Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fristående 99musik.se - Frågor & Svar

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 17:15

Va! Är ni fortfarande kvar? Fisk och gäster på tredje dagen ni vet. Nu har det gått 2 år.

  • Medlem
  • 2009-01-24 19:28
Ursprungligen av acke:

Va! Är ni fortfarande kvar? Fisk och gäster på tredje dagen ni vet. Nu har det gått 2 år.

Åja, ingen ska tro att 99musikerna stod och bultade på dörren till 99mac...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 20:03
Ursprungligen av Baron:

Åja, ingen ska tro att 99musikerna stod och bultade på dörren till 99mac...

Jo det tror jag. Tycker man hör det i var och varannan feedbackdiskussion. "Mer macnyheter! Hur jag än gör så får jag alltid reda på för lite om vad mac-sidan egentligen tror ligger bakom Jobs viktras "

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-25 11:05

Kanske är läge att göra en offtopic på mac-delen? verkar ju finnas rätt stort behov av det...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-25 11:53
Ursprungligen av enapa:

Kanske är läge att göra en offtopic på mac-delen? verkar ju finnas rätt stort behov av det...

Det har vi redan, den heter Supporter Lounge.

  • Medlem
  • 2009-01-25 11:55

Vi hade ett ställe som hette Offtopic som genererade så mycket trafik att det till slut bröts loss till offtopic.se. Detta gick inte att hantera på ett bra sätt (jag var moderator där) varpå det lades ner. Kärntruppen av medlemmar drog vidare och skapade www.pratbyran.se

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2009-01-27 12:12

Betalar oxå!! Pröjsar inget supporter nu!!

Kanske vi skulle diskutera lite bonus för betalande medlemar? Som plats för lite låtar och filer......??

Ursprungligen av sid.64:

Betalar oxå!! Pröjsar inget supporter nu!!

Kanske vi skulle diskutera lite bonus för betalande medlemar? Som plats för lite låtar och filer......??

Att supporters får X antal Mb i FTP/http utrymme är ju ingen dum idé alls!

Btw, vilken forums-motor jobbar ni med? Samma som dagens?

Jag kräks snart på den här j¤vla skitkassa 'Anpassa' som bara totalvägrar mig slippa allt macskräp.
Hade vi inte varit på väg ut ur denna mörka håla hade jag krävt en klickruta för "Visa endast musikerrelaterade trådar."
Tvångsanpassning och smygindoktrinering? Nej Tack!

Egentligen har jag inget mot mac som dator sett, men på detta sätt vill jag bara slå sönder saker!

Nu fick jag sagt det iaf.

  • Medlem
  • 2009-01-28 08:18

Det kommer bli exakt samma forumsmotor. Enklast så, och vBulletin är en rejält kompetent och bra sådan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 08:20

Och så gör vi så att även alla inlägg i loungen räknas - på så sätt dubblar alla sina inlägg

Kan någon avge en statusrapport på hur delningen går?

Om man får uttrycka ett försiktigt önskemål utan att trampa på tår så ser jag gärna att arbetet fortskrider oförtrutet och med ominskad intensitet.

  • Medlem
  • 2009-02-08 11:42

Arbetet fortskrider oförtrutet och med ominskad intensitet.

/Mein

  • Medlem
  • 2009-02-09 23:25

Raderar en del tyket skitsnack om kommentarer därikring.
Admin

Ursprungligen av Baron:

Raderar en del tyket skitsnack om kommentarer därikring.
Admin

[OT] Nu vet jag inte vad det stod, och jag är inte intresserad, men tillämpar vi verkligen censur här? Jag tror aldrig jag varit med om det tidigare, på detta forum alltså. [/OT]

Ursprungligen av charliecrash:

[OT] Nu vet jag inte vad det stod, och jag är inte intresserad, men tillämpar vi verkligen censur här? Jag tror aldrig jag varit med om det tidigare, på detta forum alltså. [/OT]

Att radera offtopic-inlägg är inte censur.

/Mod

Okej. Visste inte man definerade inlägg på det sättet.

  • Medlem
  • 2009-02-10 19:49

Det var ett sidospår som gick åt det mer sociala hållet, och sedan vimsade iväg på väldigt tråkiga spår. 99mac-moderatorerna raderade.

Jag är för en split. Jag har inga problem med 99mac när det är det jag vill komma åt, men 99musik blir lite allt möjligt. Klickar man på "Ljudproduktion" hamnar man t ex på 99mac och jag vill ju komma åt mina 99musikkollegor. Plus att jag tycker att det borde ligga strax bredvid komposition och mixning, men det är en annan diskussion... Iaf, en uppstyrning är på sin plats där 99musik kan slippa distraktioner och så jag vet vad som är vad.

Dessutom tror jag att det var jgb som nämnde att det har stannat av under de senaste åren och det är någonting jag verkligen har märkt. Tror ni att det här kan hjälpas av en split så är jag helt för.

Hey ho, let's go!

Vi kan ju bli rörande överens om att inte macisar riktigt förstår konstnärliga musiker och viceversa. En detalj vi måste återinföra är ju lite mer galna smileys. Kolla t.ex. på den nuvarande standardsamlingen till vbulletin:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-22 15:24

ja... och en hyffsad Favicon.ico tack!
den nu varande är ju för tusan...... wack!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-22 15:33

tittade igenom den här tråden lite, och det verkar ju vara taskig stämmning....
jag har verkligen inget emot grannarna. tycker alldrig jag ser dom föRutom här och när jag letar efterdom...

jag undrar verkligen hur det ska gå med 99musik core ungar som jag efter en sådan... separation....
man kanske bara skulle öppna en mailing lista? eller gå tillbaka till IRC med en form av wiki för att baka seriösa teman?

äh... vad fan.. internet har ju varit tråkigt ända sen det blev snack om 2.0....

Nedanstående dök upp i musikloungen nu, jag orkar inte med dom här människorna längre. Hur ligger vi till, vad kan man göra för att skynda på processen?

"Vanligtvis har jag fått intrycket av att mac användare tenderar att vara aningen välinformerade och balanserade typer. Extremister brukar vara pc användare, som envist gapar och håller fast vid sin övertygelse om att "jag har rätt" oavsett om allt pekar mot dem eller iaf är nyanserat. "

Ja, det är intressant hur musikloungen verkar ha blivit en sidolounge för 99macfolk som i övrigt aldrig skriver något på musikdelen.

Var står nu det där om att politik, religion och operativsystem är känsliga ämnen...? Två av tre i ett inlägg är lite imponerande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-02 09:39
Ursprungligen av false messiah:

Ja, det är intressant hur musikloungen verkar ha blivit en sidolounge för 99macfolk som i övrigt aldrig skriver något på musikdelen.

Jag håller med! Det är riktigt tråkigt! Vi kanske sa ramla över lite i mac delen och ställa några spännande frågor och se vilket raseri vi bemöts med? Det lär bli *låser tråde /mod* på direkten...

Ställ välformulerade pc-frågor i macprogramvarudelen, med vänlig men oförstående ton.

Vad händer egentligen med delningen? När är deadline?

  • Medlem
  • 2009-03-03 09:53

Det har gått i stå en del pga sjukdomar och annat, så vi har inte haft så mycket tid att dona med det. Men misströsta inte.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-03 13:19

Skönt att ni är på kroken!!

Håller med, speciellt sen det började stå 99mac överallt på förstasidan.

Bevaka tråden