Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

GT - GöteborgsTidningen

Skall framöver sättas ihop i Stockholm, ca 50 mil bortåt och på Sveriges baksida.
Detta i någon slags korkad spariver. 12 personer i GBG får kicken...

Hur skall de kunna behålla namnet? Den får ju kallas ST då ?! eller?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-30 09:54
Ursprungligen av Goflorp:

GT - GöteborgsTidningen

Skall framöver sättas ihop i Stockholm, ca 50 mil bortåt och på Sveriges baksida.
Detta i någon slags korkad spariver. 12 personer i GBG får kicken...

Hur skall de kunna behålla namnet? Den får ju kallas ST då ?! eller?

Texterna skrivs ju i Göteborg. Det är väl bara några redigerarslavar i Sthlm som får mer att göra.

Ursprungligen av planB:

Texterna skrivs ju i Göteborg. Det är väl bara några redigerarslavar i Sthlm som får mer att göra.

Trodde, kanske felaktigt, att allt skulle göras i Tjockhult.

Tjockhult bli för övrigt "Tji kvint" på ipadska....

Är det någon som har läst GT efter typ 1983?

Förvisso, men när de börja redigera bort alla "tjöta" och "änna" ur brödtexten så kommer GT förlora sin själ!

  • Medlem
  • 2011-09-30 15:08

Modemet från Bredbandsbolaget sa precis upp sig. BBB ska skicka ett nytt, men det kommer troligen inte förens onsdag/torsdag nästa vecka...
Ingen TV, ingen telefon, inget internet...
Tack gode Gud för iPhone och internetdelning!

Jag är sur för att jag fick underkänt på min kliniska examinering idag. Nu ska jag åka över sundet och dricka dansk öl.

Enligt Arbetsförmedlingen så måste de utreda OM jag ska får Nystart innan jag kan börja jobba så nu är min anställning i fara för jag kan inte börja förrän om ett par veckor och då kan det vara för sent.

Jävla byråkrater!!!

  • Medlem
  • 2011-09-30 15:13
Ursprungligen av LCR:

Enligt Arbetsförmedlingen så måste de utreda OM jag ska får Nystart innan jag kan börja jobba så nu är min anställning i fara för jag kan inte börja förrän om ett par veckor och då kan det vara för sent.

Jävla byråkrater!!!

Arbetsförnedringen heter dom...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-09-30 16:05

Årets första rejäla förkylning.... Jag som klarat mig undan hela året hittils.

Min fru åkte till en väns bondgård för att köpa hö till min dotters marsvin och fick reda på att de har en 4 månader gammal halv-bordercollie valp för mycket som de inte kan hitta hem till och snart ser de inget annat alternativ ...

Sista trippen med cabben idag, nu ställer jag av den...

Och givetvis var det någon idiot som tutade bara för att jag hade lämnat en lucka till framförvarande bil som var längre än 10 meter. Det var bilkö, inte hade det gått fortare om jag låg i häcken på bilen framför.

Ångrar nästan fortfarande att jag inte visade fingret

Ursprungligen av BlackSmp:

Sista trippen med cabben idag, nu ställer jag av den...

Och givetvis var det någon idiot som tutade bara för att jag hade lämnat en lucka till framförvarande bil som var längre än 10 meter. Det var bilkö, inte hade det gått fortare om jag låg i häcken på bilen framför.

Ångrar nästan fortfarande att jag inte visade fingret

Man kan ju inte visa fingret i en cab, hela poängen är ju att man är i en skyddad stålbur med lås när man gör det.

Ingen post i den gladtråden på ett tag, fan va sur jag blir!

  • Medlem
  • 2011-10-03 21:27

Den så kallade "svenska vården" kan dra åt HELVETE som inte ens kan skriva ut värktabletter så att man kan fortsätta jobba!

Ursprungligen av Dalle:

Den så kallade "svenska vården" kan dra åt HELVETE som inte ens kan skriva ut värktabletter så att man kan fortsätta jobba!

