med min 700 mhz eMac och drägla...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 23:32

Fy fan!!
Snacka om omkörning på insidan,,
Jag måste säga att jag var lite tveksam till designen först, men efter en stund så satt jag där och dreglade ner mitt skrivbord och med en puls som ett Tommy Lee solo.....

I like, I want, I buy..

jag saknar ord....

vad ska man säga ....

detta måste vara det bästa keynote jag sett sen jag blev mac ägare.

nu är Apple på banan igen.

Och nu får man spara tills hösten.

• Oregistrerad
  • 2003-06-23 23:47

jooo jä........lar, såg ni Dell n, den sku man ha........:p

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 23:51

Funderar allvarligt på att beställa en sån där jeepdunk! Ja jösses, det är ett lyft jämfört med de äldre G4-maskinerna.

• Oregistrerad
  • 2003-06-23 23:52

asså, fy sjutsingen om Apple ändå hade köpt Connectix.........:(

här sitter man på en dual 1.42 ghz G4a och vet inte riktigt hur man skall känna sig

den har knappt börjar arbeta - så kommer en helt ny generation - på alla plan!!

roligt för macplattformen dock

Ärligt så trodde jag inte i min vildaste fantasi att Apple kunde göra så bra dator samt inte gå över 30000 kr sträcket!
Jag Är helt stum och mäktigt imponerad av att de har en maskin som den med perfekt system uppbyggnad!

Man kan inget annat att säga Grattis Apple Ni är nu Nr 1 inom dator branschen samt mjukvaran se till att vara det nu i många år framöver!

Jag har nog aldrig varit så imponerad som nu av Apple!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hunter78
Ärligt så trodde jag inte i min vildaste fantasi att Apple kunde göra så bra dator samt inte gå över 30000 kr sträcket!
Jag Är helt stum och mäktigt imponerad av att de har en maskin som den med perfekt system uppbyggnad!

Man kan inget annat att säga Grattis Apple Ni är nu Nr 1 inom dator branschen samt mjukvaran se till att vara det nu i många år framöver!

Jag har nog aldrig varit så imponerad som nu av Apple!

Vi brukar sällan vara överens Hunter men precis exakt sådär känner jag också. Bra sammanfattat.

Det enda dåliga jag kan komma på är att andrahandsvärdet på macar måste fått sig en rejäl omgång. Massor med mer kraft till bra priser. Vad får jag ut nu för min dual 1 Ghz månne?

tja inte mycket men å andra sidan kostar inte en ny PowerMac G5 mer än ca 31000 så se det på det ljusa sidan.
Jag var övertygad att dual 2.0GHz skulle ligga på ca 40000 -50000 kr + men som student får man de för ca 28000 kr Inkl moms.

Jag erkänner offentligt ( På 99 Mac ) Att Inget i dagsläget är och ens är i närheten av PowerMac G5 på Pc sidan.

Sedan har Apple chans att Vara det Apple var på 80 & 90 talet, Just det Nr 1 på alla plan!

( Ska aldrig mer säga något ont om Apple ! )

OBS ! Det jag drömde och trodde att Apple skulle vara för att både ta marknadsandelar och vara bäst var hos mig ett stort dröm (fantasi ) som nu är SAN !

Äntligen kan man slippa Microsoft och kompani. Det finns mycket goda själ till det nu om inte perfekta skäl.

Här har Apple en 100% switcher!

Inget mer Pc & Microsoft och kompani Om Apple kommer att vara sådana och ha det prissättning på datorerna!

Tackar Apple! Bra jobbat!

Jag misstänkte mycket starkt att G5 var på väg så jag sålde min PC idag och har nu mera köpt en Mac!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 01:11

Hjälp!!
Min tjej tycker att jag är dum i huvudet!!
Här sitter jag stönande framför datorn hela kvällen, tok stirrandes på en kille som ser ut som Steven Spielbergs brorsa, ((Jobs)), som i sin tur står och snackar om en konstig burk, som ser ut som den som redan står på golvet brevid TV´n, säger hon och pekar på sub basen...
Nog är killar killar och tjejer tjejer när det kommer till vissa saker...

Hon blir nog inte gladare av att halva semester kassan rök på en ny sådär...sub...
Fan nu ligger man minus...

Efter ytterligare en stunds fundering så är jag ganska oroad över att begagnatpriserna dyker kommande året.

Tänk på G5-ans prestanda/pris. Tänk 12 månader framåt. 50% mer prestanda i G5. Om tolv månader köper man en ett år gammal dual G5 för vadå... 15 000 kr? Vad ger man då för en gammal G4?

Nej... ska man byta ska man göra det nu. Helt klart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 01:29
Citat:

Äntligen kan man slippa Microsoft och kompani. Det finns mycket goda själ till det nu om inte perfekta skäl.

Här har Apple en 100% switcher!

Inget mer Pc & Microsoft och kompani Om Apple kommer att vara sådana och ha det prissättning på datorerna!

Tackar Apple! Bra jobbat!

Jag misstänkte mycket starkt att G5 var på väg så jag sålde min PC idag och har nu mera köpt en Mac!

