- Hulth24
- Medlem ●
- Strömstad
Kult: bra. Up! MEN! Du kan bifoga filer till inläggen HÄR på nittiniiie!!! Klicka på "Avancerat läge" när du skapar ett inlägg, välj bifoga filer (bläddra ner lite), hitta filen, do it! Ett nytt fönster öppnas. Sedan när den är upptankad klickar du på gem-symbolen i inlägget och där ligger den i listan. Överst om du har Mac, nederst om du har PC. Typ så!
Nu sitter jag och njuter av de fyra mixar som inkommit hittills. För första gången med bra lyssning. Very nice! Samtliga hade också lite ID3-taggningsknas, har fixat det - tagga gärna era låtar så här, ni som skickar in bidrag; Låttitel: "Nevertheless (Sätt in ditt remixnamn här)", artist: Patrick Fridh Aka Bitley, album: Aurora Borealis Remix Competition. Man kan också använda bilden från första inlägget i denna tråd och lägga till den.
Så här ska det se ut (klicka på bilden för att förstora):
Anledningen till att man sorterar artistfältet så här (så gör även t ex Depeche Mode, Human League och alla andra på iTunes Music Store) är att då kan man söka vidare på artistens låtar. Oavsett vem som gjort remixen; den personens namn står med i låttiteln. Remixaren går också att söka på i programmets sökfält längst upp till höger.
Yo, Saftskallen: Min inneboende syntnörd (han har en flådig lyxvilla här i mitt sinne där han sitter och spanar ut på allt med sina syntögon) undrar vilka maskiner i din galanta park som gör vilka ljud i din galanta mix. Alltid kul att veta!
Oj det är ju flera dagar sedan..mitt minne... hm får se nu... så här var det nog:
Bas 1 - Little phatty
Bas 2 - mono/poly
lead 1 - MS-20
Klock/arp - Pro one
Pads/ Prophet 08 + Waldorf micro q
Back lead - juno 106 (öh hittade inget bättre namn hoppas du fattar)
Main lead - little phatty + prophet 08
Noices - juno 106
PS räkna inte med sångremix av mig om inte vocoder + autotune är tillåtet.
Hmmm... vad heter din remix DB?! ID3 inte helt 100 här heller tyvärr. Tack för bidrag iaf, ska lyssna pronto!
Wow!!! Härligt vocoder & softsyntgroove. Mysigt å varmt!
Ni som kollar igenom midifilerna osv, tänk på att det är dubbelnoter ibland i leadmelodin för att få liv i syntflöjten på originalversionen. Byter ni till andra ljud kan det vara värt mödan att städa bland noterna.
Hej där! Med fem (?!) bidrag och åtta dagar kvar känns det som om underlaget blir allt för fattigt. Kan man få en indikation på om fler bidrag är på väg eller om begreppet "talk is cheap" är att beakta? Jag skjuter upp deadline den 12:e om inte minst 20 seriöst arbetade bidrag kommit in. Ledsen för detta, ni som aspirerade på julklappen. Det får bli en vårpresent i stället, i så fall.
Om någon mot förmodan vill supporta mig som urfattig musiker - och tävlingen - samt möjligheten för skivan att komma ut på CD och / eller vinyl, köp albumet på iTunes. Tack!!!
nej gör inte det, det för många av oss hemliga beundrare, keep up !
Vi som sitter i bakgrunden och bara tar del av andras info, men ger ingen egen.. förutom nu då..
Jag vill göra, men har haft fattigt om tid! Ska ta ned materielet i helgen, men vet inte om jag hinner till 12/12!