Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iChat AV

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 04:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Det är nog inte helt omöjligt. iChat är ju i sig inget revultionerande. Bara basic funktioner i standrad Videokonferens.

Att det tekniskt går att bygga lösningen är väl ganska klart. De behöver väl inte ens använda Quicktime, eller?

Frågan är väl mer om AOL kommer att välja kompabilitet med MSN istället. De har ju redan en licens på tekniken i Windows Media 9 samt kommit överens med MSN om att undersöka möjligheterna att koppla ihop sin IM-system.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 21:37

Går det inte att få iChat att funka både med ICQ och MSN eftersom 90% av världen sitter med dom programen..
??:confused:

• Avstängd
  • 2003-09-30 21:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Går det inte att få iChat att funka både med ICQ och MSN eftersom 90% av världen sitter med dom programen..
??:confused:

Now that AOL has linked ICQ and AIM, you can add ICQ users to your iChat buddy list. Go to your Address Book and add your buddy's ICQ number, not alias, to the AIM field in address book. Then open iChat AV and choose to add them. Your Buddy must be using the newest ICQ Lite that supports this.

Now you can see them go on and offline, and vice versa for them. In iChat AV, it's completely seamless, you just see buddies, not protocols or instant messanger icons.

This may work with iChat 1.0 but I haven't tested it.

Det har inte funkat för mig så jag laddae ner ICQ ikväll.

• Oregistrerad
  • 2003-09-30 22:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Now that AOL has linked ICQ and AIM, you can add ICQ users to your iChat buddy list. Go to your Address Book and add your buddy's ICQ number, not alias, to the AIM field in address book. Then open iChat AV and choose to add them. Your Buddy must be using the newest ICQ Lite that supports this.

Now you can see them go on and offline, and vice versa for them. In iChat AV, it's completely seamless, you just see buddies, not protocols or instant messanger icons.

This may work with iChat 1.0 but I haven't tested it.

Det har inte funkat för mig så jag laddae ner ICQ ikväll.

Det finstilta i det hela är att det bara funkar i USA.

Rättelse Det var sms tjänsten jag tänkte på. Chat skall funka dock. Ledsen för virrigheten vid tangetbordet.

Senast redigerat 2003-09-30 23:07
  • Avstängd
  • 2003-09-30 22:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av pepparkaka
Det finstilta i det hela är att det bara funkar i USA.

Jaha som vanligt. Men jag tror att Saddam kan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 22:51

Men det vore trevligt om apple kan visa världen hur en bra chat app ska se ut...

Jag ser gärna att den syncar med MSN och ICQ,,, så att man kan chatta med ALLA sina vänner,, och inte bara alla 4 som har Mac...

• Avstängd
  • 2003-09-30 23:04
Citat:

Men det vore trevligt om apple kan visa världen hur en bra chat app ska se ut...

Jag ser gärna att den syncar med MSN och ICQ,,, så att man kan chatta med ALLA sina vänner,, och inte bara alla 4 som har Mac...

Övertalning kan ge resultat.
Bjud hem dina polare på ärtsoppa och punsh Visa upp Macen när de är lagom roliga. Snacka lite om Virus.

Många switchers blir det:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 23:10

eller så bjuder jag hem Steve Jo!!

• Avstängd
  • 2003-09-30 23:31
Citat:

eller så bjuder jag hem Steve Jo!!

Istället för polarna eller ärtsoppan?

• Oregistrerad
  • 2003-09-30 23:33
Citat:

Rättelse Det var sms tjänsten jag tänkte på. Chat skall funka dock. Ledsen för virrigheten vid tangetbordet. [/B]

Dessutom så är det inte bara i USA den funkar, vi har Telia att tacka för att vi inte kan använda sms-tjänsten i ICQ.

• Oregistrerad
  • 2003-10-01 13:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Övertalning kan ge resultat.
Bjud hem dina polare på ärtsoppa och punsh Visa upp Macen när de är lagom roliga. Snacka lite om Virus.

Många switchers blir det:)

Ja, tills de ser priserna.

//Rob

Bevaka tråden