Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remixtävling

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-18 17:43

Hoj aloj Cowboys, skatergirls & Trespassers! Jag tänkte utlysa en liten remixtävling.

Vinnaren får en seriös julklapp!!!

Låten kommer från albumet Aurora Borealis som är släppt på iTunes (länken tar dig till albumet). Hela albumet är inspirerat av Mike Oldfields skiva Crises som kom 1983. Albumet växte fram under kommunikation med 99musikare som vanligt, mer info om det finns också här: http://www.99.se/egen-musik/242459-aurora-borealis.html. Supporter till det hela? Kool! Köp albumet på iTunes! Tack!

Låten finns som preview här: Nevertheless (A Green Moon).

Mycket nöje & start being creative!

Deadline 20081212

Patrick Fridh aka Bitley™ -> bitley's electronic music landscape

TÄVLINGEN AVSLUTAD! VINNARINFORMATION I INLÄGG #75!!!

Senast redigerat 2008-12-13 17:14

Count me in

Riktigt sköna grejer det där.

Hmm ... Men hur gör man ...? Ska man inte kunna ladda ner med hjälp av att trycka på lämplig plats i spelaren?

Tackar! Då är det bara att köra då

• Medlem
  • 2008-11-18 22:06

kan du inte dra upp den som multitrackade wavs

• Medlem
  • 2008-11-19 08:12

PF: Visst, ge mig en massa tid och inspiration så. Vilket jag inte alls har för tillfället.

Tid har man, men ingen inspiration.
Men jag har iaf dragit hem zip.filen. Det kanske kan generera inspiration, det märker vi!

Har du nån deadline?
Själv hinner jag ju inte alls hålla på med sådana här skojigheter den här veckan, men kanske nästa...

hugger gärna en såndäringa MIDI fil för projektet så vi icke-reasonare kan leka. Ska försöka knåpa ihop något kul i helgen...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-19 16:08

Ok, då ordnar jag det.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-19 17:25

Ska dra hem å se ifall det blir nått...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-19 17:27

Vi är ju det ultimata radarparet! Vore kul att höra hur du... förfinar...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-19 17:28

Känns så ju! brukar aldrig få klart remixer , men för din skull ska jag försöka!

• Medlem
  • 2008-11-19 17:32

För den som vill ha wav så tanka hem reason-demot och kör därifrån, då borde man kunna sola separata spår och spela in dem för vidare bearbetning.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-20 15:52

Nevertheless (Greenmixed)

Lanigans Van från Tyskland är först ut med att presentera en remix. Han säger: "It's a bit more Depeche Mode than the original", jag håller med! Superfin mix va!

www.steveshadforth.com

MySpace.com - Lanigans Van - DE - Pop / Indie / Klassisk - www.myspace.com/lanigansvan

Real World Remixed | Lanigans Van's Profile Page

Här kommer den! ->

Undrar jag om inte Tintin kanske vaknar upp nu lite lagom till vintern igen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-20 18:23

Tycker jag låter som en bra idé, låt inte kreativiteten slumra!

Påbörjade min remix ikväll, blev inte det jag hade tänkt mig (eller jo, faktiskt, men ah) och det remixen gör är att återuppliva en gammal pseudonym som legat i dvala ett antal år.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-20 21:59

Fräckt! Glad att den väckte skaparlust. Hoppas du får ihop nå't vi får höra sen då!

Håller på för fullt!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-22 18:06

Wow! Fränt!!! Skoj att höra!!!

Va? Är ju långt kvar till deadline. Softa nu för fan.

Jasså, är det seriöst? Då kanske man ska göra en seriös remix då istället för en plojgrej.

Lösningen får väl bli att göra ploj-grejen seriös kanske.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 20:08

Just laddat ned. Ska dra in det i Live strax men först ska jag ta mig en kiwi. Återkommer med en galen remix inom kort...

Tjingeling!
Jag halkade in här igår och tyvärr kan jag inte motstå sånna häringa tävlingar.

Din låt var riktigt trevlig. Mitt emellan Mike Oldfield, Tangerine Dream och Jean Michel Jarre. Jag har dock förändrat allt, hoppas du inte blir arg

Tog dina midifler och skakade loss allt löst och det som fanns kvar misshandlade jag med diverse tillhyggen. Det enda som är intakt är väl melodierna och de är också förstörda :">

Nåja, är du så dum att du lägger upp en låt för slakt får du skylla dig själv

Nu ska jag gå och gömma mig någonstans där ingen kan få tag på mig :">

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-25 18:45

Stor underhållning!!! El turkogreco zigenarremixo! Är alla ljud tillåtna att använda tror du, t ex den viskande rösten? (Vad säger han? Italienska?) Mycket kompetent gjort i sin genre dock, kan inte säga att det är en genre jag har järnkoll på (eller någon koll alls) men det låter autentiskt, skulle kunna komma ur sidofönstret från en gammal BMW 735i med orientalisk chaufför en het sommardag vid rödljuset.

Stor underhållning!!! El turkogreco zigenarremixo! Är alla ljud tillåtna att använda tror du?

Jajjamensan. Basen är Reson Jazzbas, Gitarrerna är Virtual guitarist orgeln är Natives B2, piano, marimba och dragspel är soundfonts eller Ableton Lives egna.
Allt annat är samplingar från "Apple loops" och egeninspelad skåpmat.

t ex den viskande rösten? (Vad säger han? Italienska?)

Spanska och jag har ingen aning. Fick 1:a i spanska (dvs. IG).
Visket kommer från freesound :: home page

Mycket kompetent gjort i sin genre dock, kan inte säga att det är en genre jag har järnkoll på (eller någon koll alls) men det låter autentiskt, skulle kunna komma ur sidofönstret från en gammal BMW 735i med orientalisk chaufför en het sommardag vid rödljuset.

Tackar. Resultatet av ren lek med ljud

Nu har jag trixat till en Electro-syntpop-3minuters_dänga-version som jag måste hitta någonstans att lägga upp. Länk kommer strax....

Ligger upp nu: http://hem.bredband.net/secfiles/green_moon.mp3

Senast redigerat 2008-11-26 20:47
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-27 00:09

Skitkul och spännande att lyssna på hur ni tolkar materialet. Ett tips att bifoga musiken hit till 99.se direkt om ni inte har serverplats, det går att bifoga en mp3 upp till 7,8 Mb. Tack Saftskallen!

• Medlem
  • Strömstad
  • 2008-11-28 14:57

Nu har jag också fått gjort en remix på denna riktigt grymma låt!
Hoppas inte jag förstört den allt för mycke hehe

MySpace.com - Daniel Hulth - Experimentell / Down-tempo / Electronica - www.myspace.com/danielhulth

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-28 20:25

Tackar för ännu ett bidrag! Om du lägger remixen på Myspace måste du ange vem som gjort originalet, dvs "Patrick Fridh Aka Bitley™", nu står det "Daniel Hulth" vilket förstås inte är helt korrekt (eller alls). Det låter fint, närmast originalet hittills. Mysigt med ekoeffekterna. Det är fint med folk som lyckas sätta sin lilla prägel utan att ta bort så mycket av originalets känsla.

Föredrar fortsättningsvis om ni lägger mixarna här, som bifogade filer till inläggen.

Bevaka tråden