Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Spata:

Ibland kan man se tex en Sony Vaio och hinna tänka "jo den var ju lite snygg" tills man får syn på ljudkontakterna... Varför gör dom så? Förstår inte..

Därför att Windows användare "förstår inte"...

LCR

Ursprungligen av Spata:

Ibland kan man se tex en Sony Vaio och hinna tänka "jo den var ju lite snygg" tills man får syn på ljudkontakterna... Varför gör dom så? Förstår inte..

Windows användare förstår inte att hålet med ett par hörlurar brevid är till för just hörlurar... Så microsoft tänkte att färg de måste de förstå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 13:07
Ursprungligen av Hjopek:

Denna ser verkligen smidig och elegant ut...;)

iPad Clone Runs Windows 7

Moahahahahahaha!

Fast att kalla den för iPad-klon är nog vad som är mest idiotiskt. Den har såvitt jag kan se ingen som helst likhet med iPad, utan är en vanlig tablet-PC av den gamla skolan som har funnits sen typ 2001. Med hårddisk, VGA, USB, Windows och allt ... Det är bara för att iPad nu finns som alla produkter här i världen som har en skärm plötsligt ska jämföras med den.

Men det hindrar så klart inte skadeglädjen mot denna klumpiga och meningslösa produkt.

Gränssnittsidioterna slår till igen.

Här har vi en otroligt klumpig miniräknare, hela små öar av olika knappar, alla med plastig känsla och flera betydelser per knapp. Mitt i det hela sitter det en pekskärm - nä nu skoja jag... det sitter en touchpad på en kvadrattums storlek, med den styr du det som händer på skärmen. När man ser ngn jobba med den blir man förundrad - hur fan får man ihop det, knappar, peka, dra, välj, knappa, skriv, dra, flytta etc.
Den körs med fördel på uppladdningsbara ackar - den drar ju lite ström.

Enheten är dessutom rätt tjock, och om man vill ha lite klassrumsnätverk, ja då hänger man på en kloss bakpå - så den blir 5cm tjock...

år 1998? Närå, "state of the art" från texas instruments...anno 2010....

ca 1900 :- kostar den med...

( Vill ni prata Räknare (köptips mm) völkomna till granntråden "Räknarnördarna anfaller" )

Mouhahahahahaha!

Ipad "Sticker kniven i alla NetBooks"

Ja, hoppas det ...och vrid om!

iPad and tablet rivals will kill netbooks, says experts - iPod/iPhone - Macworld UK

Mouhahahahahhaa!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-20 00:57

Liten nagel i ögat på Flash / Adobe: Scribd’s Decision To Dump Flash Pays Off, User Engagement Triples

(Kanske inte en ripoff, men ja, skadeglädje )

Ungefär lika tjock som en Mcfeast

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-20 20:50

Nja, nu är ju de där symbolerna inte speciellt tydliga om man ligger på golvet under skrivbordet och skall plugga in microfonen, högtalarpluggen eller line in. En färg hjälper mycket i det läget.

Och har du som jobb att på en arbetsplats rigga upp datorer åt folk går det lite fortare också.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-20 22:21

Extrem skadeglädje att läsa

alla kommentarer på denna länkade sida med balla Ballmer om iPhone 2007...:D

Ett exempel:

"I totally agree with your points, especially with the touchscreen. I would say the iphone has a chance if it did not have a touchscreen. It will sell many, then people will realize how clumsy it is to use the touchscreen.
I personally am looking to buy a nokia e65, small, light and can do everything..."

DailyTech - Ballmer: iPhone Has "No Chance" of Getting Significant Marketshare

Moahahahhahahahahahaaaa!!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-06-21 01:17
Ursprungligen av Micke F:

Så fel man kan ha Skratta bäst som skrattar sist!

Moahahahah!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-21 08:01
Ursprungligen av Micke F:

Vem anlitar nedanstående telecomkonsult nuförtiden ?

John Strand: "No I do not hate the iPhone, but nor do I respect any media or person that believes that the world is only populated by Polish people"

Moahahaahahaaahahahaaaha!

"On the other hand I am certain that some Apple fanatics will still claim that John Strand is anti-iPhone..."

No, just a blind dumb-arse!!

LCR

Idag släpper Apple iOS4 till iPhone (och förmodligen iPad med då).

Alla som hackat på att iPhone kan inte ditten eller datten ...

Nu får de gå hem med svansen mellan benen och försöka hitta på NYA tjäbbel.

Apple ritar om kartan helt och hållet. Det blir ju som att få en ny telefon.

Mouhaahahahahahaha!

Ursprungligen av Goflorp:

Idag släpper Apple iOS4 till iPhone (och förmodligen iPad med då).

Fast iPad-versionen av iOS 4 kommer ju i höst.

Ursprungligen av Capeman:

Fast iPad-versionen av iOS 4 kommer ju i höst.

Har inte 100 koll på iPad, äger ingen (än) ...

Ursprungligen av Goflorp:

Idag släpper Apple iOS4 till iPhone (och förmodligen iPad med då).

Alla som hackat på att iPhone kan inte ditten eller datten ...

Nu får de gå hem med svansen mellan benen och försöka hitta på NYA tjäbbel.

Apple ritar om kartan helt och hållet. Det blir ju som att få en ny telefon.

Mouhaahahahahahaha!

Ta inte i så att byxorna spricker...

Ursprungligen av Leftrustle:

Ta inte i så att byxorna spricker...

Det här är tråden för extrem skadeglädje, här gapflabbar vi åt konkurrenternas tafatta försök att få till det - och det vet vi ju att de aldrig får.

