Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Gårdagens alkoholintag som idag har gett mig en bakfylla som inte är av denna planet. Hela dagen är förstörd.

Det var många år sedan jag var bakfull, av just den anledningen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-16 19:26
Ursprungligen av LCR:

Det var många år sedan jag var bakfull, av just den anledningen.

Om man dricker en liter 3% mjölk innan man lägger sig kan man dricka hur mycket som helst.

Ursprungligen av planB:

Om man dricker en liter 3% mjölk innan man lägger sig kan man dricka hur mycket som helst.

Nuförtiden får jag mer ur livet nykter. Jag dricker bara vin, öl (lager, bitter, Guinness) whiskey för att det är gott, inte för att bli påverkad.

Nu blev jag glad när jag kom på att det står både ny öl och 2 burkar Guinness i kylen som min fru köpt åt mej.

  • Medlem
  • 2011-10-16 19:52
Ursprungligen av LCR:

Nu blev jag glad när jag kom på att det står både ny öl och 2 burkar Guinness i kylen som min fru köpt åt mej.

Folk som är glada i en surtråd? Sånt gör mig sur!

Ursprungligen av Dalle:

Folk som är glada i en surtråd? Sånt gör mig sur!


(var tvungen att skriva minst 5 tecken)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-16 20:48
Ursprungligen av joakimo:

Gårdagens alkoholintag som idag har gett mig en bakfylla som inte är av denna planet. Hela dagen är förstörd.

Vänta tills du är 40+ med bakfylla då snackar vi stjärnor inte bara planeter

Ursprungligen av CUBEIS:

Vänta tills du är 40+ med bakfylla då snackar vi stjärnor inte bara planeter

En av anledningarna till att jag numera i princip har en årskonsumtion av kanske en kvarter sprit totalt...

Nån öl, nåt glas vin, men rejält packad har jag inte vart på de sista fem åren...

Supa på fredag och man är 180 grader fasförskjuten mot verkligheten tills tisdag elelr så - jag har inte tid med det. - och jag är 44....

Senast redigerat 2011-10-16 21:16
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-16 21:16
Ursprungligen av Goflorp:

En av anledningarna till att jag numera i princip har en årskonsumtion av kanske en kvarter sprit totalt...

Nån öl, nåt glas vin, men rejält packad har jag inte vart på de sista fem åren...

Supa på fredag och man är 180 grader fasförskjuten mot verkligheten tills tisdag elelr så - jag har inte tid med det.

Samma här surt sa räven, men hallå vi har fått andra kvaliteter som tex. charmigt gråstänkt hår, rödsprängda ögon utan alkohol, vi har aldrig varit hetare än nu

Ursprungligen av CUBEIS:

Samma här surt sa räven, men hallå vi har fått andra kvaliteter som tex. charmigt gråstänkt hår, rödsprängda ögon utan alkohol, vi har aldrig varit hetare än nu

Och George Clooney är vår kung....

Nä skämt åsido. Men tjejerna på jobbet ble inte så lite te sig när brandlarmet gick häromveckan och de fick se lite stora starka brandmän på 44 bast med yxor, slangar och brandsläckare komma lubbande...

Det intressanta är att som man blir äldre så blir de kvinns man gärna tittar på en extra gång gärna i liknande ålder.
En tjej på 22 är helt ointressant... däremot en på 38 är 1000ggr vackrare.....

fast här skall vi ju vara sura...

*letar efter citroner att tugga på*

Ursprungligen av Goflorp:

ODet intressanta är att som man blir äldre så blir de kvinns man gärna tittar på en extra gång gärna i liknande ålder.
En tjej på 22 är helt ointressant... däremot en på 38 är 1000ggr vackrare.....

Det där kan jag verkligen skriva under på. Var på date med en 25-åring för en vecka sen, och hon var jättesöt och samtidigt totalt ointressant. Det är betydligt enklare att bli intresserad av någon som är 30+... Vet inte om det beror att ens egen syn ändras med åldern eller för att de som är lite äldre har en helt annan livserfarenhet eller båda delarna, men så är det...

