Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det börjar verkligen klia i fingrarna nu alltså!

Man kunde ju tycka att det borde gå att beställa typ nu.

Ursprungligen av pmarriott:

Man kunde ju tycka att det borde gå att beställa typ nu.

Ja, faktiskt. Det borde nog komma inom den närmaste veckan tror jag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-03 20:10

Ja, nog är man sugen nu. Men jag håller på att resonera med mig själv. Jag VET ju att jag naturligtvis borde vänta med att beställa en iPad tills den med 3G kommer. Ja, jag borde naturligtvis vänta. Det vore KLOKT att vänta.

Men frågan är om jag kommer att klara det . . . . .

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-03 20:18
Ursprungligen av Eva:

Ja, nog är man sugen nu. Men jag håller på att resonera med mig själv. Jag VET ju att jag naturligtvis borde vänta med att beställa en iPad tills den med 3G kommer. Ja, jag borde naturligtvis vänta. Det vore KLOKT att vänta.

Men frågan är om jag kommer att klara det . . . . .

Du missar även GPS om du inte väntar till 3G och det tycker iaf jag känns viktigt om jag skulle skaffa mig en iPad.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-03 20:21
Ursprungligen av joakimo:

Du missar även GPS om du inte väntar till 3G och det tycker iaf jag känns viktigt om jag skulle skaffa mig en iPad.

Du har så rätt så …

Jag och Jon Adolfsson funderar på att dra över och hämta lite iPad. Lär nog vara begränsad tillgång misstänker jag dock. Eva - du vet att du står först i kön om jag får en över!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-03 20:59
Ursprungligen av Björnström:

Eva - du vet att du står först i kön om jag får en över!

Tack snälla

Ursprungligen av Björnström:

Jag och Jon Adolfsson funderar på att dra över och hämta lite iPad. Lär nog vara begränsad tillgång misstänker jag dock. Eva - du vet att du står först i kön om jag får en över!

Hej Martin. Jag vill gärna vara nummer 2 i kön.......:p
Om du får ytterligare över.
Nöjer mig med Wifi dock.

Björnström, du har alltid färskt kaffe och nybakta bullar att hämta hos mig!
Om det gör någon skillnad i kö-ordningen!

Jag var först inne på en 3G, men jag använder redan mitt tvilling-simkort till annat. Funderar på om jag inte ska ta en WiFi istället. Då kan man kanske lägga vantarna på en redan nu i mars. Usch, dessa val.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-04 10:26

Själv känner jag att min första iPad kommer att göra sin största tjänst hemmavid, så en 3G känns inte så aktuellt för mig som första pad. Men jag kommer säkert att uppgradera till en 3G när gen 2 kommer.

Ursprungligen av MatsOlov:

Själv känner jag att min första iPad kommer att göra sin största tjänst hemmavid, så en 3G känns inte så aktuellt för mig som första pad. Men jag kommer säkert att uppgradera till en 3G när gen 2 kommer.

Är ungefär så jag tänker. Min första iPad kommer användas mest hemma och i miljöer med WLAN. Men sen när man väl fått in beteendet att använda iPaden så lär jag skaffa en 3g i generation 2 eller 3 av iPaden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-07 08:29

Nu har säkert Martin m.fl. bokat biljetter för att fara och köpa fina iPads

Att det kan vara förståndigt och klokt att vänta på en 3G-modell har jag glömt totalt. Jag vill ha min iPad så snart som möjligt!

Jag har börjat känna mer och mer att man kanske borde vänta till 3G varianten och se ifall den finns att få med kontrakt. Och ifall jag väntar tills den informationen finns så har jag troligtvis hunnit stoppa undan pengar för att köpa den kontant iaf

Känns mer och mer som att det är läge att sätta sig i bilen och köra ner en sväng till Tyskland i slutet av april. Jag bor ju i Blekinge så det är ju bara en dagstur fram och tillbaka.....måste ju bara kolla så att tillgången inte är sjukt begränsad, det vore ju lite trist att få vända hem tomhänt

Fan att inte Sverige kunde vara med bland de europeiska länderna....

