Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörs-bundle

Tråden skapades och har fått 228 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har samma problem som Svanen och rk nedan. I början funkade allt klockrent men den senaste tiden har jag samma problem, dvs de som ringer till mig hamnar direkt i röstbrevlådan.

Nån som har hittat nån workaround eller kan skälet till detta?

edit
3G med 3.0.1
slut edit

Halloj martin1g
Gillar verkligen din bundel, har dock ett problem.

På bolaget där jag jobbar använder vi inte tele2s mobilsvar utan använder en egen vilket gör att det inte är 100% att använda telefonsvarar knappen.

Jag har försökt att använda tricket *500*86*XXX# utan att den slår igenom. Så jag undra hur man editerar i din bundel eller om du kan göra en bundel till mig med korrekt mobilnr för mig?

Theatering fungerar inte efter iPhone 3.1 installerats...

Någon mer som har det problemet? Telefonen känns för övrigt skit instabil, ska prova att återställa den...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-14 03:02

Internetdelning är tyvärr inte möjligt längre.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-15 10:07

Sugen på att testa

Tja!

Är sugen på att testa denna sk bundle. Har själv tele2 och stör mig på alla saker ni verkar ha fixat/kommit runt.

Funkar den med 3.1? Finns det några kända fel eller buggar. Kan en telefonåterställning ta bort alla inställningar man gör på telefonen.

Skulle någon med kunskap fixa en bundle för Tele2 där tethering återigen aktiveras?

Känne mej sjukt blåst av apple som tar bort den funktionen i och med 3.1

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-17 01:01

@undegaard, nej det går inte. Bundlen är signerad i telefonen från operatören, det blev lite krångligt där, men kort och konsist, nej.

Ursprungligen av Sajmoon:

@undegaard, nej det går inte. Bundlen är signerad i telefonen från operatören, det blev lite krångligt där, men kort och konsist, nej.

Suck då, men... Har någon nån teori om hur man kan fixa detta?

om jag klicka uppdatera kommer det att uppdatera till os 3,1?
för att min iphone är jailbreak o upplåst... ha os 3,01..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-17 09:19
Ursprungligen av tontella:

om jag klicka uppdatera kommer det att uppdatera till os 3,1?
för att min iphone är jailbreak o upplåst... ha os 3,01..

Om du menar att klicka på Uppdatera i iTunes under iPhone, så JA. Och då kan du inte låsa upp den igen, eller gå tillbaka till 3.0.1.
Mycket info finns här:
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-17 17:00

tja

funkar denna bundle till 3.1? min är inte jailbreakad utan köpt fabriksolåst

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-18 14:10

Jag har skickat min feedback till Apple enligt formulär men tror inte mkt på bättring, på Apples forum grinar folk rätt bra. Någon som har idéer om hur man kan göra i övrigt? Nu är funktionen inget jag använder dagligen eller ens sällan men det är klart störigt och jag tycker det är minst sagt tveksamt gjort av Apple att i efterhand strypa funktionalitet i telefonen bara för man inte använder någon av deras favorit-operatörer. Är det ens förenligt med europeisk/svensk lag?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-09-20 23:25

plz

kan ingen svara på om denna funkar till 3.1?

Ursprungligen av dodok85:

kan ingen svara på om denna funkar till 3.1?

Den fungerar, men inte tethering...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-27 00:35
Ursprungligen av d99gnu:

Jag har skickat min feedback till Apple enligt formulär men tror inte mkt på bättring, på Apples forum grinar folk rätt bra. Någon som har idéer om hur man kan göra i övrigt? Nu är funktionen inget jag använder dagligen eller ens sällan men det är klart störigt och jag tycker det är minst sagt tveksamt gjort av Apple att i efterhand strypa funktionalitet i telefonen bara för man inte använder någon av deras favorit-operatörer. Är det ens förenligt med europeisk/svensk lag?

Låter som om det är orimligt. Jag har också skickat iväg ett mail till Apple, hoppas att de tar detta på allvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-26 21:19

Ni som skriver att tethering inte funerar i 3,1 längre, har ni inte möjlighet att slå på det under inställningarna längre eller kan ni fortfarande aktivera det men sedan fungerar det inte ändå eller? Jag hittar inte min usb sladd så jag kan inte testa just nu själv..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 18:42

Nu börjar även jag fatta...
kass!