Hunter78, jag ska inte gnida in det...
...men var det inte du som brukade passa på att bita Apple i röven så ofta du kunde?

Nåja, det spelar ingen roll. Jag är också imponerad av de nya maskinerna. Designen är ren och snygg och tekniken har onekligen stor utvecklingspotential och överträffar vilken PC som helst redan idag.

Jag gillar lådan. Den är ren och rak i linjerna, rationellt och smart konstruerad och måste få hårdvarufolket och geeksen att dregla av upphetsning. Bra jobbat, Apple! Jag hade starkt på känn att den nya tornmodellen skulle vara helt i aluminium. Undrar bara hur tusan de lyckas bygga maskinerna till ett så lågt pris.

Apple står nu vid 2 x 2 GHz. Inom 12 månader finns en Power Mac på 2 x 3 GHz. Jag tycker att IBM förtjänar ordentligt med beröm de också. IBM är verkligen ett riktigt teknikföretag och en suverän samarbetspartner för Apple.

mondo65

Alla gör vi misstag, trodde helt enkelt inte på Apple!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 01:38

Inte jag heller, om jag ska vara absolut ärlig!

Men nu gör jag det igen. Visst, du kan bygga en grymt snabb PC också, men a) det KOSTAR FLÄSK och b) det kostar en massa tid och hårt arbete innan allt eventuellt funkar som det ska.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 01:39

Allt är helt clockrent bortsätt från grafikkorten! Radeon 9600 Pro BORDE vara standard på typ iMacen o Radeon 9700 Pro borde finns på PowerMacen!

Hur som helst, annars var det mer än väntat - mycket mer! Jag är dock kruven. Dual 2Ghz är ju överlägset bäst asså - pris/prestanda... Argh, mycket pengar där dock...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 01:40

Men det var ju så att Apples burkar ett tag var relativt dyra för prestandan man fick, och nu är det ett nytt läge.

Hunter, lova inte att du aldrig skall säga ett ont ord om Apple. Det kommer nog att behövas i framtiden också.

Men idag har Apple kommit, inte bara med snabba burkar, utan med en helt ny systemlayout, som ser ut att kunna hänga med framöver också, och dessutom visat att ett lysande operativsystem går att utveckla vidare.

Vänligen, Ylan, som undrar hur mycket fart man behöver egentligen.

• Oregistrerad
  • 2003-06-24 01:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Allt är helt clockrent bortsätt från grafikkorten! Radeon 9600 Pro BORDE vara standard på typ iMacen o Radeon 9700 Pro borde finns på PowerMacen!

Håller med om att iMacen borde ha ett snabbare kort, men du kan ju faktiskt få ett 9800 Pro med 128mb som BTO till PowerMacen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 01:46

Jag gillade SteveNoten. Det enda jag hakade upp mig på var att Steve menade att G5-maskinerna är "dubbelt så tysta" jämfört med G4-orna när han borde ha sagt "hälften så bullriga". Men jag fattar att det är en marknadsföringsgrej det där med att inte använda ett negativt ord som "bullrig".

Givet vis men om Apple kommer att hålla Pris / Prestanda på samma nivå framåt i tiden så finner jag inte anledning att svära på Apple i det stora hela !
Men visst kommer det säkert en och annan anledning att svära åt Apple men hoppas att det inte är mot hårdvaran!

Jag är lika impad som ni andra.
En ny värsting G5:a skulle inte vara dumt.

Just nu känns min iBook ganska off.

Men nu får Apple vara på sin vakt för att de har släppt G5. Datorvärlden lär göra ramaskri av detta.
Det kan tvinga Intel samt AMD att pressa sin utveckling ännu mer för att tävla med Apple!
Så det gäller för Apple att hålla uppe försprånget , för att konkurrenterna kommer inte att ligga på sofflocket och ge upp, utan detta ser dem som en ren utmaning!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 02:08

Man bör hålla i åtanke att det inte finns några 64-bitarsmaskiner i den prisklassen på PC-sidan än.

Herregud... Vill någon låna mig 30 papp? "Garanterad" återbetalning innan årets slut?

VILL HA! Men jag håller mig nog tills dom blivit uppdaterade en gång. Första generationen är alltid lite tveksam. 64MB VRAM? What's up with that? Banga på 128 och jag hade köpt en idag. Att det finns som tillval räcker inte. Borde vara standard på mellan- och toppmodellen.

För övrigt kan jag säga att iChat A/V är GRYMT! Kul och snabbt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Puppet
Så till och med du blev impad. Undrar om malen är lika glad också

Kan inte låta bli att skänka Svante en tanke oxå...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-06-24 02:26

när ska apple ge sig? 64mb grafikkort till en dua 2Ghz G5? snälla den klarar inte att leverara till en av dom propparna, för fan apple in med 128mb som standard

Förmodligen enda sättet för dom att inte skjuta upp priset för mycket.
Det är faktiskt sant att det är på tok för lite minne i de korten. Men man får lov att köpa BTO då... inte svårare än så. Ska man likas köpa via Applestore så är det ju inga problem att lägga till ett bättre kort.

Men jag förstår dig. Det är synd.

Bevaka tråden