Och för att vara on topic så är jag sur för att daten var så meningslös.

Ursprungligen av Capeman:

Det där kan jag verkligen skriva under på. Var på date med en 25-åring för en vecka sen, och hon var jättesöt och samtidigt totalt ointressant. Det är betydligt enklare att bli intresserad av någon som är 30+... Vet inte om det beror att ens egen syn ändras med åldern eller för att de som är lite äldre har en helt annan livserfarenhet eller båda delarna, men så är det...

Och för att vara on topic så är jag sur för att daten var så meningslös.

Träffa äldre kvinnofolk, sur jag blir när folk träffar yngre (+-25år), det är över 35 som det är något att ha!

Skärpning.

Nu blev jag skit sur. Den däring HP skrivaren som jag köpte dricker fullkomligen bläck. Hur i hela friden kan det redan vara slut på svart bläck?
Jag bytte patron i början av juni och den är redan slut och jag använder inte skrivaren speciellt mycket!

Jag börjar förstå varför de inte visar antalet utskrivna sidor i sitt verktyg...

Grr...

Ibland..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 21:59

Nu blev jag allt lite sur för att ni postat inlägg fastän ni inte varit riktigt sura. Lite skärpning på detta kanske annars blir jag ännu surare och får skriva ett inlägg till om hur sur jag blivit.

EDIT: Nu när jag läste detta så blev jag ännu surare än vad jag var när jag skrev det..

Försöker att tänka på att jag inte lär få chansen att gå på någon spännande date...

men å andra sidan har jag varit gift 21 år till kvinnan av mitt liv!!

Ursprungligen av LCR:

Försöker att tänka på att jag inte lär få chansen att gå på någon spännande date...

men å andra sidan har jag varit gift 21 år till kvinnan av mitt liv!!

Men du ska vara sur här!

(8 år, lyckligare än någonsin).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 22:51

Jag blir sur för att jag inte har någon möjlighet att gå på nån date. Men samtidigt är jag glad över att jag fann kvinnan i mitt liv vid så tidig ålder (19år) så jag håller fast vid henne. (Snart 11 år tillsammans, gifta, barn.)

Nu blev jag sur för att jag skrev att jag blev glad i en sur tråd. Förlåt för det.

Era patetiska försök att motivera eran livsglädjes varande här är förolämpande, stick iväg till gladtråden innan jag riktigt surnar till!

Ursprungligen av eskimo:

Era patetiska försök att motivera eran livsglädjes varande här är förolämpande, stick iväg till gladtråden innan jag riktigt surnar till!

Bu-hu...

R.I.P. Dan Wheldon

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-10-17 23:24

Förkyld!

Need I say more?

US of A.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-20 20:37

Ser ut som en Stella Award (Stella Awards - Wikipedia, the free encyclopedia)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-21 12:54

Suck...
(iof på Windows, men den är ett lika stort sattyg där med).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-21 15:49

Lyfte nyss upp en ugnsform i glas som stått inne i ugnen tillräckligt länge för att den ska vara rejält varm. Utan ugnsvantar! Dumt gjort men gick i lite andra tankar. Nu brinner det skönt i fingertopparna

Släpp aldrig IN säljare från Tele2.

Sitter i samtal med kundtjänst hela fredagkvällen tack vare en påhittig 17-årings lek med pennan över ett avtal....

Kommer driva det här in i döden.

Ursprungligen av Goflorp:

Kommer driva det här in i döden.

Jobs har anroid, du har Tele2.

Den historien vill jag höra!

