Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fristående 99musik.se - Frågor & Svar

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av sisältää:

Han har ju skrivit att föreningen ska vara "livskraftig" så jag antar att han vill se en rejäl grupp medlemmar och en god ekonomi.

Exakt! Och det verkar ni ju kunna fixa!

Bump!

Något nytt? Vill ju inte att Goflorp ska behöva ha kylen full med päronkonjak hur länge som helst.

  • Medlem
  • 2009-06-24 12:02

Hehe, den gode jgb jobbar så svetten lackar.

Han och Björnström ska väl pula lite med detaljer innan det blir flytt.

/Mein

Bump!

Rör det på sig? Eller väntar vi fortfarande på Björnström?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-07-11 20:09
Ursprungligen av false messiah:

Rör det på sig?

Jag hoppas inte det, jag gillar macfolket

Första gången jag uttalar mig i frågan. Jag gillar det macfolket bidrar med och trivs med att ha det så. Rötägg finns på alla sidor och kommer alltid finnas vilket paraply man än står under.
Men jag följer med eventuell flytt också.

  • Medlem
  • 2009-07-11 20:10

Väntar på att Björnström skall svara på några frågor han fick... i förra veckan. Inte den snabbaste fisken i stimmet när det gäller sådant.

  • Medlem
  • 2009-07-17 10:44

Väntar fortfarande på att Björnström skall svara på några frågor han fick... för två veckor sedan. Inte den snabbaste fisken i stimmet när det gäller sådant.

  • Medlem
  • 2009-07-24 08:30

Hur Går det JGB?

Väntar fortfarande på att Björnström skall svara på några frågor han fick?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-24 09:36

Isåfall får ni min tillåtelse att köra på utan svar från han.

(PM! kanske ni skulle skrivit så han märkt brevet)

Jag har sett själv att jgb verkligen jagat Björnström med sina meddelanden och jag har även sett själv att Björnström verkligen medvetet undvikit att svara på dem. Jag antar att jgb fortfarande inte fått svar. Men det var nu ett par dagar sedan jag hörde eller läste något om det sist, så kanske?

Det snabbaste sättet att få respons kanske är att skapa en ny tråd om detta, utan att söka efter någon gammal?

Långsam fisk

Ingenting har väl egentligen förändrats sedan tidigare? Det är fortfarande vi som väntar på er

Allt vi sagt gäller fortfarande och vi har tagit fram en 99musik sajt där det nya 99musik teamet kan börja bygga upp skins etc. Jag kan uppdatera den till senaste version av vBulletin så att ni får med alla features.

Jättebra att föreningen är registrerad - sätt igång och bygg klart sajten och värva medlemmar etc så att det finns en styrelse och intäkter osv (inte bara ett papper) så att ni är redo för flytt.

Sen får vi gå igenom detaljerna och planera själva splitt:en. Jag måste ha utvecklare tillhanda och det blir ett driftstopp för 99.se en stund också. Precis som JGB föreslog tidigare hostar Mantaray 99musik under någon månad efter flytten men sen får ni hitta ett lämpligt webhotell - tror dom flesta fungerar faktiskt! Allt som behövs är PHP/MySQL.

Domänerna pekar vi om när ni är klara - jag förnyade 99musik.com nyligen så det finns både .com och .se domäner.

Jag uppdaterar 99musik till senaste vBulletin precis just nu. Klart om tio minuter.

Alla mods/admins med koppling till 99musik projektet har fått mail och inbjudan till 99musik. Har föreslagit telefonmöte för att reda ut alla frågetecken och köra igång.

  • Medlem
  • 2009-08-05 22:39
Ursprungligen av Björnström:

Alla mods/admins med koppling till 99musik projektet har fått mail och inbjudan till 99musik. Har föreslagit telefonmöte för att reda ut alla frågetecken och köra igång.

Har försökt kommunicera med Björnström via 99musik.se-forumet, men inte lyckats än. Försöken fortsätter.

Ursprungligen av jgb:

Har försökt kommunicera med Björnström via 99musik.se-forumet, men inte lyckats än. Försöken fortsätter.

iChat?