Suck, jag har ringt till Apple, överallt. Men ingen vet någonting om någonting, så jävla kasst. Det är ju en apple produkt, avsett borde apple kunna hjälpa? I alla fall de som har en officiellt upplåst iphone.

Jag är så galet, äckligt besviken.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-10-04 18:24

tja!

Det finns ingen som kan ladda upp bundlen igen?

vore väldigt tacksamt:)

Kan inte få ITunes att hitta .ippcc filen ? Kan det vara att det jag skrev i Kommandotolken inte gick igenom?

Mvh

Finns ett sätt att få tillbaka tethering dock, inget bra sätt men ändå.

Återställ telefonen med en 3.0-kopia så får man tethering tillbaka. Den finns kvar så länge tills iTunes "snackar" med apples server, sen försvinner den igen.

Det gäller alltså att inte tillåta iTunes att prata med Apple, så funkar tethering. Såg att itunes pratade med albert.apple.com t.ex så jag lade in en ny apple.com-zon i named som jag kör lokalt. Hostfilen borde funka med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-20 15:23

Hur går det med det här egentligen? Jag försökte läsa mig till något om huruvida Apple blir stämda, kommer kommentera det eller dylikt. Jag har skickat in min "klagande kommentar" via någon weblänk men mer än så?

Vad är nästa steg? Jag köpte alltså en olåst italiensk 3GS som fick funktioner strypta med 3.1, vilket inte är ok. Konsumentverket? Apple Store (svenska/italienska?) ? Finns det folk som driver detta redan som man kan åka snålskjuts på?

Jag har ingen lust att behöva hacka/jailbreaka (om det ens går) min välbetalda iPhone 3GS för att få tillbaka funktionalitet som fanns när den köptes men det kanske är där jag får sluta, känns rätt trist dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 17:27

Jag håller helt o hållet med dig, det är för jävligt!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-10-20 22:25

Man kan jailbreaka sin 3gs nu och installera ett hack för att ha tethering fungerande igen. men. fortfarande förjävligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-24 12:58

Skulle vara tacksam om någon kunde lägga upp filen/filerna igen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-24 17:46

Om ni jailbreakar er dyrgrip med blackra1in finns det ett fulhack för att få igång tethering igen,
Enable Tethering iPhone 3G 3GS 3.1.2 Firmware Cydia Hack | Tips & Tricks

Funkar klockrent!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-02 17:12
Ursprungligen av martin1g:

Hajhaj!
Apple har bestämt sig för att spärra egna operatörs-bundles i iTunes som standard, så vi På en PC: Öppna en kommandotolk och skriv...

  1. "%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1

Får felutsrkift

Citat:

Felatig syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett

Vad göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-04 15:36

Har 3.1.2 jailbreakad med PwnageTool och blacksn0w som släpptes igår för upplåsning. Som tydligen ska göra så tethering funkar igen
Någon som kan bygga en bundle som funkar med 3.1.2, får inte den i första-posten att funka

Jag vet inte om det här gör så att det låser upp 3G funktionen men jag har en iphone 3G (3.1) som är jailbreakad och upplåst och allt funkar som det ska förutom 3G så min telefon är nästan likadan som en 2G (alltså bara WiFi)

Jag bara undrade om nån vet hur man ska göra för att få 3G funktionen att fungera, mitt abonnemang stödjer 3G men när jag slår på 3G på inställningar i iPhonen så slår den om till telia högst uppe i hörnet och det står 3G och allt men den funkar ändå inte..

Vore ytterst tacksam om någon skulle kunna länka mig till en guide som visar hur man gör eller kanske beskriva för mig för jag är väldigt ledsen att 3G inte fungerar

Tack på förhand

Asså jag hittar inte knappen ''leta efter uppdateringar''.
Jag sökte det på google och såg att knappen ligger där det står att om jag vill uppdatera till 3.1.2 för mig.

Någon som kan hjälpa mig?

Bevaka tråden