Jag hurrar varje gång det INTE skrivs ut smärtstillande och antidepressiva medel i det här landet!
Pillervården måste få ett stopp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-03 23:29

Inte jag. Jag gläds åt att vissa personer faktiskt får sin smärta stillad och att personer med psykisk sjukdom tack vare moderna medikamenter kan leva ett "normalt" liv utan stora humörsvängningar. Omedicinerade deprimerade personer kan vara en mycket stor fara för sig själva (och ibland även för andra). Sedan är det väl en annan sak att diagnoserna och terapiinsatserna måste bli bättre så att rätt person får rätt vård. Men det är något annat än att vara tvär.

Så jag är väl helt enkelt lite sur för nyanserna försvinner när någon kräver något.

  • Medlem
  • 2011-10-04 13:04
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag hurrar varje gång det INTE skrivs ut smärtstillande och antidepressiva medel i det här landet!
Pillervården måste få ett stopp!

Så det är bättre att behöva var sjukskriven än att kunna jobba? För så är nu tyvärr fallet för mig, är det rätt väg att gå kanske?

Ursprungligen av Dalle:

Så det är bättre att behöva var sjukskriven än att kunna jobba? För så är nu tyvärr fallet för mig, är det rätt väg att gå kanske?

Men smärtstillande botar inget.

Det är som det brinner i ett hus och brandlarmet går.... Med piller stänger du av brandlarmet - men det brinner än.....

Du är fortfarande sjuk, är du sjuk skall du bli bra. Det blir du fortast om du lyssnar på kroppen, GÅR HEM och är sjuk.
Inte fylla kroppen med piller, göra ett haövbra jobb och smitta ner fem kolleger.

  • Medlem
  • 2011-10-04 16:42
Ursprungligen av Goflorp:

Inte fylla kroppen med piller, göra ett haövbra jobb och smitta ner fem kolleger.

Nu är det så att en trasig rygg sällan smittar via luften.

Nog om detta.

Någon idiot i min sons skola har med dyrk låst upp hans skåp och klottrat i hans böcker...

Om man gillar ett sånt här inlägg, är det sympati eller ett man gillar klotter ?!...

Ursprungligen av LCR:

Någon idiot i min sons skola har med dyrk låst upp hans skåp och klottrat i hans böcker...[/i]

Gick dit för att byta låset men låset var för stort...

Köpa nytt lås då...

Jag blir bara så jävla trött på allt detta: "Stackars Jobs"-ande.
Jag blir lätt illamående faktiskt. Visst, killen är död, samtidigt forsätter dödstalen stiga i Mellanösten, men det är det ingen som sitter och "tänder ljus" och "mår dåligt över". Bägge tragedierna påverkar mig emotionellt lika mycket... Noll!

It's like Stefan Liv all over again!

  • Medlem
  • 2011-10-07 09:09
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag blir bara så jävla trött på allt detta: "Stackars Jobs"-ande.
Jag blir lätt illamående faktiskt. Visst, killen är död, samtidigt forsätter dödstalen stiga i Mellanösten, men det är det ingen som sitter och "tänder ljus" och "mår dåligt över". Bägge tragedierna påverkar mig emotionellt lika mycket... Noll!

It's like Stefan Liv all over again!

Så är det ju alltid när en "kändis" dör. Sen spelar det mindre roll vem det är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-07 13:56

Jag blir småsur över när man drar alla sk.. "kändisar" över en och samma kam. Stor skillnad mellan person och person.

Men visst finns det mycket elände att grina över inget snack om det, men låt var sak ha sin plats.

Steve Jobs bortgång var väntat, han har haft stor betydelse för världens människor på ett eller annat sätt skulle jag vilja hävda.

Kändis är inte det första ordet jag skulle använda om honom.

Låt människor få sörja över vad man vill och hur man vill, sluta lägg näsan i blöt det gör mig dyngsur.

Senast redigerat 2011-10-07 15:01
Ursprungligen av CUBEIS:

Låt människor få sörja över vad man vill och hur man vill, sluta lägg näsan i blöt det gör mig dyngsur.

Låt människor få bli sura över vad man vill, och på vem man vill, sluta lägg näsan i blöt det gör mig dyngsur.

Nu blir jag sur över att man inte får vara sur.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-07 16:30

...och jag blir sur över att andra blir sura över att övriga inte får vara sura...det är riktigt surt.

Skärp er - köp livrem

  • Medlem
  • 2011-10-07 19:00
Ursprungligen av Goflorp:

Skärp er - köp livrem

Göteborgshumor, sånt gör mig riktigt sur!

Bevaka tråden