--------- (17:42): Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med ------ ---- Vad kan jag hjälpa till med?
Användare (17:43): Hej, jag har problem med att en säljare var här för rätt länge sedan och lovade bl a 25MBit/s bredband ... har fortf 10. Får dock räkning från er...
Användare (17:43): Sök på mitt PNR:--------------------
--------- (17:44): Vi har inte fått in någon förändring för ditt bredband.
Användare (17:44): vafan...
Användare (17:45): Faktura ------------- 322:-
Användare (17:46): Faktura ------------- 253:-
Användare (17:46): Nej, beloppen skall växlas...
Användare (17:47): Sedan fått ngt jävla telefonmodem - som jag egentligen inte vill ha eftersom ni är så klåpiga på telefoni att mina grnnar inte lyckades få telefon tt fungera på Tele2 under 8 månader...
Användare (17:48): Muppen som var här (17 åring?) lyckades inte ens stava mitt namn rätt; det verkar som jag finns med 2 kundnummer hos er?
--------- (17:48): ----------- gäller IP-telefoni, inte bredband. Du har två kundnummer, ett för bredband, ett för telefonin.
--------- (17:48): ----------- skulle det vara, gjorde samma misstag.
Användare (17:49): Stava mig åtminstone rätt; -----------------
Användare (17:50): men IP-telefonin skulle int kosta något. Alla man pratar med hos er säger att det inte skall kosta något; sedan kostar det 19:- i månan lika förbannat.
--------- (17:50): Det är fixat, beklagar felstavningen.
Användare (17:50): Summan skulle bli lägre (bredband25 + Telefoni) än det jag betalar idag (breband10)
--------- (17:52): Telefonin kostar 69:-/mån: Tele2 - Privat - Hemtelefoni - Via bredbandet
Användare (17:52): Idag sitter jag här med två räkningar för mitt gamla vanliga bredband och en blinkande låda som jag inte vill ha.
Användare (17:53): telefonin skulle man få på köpet och en låda skulle skickas - som jag inte behövde koppla in). Jag har FUNGERANDE telefoni via gamla Kommunist-ComHem-Telia
Användare (17:54): Existerar den här "dealen" som han muppen kom med hos er?
Användare (17:54): Det låter ju som jag bara har beställt telefon av er.
--------- (17:56): Vi har fått in underlag för registrering av bredbandstelefoni, jag hittar dock inte avtalet just nu.
Användare (17:56): På snart en månad har ni inte lyckats leva upp till löftena från er sida? Varför krånglar det? Jag är inte arg, bara lite lätt besviken.
--------- (17:56): Det kan ta ett tag innan avtalet arkiveras, därför kan jag inte se det.
--------- (17:57): Det borde komma in i arkivsystemet inom en vecka.
Användare (17:57): Men, hallå, 2011 borde det väl fan inte ta över en månad innan man ser resultatet av en försäljning.
--------- (17:58): Det är arkiveringen av avtalet, inte registrerinen som tar tid.
---------l (17:58): Jag vill se avtalet för att se om någonting missats i registreringen, eller om det helt enkelt bara är en beställning av IP-telefoni.
Användare (17:59): Jag vill omedelbartsäga upp detta avtal angående telefonen. Ni klarar inte leverera det hela. Jag vill fortf ha mitt bredband via er på det sätt som utlovades av er säljare.
--------- (17:59): Fick du en kopia på avtalet?
--------- (17:59): Vad är det vi inte klarar av att leverera?
Användare (17:59): 25Mbit bredband klarar ni ej leverera inom en månad.
Användare (18:00): Jag vågar inte portera mitt ComHemnummer till Tele2, eftersom mina grannar berättar om
Användare (18:00): helveteshistorier om döda telefoner i åtta månader.
--------- (18:00): Du är inte registrerad för 25 mbit/s.
--------- (18:00): Har du provat telefoniboxen?
--------- (18:01): Dessutom är bredbandet och telefonin separerade, det är inte samma avtal även om de gjordes samtidigt.
