Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörs-bundle

Tråden skapades och har fått 228 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-08 18:31
Ursprungligen av korsvold:

Asså jag hittar inte knappen ''leta efter uppdateringar''.
Jag sökte det på google och såg att knappen ligger där det står att om jag vill uppdatera till 3.1.2 för mig.

Någon som kan hjälpa mig?

I iTunes, när du hr din iPhone inkopplad till datorn, klickar du på den i listan till vänster.

Ja det har jag också försökt.

Om jag högerklickar på iphoneenheten så kommer det upp:
Mata ut
Synkronisera
Överför inköp
Säkerhetskopiera
Återskapa från säkerhetskopia
Återställ varningar

Och det gör ingen skillnad om man håller in shift eller inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-09 09:43
Ursprungligen av korsvold:

Ja det har jag också försökt.

Om jag högerklickar på iphoneenheten så kommer det upp:
Mata ut
Synkronisera
Överför inköp
Säkerhetskopiera
Återskapa från säkerhetskopia
Återställ varningar

Och det gör ingen skillnad om man håller in shift eller inte.

Om du under Enheter i vänstra kolumnen klickar på din iPhone när den är ansluten med USBkabel, får du inte upp ett fönster i iTunes med flikar överst Sammanfattning, Info, Program, etc? På Sammanfattning ska du ha Leta efter uppdatering och Återställ...

Funkar för 3.0.1 men det verkar inte fungera för 3.1.2. Någon som vet säkert?

Vid alt-leta efter uppdateringar är texten på Tele2 bundle'n grå. Den går inte att välja.

mvh Emil

EDIT: Fungerade nu.

Senast redigerat 2009-11-09 21:40
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-09 23:14
Ursprungligen av Emilio95:

Funkar för 3.0.1 men det verkar inte fungera för 3.1.2. Någon som vet säkert?

Vid alt-leta efter uppdateringar är texten på Tele2 bundle'n grå. Den går inte att välja.

mvh Emil

EDIT: Fungerade nu.

Och vad gjorde du för att få det att funka?

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-11-18 21:41
Ursprungligen av Emilio95:

Funkar för 3.0.1 men det verkar inte fungera för 3.1.2. Någon som vet säkert?

Vid alt-leta efter uppdateringar är texten på Tele2 bundle'n grå. Den går inte att välja.

mvh Emil

EDIT: Fungerade nu.

Ja, vad gjorde du? allt funkar här, utom själva uppdateringen. pga "okänt fel" Vad gör jag för okänt fel?

EDIT: laddade ner filen med safari istället och vips så funkar det!

Senast redigerat 2009-11-18 22:22
  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-11-18 21:24

Jag får det inte att fungera. ITunes säger att det inte går att uppdatera, ett okänt fel uppstod (E08000 nånting...
Jag har uppdaterat Iphonen till 3.1.2 kan det ha med saken att göra?
Går det i såfall att "backa" luren?
Tacksam för tips!!

Någon som har kvar filerna? verkar som länken är död för mig :/

Ursprungligen av lill_tulle:

Någon som har kvar filerna? verkar som länken är död för mig :/

Vet inte riktigt vilka filer du syftar på. Om du menar de som ligger på dump.1g.se (första inlägget) så fungerar de fint för mig.

hm, konstigt. Får bara fram sidan kan inte visas.
Har provat både IE och firefox.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-25 23:20

Jag kan inte ta emot MMS verkar det som, går att skicka utan problem. Men när jag fick ett MMS så fick jag ett SMS från Tele2 med en länk istället.
Använder denna bundle'n och den funkar perfekt annars. Har 3.1.2 och använder biteSMS om det har ngn betydelse.

Vad säger ni?
Kan ni ändra "Mitt nummer" förresten? Mitt står som Okänt.

Mitt nummer ändrar du under: Inställningar - Telefon - Visa mitt nummer

På ditt MMS-problem är mitt råd att ändra Max Meddelandestorlek till 999 999. Starta ol telefonen. Skicka ett MMS och testa sedan att ta emot ett.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-26 14:54
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Mitt nummer ändrar du under: Inställningar - Telefon - Visa mitt nummer

På ditt MMS-problem är mitt råd att ändra Max Meddelandestorlek till 999 999. Starta ol telefonen. Skicka ett MMS och testa sedan att ta emot ett.

Hittar ingen inställning för meddelandestorlek? Vart finns den?
Gick in på Visa mitt nummer, och det finns bara en switch, för visa mitt nummer där.

Inställning för meddelandestorlek finns på: Inställningar-Allmänt-Nätverk-Mobilt datanätverk.

Var "Visa mitt nummer" aktiverat då?
När står ditt nummer som okänt? Vid samtal? SMS? MMS?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 01:07
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Inställning för meddelandestorlek finns på: Inställningar-Allmänt-Nätverk-Mobilt datanätverk.

Var "Visa mitt nummer" aktiverat då?
När står ditt nummer som okänt? Vid samtal? SMS? MMS?

När jag går in på Inställningar-Telefon så står det högst upp: Mitt nummer: Okänt
Går jag in på Visa mitt nummer så är det aktiverat ja.

Fixade meddellandestorleken iaf Tack!

Ursprungligen av JoQ:

När jag går in på Inställningar-Telefon så står det högst upp: Mitt nummer: Okänt
Går jag in på Visa mitt nummer så är det aktiverat ja.

Fixade meddellandestorleken iaf Tack!

Ok, men fungerar MMS nu då?

