Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörs-bundle

Tråden skapades och har fått 228 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-12 19:34

oj blev lite rörigt i frustationens hetta...
jo jag försöker öppna filen: tele2_custom.bundle men det går inte, texten för filen är gråtonad. (som visar att den inte är tillgänglig/omarkerbar att använda i programmet så att säga..)

I mappen Payload så finns filerna: (jag kopierar rakt av namnen från filerna)
24005
24007
tele2_custom.bundle

:((

Senast redigerat 2009-08-12 19:56
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-13 14:48

hittade problemet, min mobil har os 3.0.1, och filen är gjord för 3.0. Så var det med det.

Ursprungligen av broel:

hittade problemet, min mobil har os 3.0.1, och filen är gjord för 3.0. Så var det med det.

Nja, en bundle för 3.0 fungerar lika bra på 3.0.1. Det är inte det som är felet.

Bundlefilen ska inte öppnas i iTunes. Det är IPCC-filen som ska öppnas i iTunes. Om du försöker gå ner i Payloadmappen så gör du fel. Om du ser Payloadmappen så är du helt fel ute.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-13 18:38

Funkade utmärkt på min med 3,0,1

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-16 09:16

Jag hade också lite strul med detta. Byta namn i OS X verkar inte rätt metod, men om man packar upp får man som sagt en payload mapp. Packar man däremot upp zipfilen i t.ex. windows med winrar så får man en tjusig ipcc fil (på ca 12k). Denna går sedan utmärkt att använda från både OS X/Windows.

Dvs symptomen är "först" att filen är utgråad men om man t.ex. byter namn på filen i terminalen så att iTunes tror det är en ipcc fil får man "generellt fel" - meddelandet. Hoppas det hjälper de som inte fått igång det ännu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-16 09:30
Ursprungligen av d99gnu:

Jag hade också lite strul med detta. Byta namn i OS X verkar inte rätt metod, men om man packar upp får man som sagt en payload mapp. Packar man däremot upp zipfilen i t.ex. windows med winrar så får man en tjusig ipcc fil (på ca 12k). Denna går sedan utmärkt att använda från både OS X/Windows.

Dvs symptomen är "först" att filen är utgråad men om man t.ex. byter namn på filen i terminalen så att iTunes tror det är en ipcc fil får man "generellt fel" - meddelandet. Hoppas det hjälper de som inte fått igång det ännu.

Då är det troligen uppackningsprogrammet i MacOS X som är för "smart". Testa att ladda ner .zip-filen utan att packa upp den och ladda ner ett annat uppackningsprogram. Det finns ju en del att välja på hos VersionTracker.

Ändra filnamnet via "Visa Info" brukar hjälpa emellanåt (istället för att bara ändra namnet i findern)

Stort tack!

Ytterst generöst att lägga ut detta. Rutan "Vidarekoppling aktiverad" höll på att göra mig tokig...

//Irre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-18 11:45

Någon som vet vart man får tag på en opertörs-bundle för tre? Eller går det att fixa från itunes?

Behöver verkligen ha svar på det här. tänkte köpa från telia och låsa upp för att köra tre i 2 månader sedan Tele2!

Tackar

Ursprungligen av ztrafe:

Någon som vet vart man får tag på en opertörs-bundle för tre? Eller går det att fixa från itunes?

Behöver verkligen ha svar på det här. tänkte köpa från telia och låsa upp för att köra tre i 2 månader sedan Tele2!

Tackar

Vad ska du med en operatörsbundle till 3 för?!
Kolla på:
Såhär fixar du MMS i 3.0 om något krånglade - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

Där står det mesta om hur du ska göra med 3 som operatör.
Även för röstbrevlådan!
Har själv haft 3 så jag kan intyga att allting funkade perfekt med dem innan, behövdes aldrig nån bundle sak för o få det o fungera helt korrekt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 22:53

Hej. Tror ni att en operatörsbundle för Tele2 funkar även för iphone 2G.

Har just uppdaterat min till 3.0.1. Det mesta funkar bra, men det går helt plötsligt inte att ringa TILL den (och även sms till den går långsamt). Däremot går det att ringa och sms:a FRÅN den helt ok. Skumt!
/Svanen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-20 22:54
Ursprungligen av svanen:

Hej. Tror ni att en operatörsbundle för Tele2 funkar även för iphone 2G.

Har just uppdaterat min till 3.0.1. Det mesta funkar bra, men det går helt plötsligt inte att ringa TILL den (och även sms till den går långsamt). Däremot går det att ringa och sms:a FRÅN den helt ok. Skumt!
/Svanen

Har en 2G (dock med 3.0) som uppför sig på samma sätt (med tele2). Jag har känslan av det har kommit de senaste dagarna men det kan ju har varit så länge.

Har inte uppdaterat till 3.0.1. Har inte orkat läsa/ta till mig om det funkar problemfritt i övrigt när den är jailbreakad. Gör den det ni som uppdaterat?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-20 00:08

vill inte funka *gjåååter*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-20 07:46
Ursprungligen av broel:

vill inte funka *gjåååter*

Har du provat de tips som står ovan och fortfarande får felet? Det där ser precis ut som du låtit iTunes försöka med en inkorrekt fil.

Efter jag installerade bundlen sâ avslutas mina samtal efter 20 min

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-25 19:27

Nu funkade det utan problem efter att jag tankade hem filen med Safari istället för Firefox. Thx!!!!!

Funkar nu, igår blev filerna helt konstiga när jag laddade ner dem, men använder samma webbläsare..

Tack iaf!

