- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
Här är tråden om nya iMac.
Kanske den på förhand med omtalade uppdateringen som många väntat på. Nya iMac är snabbare och större med nya LED-skärmar på 21,5 respektive 27 tum. Inbyggd SD-kortläsare, trådlöst tangentbord och nya Magic Mouse följer med.
Pris från 11.495 kr på svenska Apple Store.
Se Apples hemsida och mer info hos MacRumors.
Det ska tydligen gå att ha 27-tummaren som en skärm.
Från apple.com
Mini DisplayPort.
The Mini DisplayPort lets you connect an external display, including the Apple LED Cinema Display, to your iMac. On the 27-inch iMac, the same port offers input, too. So you can connect any external source that has DisplayPort output — including a MacBook or MacBook Pro — and use your iMac as a display.
Undrar om det kan funka som en skärm med text en digital-tvmottagare med en Mini Displayport -> HDMI. Vad tror ni?
Det ska tydligen gå att ha 27-tummaren som en skärm.
Undrar om det kan funka som en skärm med text en digital-tvmottagare med en Mini Displayport -> HDMI. Vad tror ni?
Undrar också detta. Sitter nu med iMac i liten lägenhet och vill skaffa PS3. Finns dock inte plats med både iMac och LCD-tv så om man kunde koppla PS3an till datorn vore det perfekt.
På Apple edu skulle den billigare 27"-aren kosta 15505:-. Nån som har möjlighet att logga in på csn-kortet.se och kolla vad den kostar där igenom? har för mig att det ska vara billigare iallafall. 10%? Nån som kan bekräfta?
med Mecenat kostar den billigare 27"- imacen 14.845,00 kr i standard utförande.
med Mecenat kostar den billigare 27"- imacen 14.845,00 kr i standard utförande.
Vad kostar den billigaste quadcoren, i5?
Standard: 19.495,00 kr
EDU store: 18.325,00 kr
Vad kostar det med csnkort/mecenatkort?
Nära svimningsanfall när jag såg detta tillbehöret:
Nu får väl Jobs ändå skärpa sig -450 spänn för en plåtbit!!!
Yeah!
Jag var på väg att köpa en ny iMac precis innan jag läste ryktet för ett tag sedan om nya iMacs "inom ett par veckor", och se, så glad jag blir
Det snackas ju en massor om quad core i denna tråden och har talats om mycket länge, men hur stor skillnad är detta i prestanda?
Jag är inne på antingen 27" 3.06GHz Intel Core 2 Duo med ATI Radeon HD 4850
eller
27" 2.66GHz Quad-Core Intel Core i5
Hur stor skillnad är det egentligen på dessa?
Det måste svida en del det med...
Sån't är livet. Jag får trösta mig med att jag köpte begagnad bil i maj i helt rätt tid. Värdet på min bil har gått upp med 10-15000 sedan dess (p.g.a bristen på beg-bilar)
Det finns en sak bara som är riktigt tråkigt och det är att dom aldrig lyckas trycka in blue-ray i Apple datorerna. Om man nu har full-hd skärm och allt det där och så finns det ändå ingen spelare i maskinen som kan visa det, då förstår jag inte varför man gör så stor deal av det...
Det finns en sak bara som är riktigt tråkigt och det är att dom aldrig lyckas trycka in blue-ray i Apple datorerna. Om man nu har full-hd skärm och allt det där och så finns det ändå ingen spelare i maskinen som kan visa det, då förstår jag inte varför man gör så stor deal av det...
Det där har ju Apple redan förklarat. De tycker att Blu-Ray är "a bag of hurt" och i och med att de själva säljer HD-filmer på iTunes Store så finns det ju ett syfte med HD-upplösning på skärmen. Dessutom är ju hög upplösning trevligt för andra syften än att se HD-film.
Det där har ju Apple redan förklarat. De tycker att Blu-Ray är "a bag of hurt" och i och med att de själva säljer HD-filmer på iTunes Store så finns det ju ett syfte med HD-upplösning på skärmen. Dessutom är ju hög upplösning trevligt för andra syften än att se HD-film.
Ja men det är tråkigt när man pysslar med video att ej få blu-raystöd i datorn. Tur dock att Final Cut Pro äntligen har stöd för formatet...
Hm, det var mer än jag trott, en quad-jätte-iMac för under tjugo lax. Måste inte uppgradera, måste nog inte uppgradera, MÅSTE uppgradera! Får väl krånga min "gamla" 3,06:a till brorsan. Elller nåt.
Hm, det var mer än jag trott, en quad-jätte-iMac för under tjugo lax. Måste inte uppgradera, måste nog inte uppgradera, MÅSTE uppgradera! Får väl krånga min "gamla" 3,06:a till brorsan. Elller nåt.
Ja, det var längesedan, om ens någonsin, som imacen känts som ett alternativ till Pro:n...