Här tar vi i så vi får byta underbraller - tre ggr om dagen, lätt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-21 11:05

Till iPad kommer den väl först till hösten tror jag jag läste någonstans...?

Ops, hade tydligen inte uppdaterat sidan, Capeman var ju långt före...

Senast redigerat 2010-06-21 13:10
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-06-21 15:40

Nåja Rajje, sett uppifrån tyckte ivf. jag att den var extremt lik, kromad list och svart runt om och varför "nyper" handen på reklambilden?

Annan skadeglädje.. Körde förbi en fartkontroll i Halmstad igår. Stod en Carrera S parkerad och en inte så glad bilförare i diskussioner med länsman. Moahahaha.. ska man nu köra för fort, så får man ju göra det där inte polisen står.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-21 18:35

Känner mig skönt nördig i kväll. Sitter i vardagsrummet och medan jag väntar på iOS 4 så kollar jag lite TV, lyssnar på musik via airtunes, hantverkar och surfar på min PB. iPhonen står i laddaren och synkar mot iMacen en våning upp, och allt kan jag styra från PBn här i soffan.

Moahahahahahaha!

Ursprungligen av MatsOlov:

Känner mig skönt nördig i kväll. Sitter i vardagsrummet och medan jag väntar på iOS 4 så kollar jag lite TV, lyssnar på musik via airtunes, hantverkar och surfar på min PB. iPhonen står i laddaren och synkar mot iMacen en våning upp, och allt kan jag styra från PBn här i soffan.

Moahahahahahaha!

Tankar ner den nu !

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-28 21:15

Från Samsung wave reklamen "Och du behöver inga appar!" eeeeh nehä?

Ursprungligen av Jetwash:

Från Samsung wave reklamen "Och du behöver inga appar!" eeeeh nehä?

Vafan? de menar att deras telefon är så fulländad att den inte behöver ngt enda?

Har den alltså Dropbox, LoMo och allt det andra jag brukar ha i min iPhone redan från början? Tillåt mig vara aningen skeptisk!

Läser på feber.se; Dell sålde defekta datorer | PC-feber

Citat:

Visst om det men höll tyst
Ibland tar företag otroligt dumma beslut som man inte riktigt kan förstå vad de tänkte när de tog besluten. Dell har gjort ett sådant som nu har uppdagats och gäller en del av företagets datorer.

Dells försäljningssiffror har redan varit dåliga och mellan 2008 till 2009 sjönk de med 54 %. Att nu några dokument kommit fram som visar på att företaget sålt defekta maskiner mellan 2003-2005 gör kanske inte saken bättre.

New York Times skriver om Dell med full vetskap om det sålt defekta datorer till bland annat University of Texas, vilka köpte en stor mängd datorer till sin matematikinstitution. Datorerna slutade senare att fungera och Dell skyllde på att universitetet använt maskinerna för mycket vilket resulterade i att de slutade fungera.

Nya bevis som nyligen uppdagats visar dock att datorerna innehöll dåliga kondensatorer som orsakade datorernas missöde. En annan köpare, PointSolve, säger också att han tyckte det var underligt att i stort sett alla de maskiner han köpte från Dell slutade fungera samtidigt. En studie som genomfördes på Optiplex-datorerna som såldes av Dell visade även på att 97 % av de med dåliga kondensatorer skulle sluta att fungera.

Det kanske mest oroande är information som hittats i dokument hos Dell som säger att företaget sade till sina anställda inom försäljning att inte låta företagets kunder veta något om problemen med datorerna och att de skulle säga att de inte var säkra på något.

Källa nytimes.com

Man kan ju hoppas de får lida för det här, men samtidigt, vem fan bryr sig om Dell?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-30 22:41
Ursprungligen av Goflorp:

Läser på feber.se; Dell sålde defekta datorer | PC-feber

Man kan ju hoppas de får lida för det här, men samtidigt, vem fan bryr sig om Dell?

Hehe, Dell vann klientsidan i senaste upphandligen i regionen (vann förra upphandligen med), gah ><

Dell är ju sålda.

De kan inte införa ngt nytt, revolutionerande, de kan bara göra standard-PC's.
Ingen innovation, bara lådor. Enda de kan konkurrera med är priset.
stora fabriker som de flyttar runt klotet i jakt på billigaste personalen.

Snacka om att sitta i the downward spiral....

Bästa vore ju om Jobs köpte skiten, la ner det och gav aktieägarna tillbaka sina pengar

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-30 22:59
Ursprungligen av Goflorp:

Dell är ju sålda.

De kan inte införa ngt nytt, revolutionerande, de kan bara göra standard-PC's.
Ingen innovation, bara lådor. Enda de kan konkurrera med är priset.
stora fabriker som de flyttar runt klotet i jakt på billigaste personalen.

Snacka om att sitta i the downward spiral....

Bästa vore ju om Jobs köpte skiten, la ner det och gav aktieägarna tillbaka sina pengar

Japp, har för mig att det var en stor del i förra upphandlingen, att de byggde efter spec (dvs, samma dag de fick in en beställning så byggde de datorn efter den och skickar den nästa dag.) ganska kul när allt som beställs är standardpaket >_>

Ursprungligen av Drakfot:

Japp, har för mig att det var en stor del i förra upphandlingen, att de byggde efter spec (dvs, samma dag de fick in en beställning så byggde de datorn efter den och skickar den nästa dag.) ganska kul när allt som beställs är standardpaket >_>

Det är faktiskt så det funkar, sen att ett företag/organisation har ett standardpaket eller inte innebär ju inte att alla övriga tusentals kunder har samma standardpaket, eller? Just därför byggs allt enligt spec från kund vid ordertillfället.

Bevaka tråden