  • Medlem
  • Nora
  • 2009-08-18 21:54

funkar inte för mig , itunes vill bara uppdatera till 3.0.1 ....
vet inte om jag gör rätt i terminal !?!?!
sitter med 3g jailbrooked .

  • Medlem
  • Nora
  • 2009-08-20 21:49

Det funkar fortfarande inte, laddar ner filen med safari , sen är jag lite osäker på hanteringen i terminal, men jag får bara möjligheten att uppdatera till 3.0.1 .... alltså inte välja fil själv .
sitter med en iPhone 3g jailbrooked .

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-20 22:55
Ursprungligen av mtre:

Det funkar fortfarande inte, laddar ner filen med safari , sen är jag lite osäker på hanteringen i terminal, men jag får bara möjligheten att uppdatera till 3.0.1 .... alltså inte välja fil själv .
sitter med en iPhone 3g jailbrooked .

Det låter som om du glömmer att hålla inne "alt" när du klickar "Uppdatera" i iTunes...

  • Medlem
  • Nora
  • 2009-08-21 10:39
Ursprungligen av rk:

Det låter som om du glömmer att hålla inne "alt" när du klickar "Uppdatera" i iTunes...

Jag håller ner alt , nästan så hårt att jag blir blå om fingret ....:p
Tror jag gör fel i Terminal , har aldrig använt Terminal tidigare !!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-21 12:07
Ursprungligen av mtre:

Jag håller ner alt , nästan så hårt att jag blir blå om fingret ....:p
Tror jag gör fel i Terminal , har aldrig använt Terminal tidigare !!

Det låter konstigt. Du ska ju kunna få upp en vanlig öppna-dialogruta i Finder genom att alt+klicka uppdatera oavsett om du har varit i Terminalen eller inte.

Jag tror mig ha upptäckt detta i i hela den här processen om det kan hjälpa någon:
1. Min 2G har, precis som svanens iPhone ovan, haft problem med att ta emot samtal (typ ett samtal av tio har gått fram) och långsam sms-mottagning. iPhonen verkar leka upptagen. Batteriet har dränerats på en halv dag på grund av vad jag tror är ett ständigt sökande efter nät eller dålig täckning.

2. Ingen respons i Terminalen på textsträngen som återfinns i första inlägget. Dock, tar jag bort mellanrummet mellan testing -bool händer det saker i terminalen. Vad vete fan. Kan någon terminalkunnig människa bekräfta detta?

3. .ipcc-filen funkade efter att ha blivit uppackad på en pc, se inlägg ovan.

4. Efter en lyckad installation av ipcc-filen verkar:
- telefonen ha full (eller mycket bättre) täckning
- sms gå fram omedelbart
- samtal gå fram. Det är dock fortfarande "upptaget" en liten stund efter ett samtal, ca 10-20 sekunder.
- batteristapeln ha saktat ner sin minskning

efter jag installera bundlen sâ avslutas mina samtal efter prick 20 min

hur avinstallerar man det (eller eventuellt löser det med samtal som avbryts?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-23 22:57
Ursprungligen av Rebstar:

hur avinstallerar man det (eller eventuellt löser det med samtal som avbryts?)

restore på luren skulle jag gissa tar bort problemet.

Ursprungligen av Rebstar:

efter jag installera bundlen sâ avslutas mina samtal efter prick 20 min

Ursprungligen av Rebstar:

hur avinstallerar man det (eller eventuellt löser det med samtal som avbryts?)

Inte riktigt säker varför du får det problemet. Du borde kunna avinstallera genom att välja "Återställ nätverksinställn." i Inställningar->Allmänt->Återställ.

Händer inget när jag klickar på länkarna, kan inte ladda ner dem heller... Är jag extremt trött eller funkar de inte?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-02 08:57

Undrar lite angående Tele2-loggan i bundlen. Är det så att operatörsnamnet har ersatts med Tele2-loggan oavsett vilken operatör man verkligen är ansluten till, eller är det bara när man är ansluten till Tele2 som loggan visas?

Om jag tar med mig telefonen utomlands vill jag gärna kunna se vilken operatör jag är ansluten till och inte att Tele2-loggan visas och lurar mig att tro att jag fortfarande är ansluten till mitt eget nät (om jag rör mig i gränstrakter).

Hur tar man bort bundles? Är det någon skillnad på de två bundlarna här i detta avseende eller är "text" bundlen bara en icon med text i?

Ursprungligen av ridax:

Undrar lite angående Tele2-loggan i bundlen. Är det så att operatörsnamnet har ersatts med Tele2-loggan oavsett vilken operatör man verkligen är ansluten till, eller är det bara när man är ansluten till Tele2 som loggan visas?

Om jag tar med mig telefonen utomlands vill jag gärna kunna se vilken operatör jag är ansluten till och inte att Tele2-loggan visas och lurar mig att tro att jag fortfarande är ansluten till mitt eget nät (om jag rör mig i gränstrakter).

Hur tar man bort bundles? Är det någon skillnad på de två bundlarna här i detta avseende eller är "text" bundlen bara en icon med text i?

När du är på telias/tele2s nät (de delar 3g-nät) i Sverige, så kommer operatörsloggan ändras. Det byter inte ut andra operatörer i Sverige eller utomlands.

Osäker på hur man tar bort bundles dock, google borde kunna hjälpa till där

De två olika bundlarna jag la upp skiljer sig endast på loggan. Den med bara text är för övrigt också en bild, bara det att jag gjort den likadan som TELIA-texten...

Fungera utmärkt på 3GS med Tele2, tack martin1g.

Bevaka tråden