- Gäst
- Oregistrerad ●
Laddat ner och har testat iChat AV lite nu och ohhhh.. vad jag vill använda iChat!!
Hoppas verkligen att iChat2 som kommer med panther kommer har stöd för Jabber och andra protokoll så att man kan använda det underbara programmmet.
Sk-tirriterande att det krävs en 600mhz G3 när man själv sitter på en 500mhz ibook. Borde ju inte vara några problem kan man tycka, lite sämre framerate eller något borde ju läsa det… Kan ju hoppas på att någon driftig kille/tjej fixar en patch snart!!
Apple is the best
Pratade precis med en kompis i Sverige over Ichat AV, underbart, nu far man kanske overtala mamma att hon koper MAC!!
Tack Steve!
Någon som vill kika in hos mig och titta på TV?
Verkar som iChat tror att min Dazzle Hollywood är en kamera. Bilden är dock spegelvänd och inget ljud verkar jag få heller. För den som vill testa hur det ser ut i andra änden så har jag:
Sa har sag det ut nar jag och Anders videopratade! Med ljud och allt
Jag och en kompis försökte få det att fungera med video från hans ände och bara ljud ifrån min sida men det verkar inte fungera. Borde det inte det. Verkar konstigt att inte det skulle fungera tycker jag.
Han ser videoikon hos sig vid sin bild men jag ser bara ljudikonen.
Hey, hey, hey...nu hänger jag inte riktigt med. 600 mhz? G3, då eller även G4? Det var ju i så fall mer än sunkigt! Sen, vad jag har hört om Panther, så ska den vara ytterligare snabbare på äldre maskiner, men det kanske bara är bullshit?
/Fredrik
Det verkar som att mitt gamla .mac namn börjat fungera igen nu när jag laddat hem nya iChat AV.. Är det någon som har samma känsla? Jag började aldrig betala för .mac.
Läste någonstans att det kanske var så.. Bra sådana fall..
finns på thomasj@mac.com om någon bara vill testa att det funkar eller om jag ser i syne..
Skrevs ursprungligen av Andreas Norén
Nej, det är ju sant?!? Någon som kan testa?
jag skall prova, jag har en G4/400, haller pa att ladda ner!
Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Hur kan du få det att fungera på en dator under 600mhz? Min iBook klarar det inte alls.
Fast... Det kanske är Minimum 600mhz G3 och 400mhz G4... ?
Apple's specar lyder:
For Video:
G5, G4, or G3 600Mhz or faster processor
Så alla G4:r går bra men G3 minst 600 Mhz.