Lasse

Ni som har lite mer koll på hur man kan fuska i tullen och sådana saker jag har en massa släktingar i USA, kan jag inte be någon av dom beställa hem en till sig och sedan skicka den till mig?

Ursprungligen av wendefors:

Ni som har lite mer koll på hur man kan fuska i tullen och sådana saker jag har en massa släktingar i USA, kan jag inte be någon av dom beställa hem en till sig och sedan skicka den till mig?

Klart du kan, men då är ju risken stor att den fastnar i tullen och du åker på moms och tullavgifter.

Skickas den med Privat avsändare och "hemihopslaget" paket är chanserna större att sen kommer igenom än om man har ett företag som avsändare.

Köpte ett mätinstrument nyss från ett företag och när jag öppnade kartongen såg jag att den var skickad från "Barbara Reynolds"..

Ännu bättre är det om det sitter en liten grön lapp med tulldeklaration som deklarerar att det är en gåva och att den är värd, säg 20 $ eller nåt. Är sedan själva förpackningen presentinslagen blir ytterligare lite bättre.

Ursprungligen av pmarriott:

Ännu bättre är det om det sitter en liten grön lapp med tulldeklaration som deklarerar att det är en gåva och att den är värd, säg 20 $ eller nåt. Är sedan själva förpackningen presentinslagen blir ytterligare lite bättre.

Kan bli sketkul ända tills den försvinner och man måste reklamera den.
Lycka till.

500 USD blev 20 USD .....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-11 05:02
Ursprungligen av Goflorp:

Kan bli sketkul ända tills den försvinner och man måste reklamera den.
Lycka till.

500 USD blev 20 USD .....

Det skulle nog kännas lite snopet!

Ursprungligen av Goflorp:

Kan bli sketkul ända tills den försvinner och man måste reklamera den.
Lycka till.

500 USD blev 20 USD .....

De har faktiskt inget med varandra att göra. Värdet 20$ står enbart på dekalen på paketet. Är paketet försvunnet så är också angivelsen 20$ försvunnen.
Sedan vet jag av egen bitter erfarenhet att fraktbolagen ersätter typ max 500 spänn per kilo om du inte har tecknat särskild försäkring. Sånt bör man kolla om man ska skicka dyra grejor. Skickade ett paket värt 100 000 spänn till Tyskland som aldrig kom fram. Fick 10 kg x 500 spänn av Schenker. Resterande 95 000:- minus självrisk (1 basbelopp, typ ca 40 000:-) fick transportförsäkringen hosta upp.

okej, lät möjligt men lite omständligt. fick nyss höra att min syrra och hennes man åker till england i mitten på maj, det kanske skulle kunna vara en möjlighet...
kollar dom det i tullen då också tror ni? är det bäst att ha den i handbagaget eller i väskan? inslagen i paketpapper eller inte?

Ursprungligen av wendefors:

okej, lät möjligt men lite omständligt. fick nyss höra att min syrra och hennes man åker till england i mitten på maj, det kanske skulle kunna vara en möjlighet...
kollar dom det i tullen då också tror ni? är det bäst att ha den i handbagaget eller i väskan? inslagen i paketpapper eller inte?

Storbritannien ligger inom EU - noll problem med tullen

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-12 07:31

Enligt rykten skall det gå att förbeställa iPad på US store i dag kl 5.30 Pacific. 14.30 svensk tid.

iPad available for pre-order at 5:30 Pacific | Tablets | iPhone Central | Macworld

Ursprungligen av MatsOlov:

Enligt rykten skall det gå att förbeställa iPad på US store i dag kl 5.30 Pacific. 14.30 svensk tid.

iPad available for pre-order at 5:30 Pacific | Tablets | iPhone Central | Macworld

Enligt rykten? Det står ju på apple.com...

Finns det någon som har provat Borderlinx som "ombud"?

Ursprungligen av BlackSmp:

Finns det någon som har provat Borderlinx som "ombud"?

På swedroid.se så har många beställt Googles Nexus med Borderlinx och det verkar fungera bra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-14 11:38

Vi har ett underforum för säljes annonser. Alla säljes annonser om iPad skall ligga här:
http://www.99.se/ipod-iphone-saeljes/
(1 inlägg raderat)
/Admin

Bevaka tråden