I vilka situationer är det som numret visas som dolt? (samtal? mms? sms?)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-01 22:53
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Ok, men fungerar MMS nu då?

I vilka situationer är det som numret visas som dolt? (samtal? mms? sms?)

Förstår fortfarande inte, MMS funkar när jag skickar till mig själv. Men när jag tar emot från andra, så får jag oftast ett meddellande från Tele2 där det står att jag kan läsa mms-et på deras hemsida.

Funkar det för alla andra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-29 19:45
Ursprungligen av JoQ:

När jag går in på Inställningar-Telefon så står det högst upp: Mitt nummer: Okänt
Går jag in på Visa mitt nummer så är det aktiverat ja.

Fixade meddellandestorleken iaf Tack!

Kan du inte bara knappa in ditt nummer där då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 18:51

Fungerar bundlen med en iPhone 2G? Det enda jag (just nu) är intresserad av är att få bort dialogrutan "Vidareuppkoppling aktiverad".

  • Medlem
  • 2010-01-03 22:06

Bra att min wi-fi gick åt helvete när ja installera denna grej på 3.1.2 någon som vet hur man fixar det tillbaks?

Jag hittar inte ett enda nätverk nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-03 22:56
Ursprungligen av Loyal:

Bra att min wi-fi gick åt helvete när ja installera denna grej på 3.1.2 någon som vet hur man fixar det tillbaks?

Jag hittar inte ett enda nätverk nu.

Återställ Nätverksinställningar?

  • Medlem
  • 2010-01-14 13:37

Tjenare! Jag hajar inte riktigt hur det har gått för folk med internetdelning via Tele2 när jag läser tråden, så jag frågar istället.. Någon som klurat ut hur man får det att funka? Jag följde guiden på iClarified, men alternativet att slå på internetdelning har fortfarande inte dykt upp i telefonen!

Finns det något till hack för att åstadkomma detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-21 16:41

Jag har använt Blackra1n och låst upp och enablat tethering (notera du bör ändra lösenord efter jailbreak) och sedan använt denna profil. Funkar finfint, även om jag först hade strul med wifi (fick återställa nätverksinställningarna).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 13:42

Viderakoppling aktiverad!!!

Länken i tråden funkar skitbra och jag har nu fått tele2 i min iphone men ett irriterade problem är kvar

Varje gång jag ska ringa ett samtal står det en irriterande blå lite skylt med texten viderakoppling aktiverad. Jag blir tokig på den. Hur får jag bort den?

Mvh

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-22 20:02
Ursprungligen av axon:

Länken i tråden funkar skitbra och jag har nu fått tele2 i min iphone men ett irriterade problem är kvar

Varje gång jag ska ringa ett samtal står det en irriterande blå lite skylt med texten viderakoppling aktiverad. Jag blir tokig på den. Hur får jag bort den?

Mvh

Sök på vidarekoppling här på 99.se, det har tagits upp rätt många gånger.
Troligen har du ditt Mobilsvar (motsv) aktiverat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-25 16:30

Hej,

Jag har också lite problem: när jag skriver "indefaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE" händer inget i terminalen (även när jag tar bort mellanrummet mellan "testing" och "-bool".

Jag antar att det är på grund av detta som ett "okänt fel" uppstår när jag försöker uppdatera iphonen i itunes med den nedladdade filen.

Är det fler än jag om upplever att 3G-täckningen är misstänkt dålig? Jag bor centralt och inte i någon skugga vad jag vet.

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-25 17:35
Ursprungligen av jurjohn:

Hej,

Jag har också lite problem: när jag skriver "indefaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE" händer inget i terminalen (även när jag tar bort mellanrummet mellan "testing" och "-bool".

Jag antar att det är på grund av detta som ett "okänt fel" uppstår när jag försöker uppdatera iphonen i itunes med den nedladdade filen.

Är det fler än jag om upplever att 3G-täckningen är misstänkt dålig? Jag bor centralt och inte i någon skugga vad jag vet.

Tacksam för svar!

Därför att du sriver fel kommando

defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

//Rob

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-26 21:18

Nu verkar jag ha fått det att funka. Jag provade att skriva in texten du bifogade, men fick ingen respons på den heller.

Däremot provade jag att vid uppdateringen välja en annan kopia av bundle-filen som jag laddat ner, och som därför hette samma sak men "-1" på slutet och då fungerade det att uppdatera. Jag säger det utifall det kan vara till hjälp till någon annan.

Tack för hjälpen hursomhelst!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-27 10:09
Ursprungligen av jurjohn:

Nu verkar jag ha fått det att funka. Jag provade att skriva in texten du bifogade, men fick ingen respons på den heller.

Däremot provade jag att vid uppdateringen välja en annan kopia av bundle-filen som jag laddat ner, och som därför hette samma sak men "-1" på slutet och då fungerade det att uppdatera. Jag säger det utifall det kan vara till hjälp till någon annan.

Tack för hjälpen hursomhelst!

Du har troligen laddat ner två filer med samma namn (kan vara samma innehåll eller inte), därför sätter MacOS X automatiskt dit "-1" på filnamnet. Så det är den senaste nedladdningen du gjorde. Kanske blev något fel på den första eftersom den inte funkade.
Gött att det går nu

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-02-22 10:58

trassel.... Om jag lägger in denna så tappar jag internet thetering och lägger jag inte in den får jag inte mms att fungera.. (kör 3.1.3)... Det verkar som om denna bundle inte innehåller internetthetehering delen under nätverksinställningarna...

Bevaka tråden