Jorå, då kanske det händer något ändå

För att anknyta till det pågående 40-årsjubileet då.

Flytten har går från "Holding" till "Counting" igen då.

Kan det bli lagom till 1/8 ?

  • Medlem
  • 2009-07-24 18:00

Inte en chans med 1/8 skulle jag säga, semestertider+norbergfestival... så det är inte så många tillgängliga just nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-24 18:01

Är jorden rund?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-27 11:35
Ursprungligen av Odd Bob:

Är jorden rund?

Nej Odd den är platt det vet du väl!;)

  • Medlem
  • 2009-08-05 22:54

Goflorp: En vadå? Finns det till Windows? Eller har du missat att jag kör Windows? Ok, det fungerar med icq, det vet jag, har inte petat på honom där på ett tag. Sista gångerna har jag inte fått svar alls.

Saken är den att han har sagt att han skall hålla koll där (prenumerera på trådar på 99musik.se), och att han vill ha veckomöten via telefon för att vi enklare skall kommunicera. Har skrivit diverse saker där, men inte fått ett jota till svar. Därav det här offentliga ylandet, samt att berätta för 99musik-medlemmarna vad som händer.

Ursprungligen av jgb:

Goflorp: En vadå? Finns det till Windows? Eller har du missat att jag kör Windows? Ok, det fungerar med icq, det vet jag, har inte petat på honom där på ett tag. Sista gångerna har jag inte fått svar alls.

Saken är den att han har sagt att han skall hålla koll där (prenumerera på trådar på 99musik.se), och att han vill ha veckomöten via telefon för att vi enklare skall kommunicera. Har skrivit diverse saker där, men inte fått ett jota till svar. Därav det här offentliga ylandet, samt att berätta för 99musik-medlemmarna vad som händer.

iChat går att köa på Windows - protokollet alltså. Om du skaffar ett "Screen Name" på Instant Messenger - AIM - Instant Message Your Online Buddies for Free - AIM (Det är AOL som ligger bakom) så kan du chatta med Macare.
Ladda ner "Pro"-versionen så kan du t o m köra videochat också.

Kostar gratis, tar 10 min regga och ladda ner.

Det är illa att Björnström inte är tillgänglig men även om han vore det så krävs ju medlemmar och en god ekonomi (enligt hans inlägg ovan). I väntan på att han behagar höra av sig är det väl lika bra att fixa med det som behöver fixas innan 99musik kan överlämnas till föreningen?

Ja, hur och när kan ma bli medlem?

  • Medlem
  • 2009-08-05 23:08

Mein skulle ordna det där med konto för medlemsavgifter. Jag har sagt att jag kan lägga 20000 om det krävs någon form av "säkerhet" för att forumet inte skulle stupa ekonomiskt innan vi har fått igång det med medlemmar.

Själv tycker jag det känns helgalet att samla in medlemsavgifter till någon som inte finns än...

sisältää: Det som är illa är att Björnström säger "jag vill prata, och kommer hålla koll på vad som händer här" men inte svarar på frågor som berör just sådana saker. Då känns det direkt obra.

Jag tycker inte att ni ska känna kymighet över att låta folk bli medlemmar och betala medlemsavgifter. Folk betalar inte medlemsavgifter till forumet, de betalar till föreningen och föreningen finns ju..

Även om han har fel i sak så är det Björnström som har kontrollen och i hans senaste inlägg gav han uttryck för att föreningen inte är i position att ta över forumet ännu. Således bör vi nog göra det han kräver. Hade jag varit han hade jag också tvekat över att lämna över forumet till en förening med 7 medlemmar när det är tänkt att forumet ska lämnas över till "användarna".

  • Medlem
  • 2009-08-05 23:29

Jo, vi försöker göra det han kräver, men vad som har framkommit de två senaste veckorna är att han inte tycker det är redo för det hela, och då gäller det inte enbart det där med medlemmar utan andra saker som han inte har yppat ett skvatt om där vi andra har tyckt att vi har varit färdiga.

Kommunikation heter problemet.

Bevaka tråden