Användare (18:02): Telefoniboxen är inkopplad, ej provat, jag tänker inte använda den. Jag har fungerande telefon idag, det skall inte äventyras på något sätt.
Användare (18:02): Hittar blågrön kopia
Användare (18:02): Har en scanner.... vänta
--------- (18:03): Ska telefonin sägas upp så kostar det nämligen bindningstiden gånger månadsavgiften.
Användare (18:04): Nej, enligt distansköpslagen har jag rätt ångra mig. Tänker du vägra blir det Tingsrätten och tvistemål angående mindre värde. Det kostar mig 440:- att lämna in stämning i Tingsrätt, sedan får din chef i GBG sitta med i nån timmesförhandling där var och en bär sina egna kostnader.
--------- (18:05): Ja, det kan du, man har 14 dagars ångerrätt.
--------- (18:05): Ångertiden är dock gått ut redan.
Användare (18:07): Jag gick enbart med på att släppa in en hemsäljare i min lägenhet för att han lovade mig 25Mbit, det är t o m märkt på mitt avtal. Jag påtalade att jag inte ville ha Telefon flera ggr, men det gjorde ingenting
--------- (18:07): Avtalet kom in till oss 2011-09-30 (och det kommer inte in direkt).
Användare (18:07): det var bara att strunta i att koppla in den prylen.
Användare (18:08): Er säljare är ju full med skit då.
--------- (18:08): Du har 14 dagars ångerätt enligt distansavtalslagen.
Användare (18:09): Till vilken emailadress skickar jag PDF:en med scanningen av avtalet.
Användare (18:09): En 14 dagarsrätt jag inte utnyttjas eftersom jag lever i tron att grejerna ännu inte kommit igång från er sida. Är det medvetet?
--------- (18:09): Vi har ingen sådan e-postadress, vi kan ta emot via fax eller vanligt brev.
Användare (18:10): Varför gör du det här så svårt för mig? Du menar att 2011 och att vi sitter i en chat på varsin modern dator så har du ingen emailadress? Email uppfanns 1971 eller så.
--------- (18:11): Vi tar emot e-post via ett formulär för att förenkla hanteringen.
--------- (18:11): Att du inte utnyttjat ångerrätten kan du inte lasta oss för.
Användare (18:12): Du, jag vill bli uppringd av din chef, och jag vill fullständigt annulera precis allt som har med den här affären att göra.
Användare (18:12): Om jag är kvar hos Tele2 öht återstår att se när jag tänkt en stund.
--------- (18:13): Önskar du avsluta abonnemanget så behöver du prata med avdelningen som hanterar sådana ärenden, och de når du via 0772 25 25 25.
Användare (18:13): Har de öppet nu.
--------- (18:13): Ja, de har öppet till 20:00
Användare (18:14): Jag vill fortfarande ha namnet på din chef, och jag vill att hon/han kontaktar mig i det här ärendet.
--------- (18:14): Av vilken anledning?
--------- (18:14): Anser du att jag varit otrevlig mot dig?
Användare (18:16): Jag anser att er säljare har lurat mig, i mitt eget hem på en sjuhelveteskostnad som jag inte vill ha. Ditt uppträdande har jag inget att anmärka på. Det jag har att anmärka på är er olust att lösa mitt problem.
Användare (18:17): Köplagen25 § Köparen får häva köpet på grund av säljarens dröjsmål, om avtalsbrottet är av väsentlig betydelse för köparen och säljaren insåg eller borde ha insett detta.
--------- (18:17): Min chef har hand om min anställning och är således inte inblandad i sådana ärenden. Det vi måste gå på är avtalet, och det har ännu inte kommit in i arkivsystemet. Skicka gärna in ditt avtal så att vi kan kontrollera det så kan vi ta det vidare.
Användare (18:17): Jag kan ge dig det inom 30s om du ger mig en emailadress att skicka till. Kan du hämta dokument på Dropbox?
--------- (18:17): Okej, vari består avtalsbrottet?
--------- (18:18): Nej, det kan jag inte. Skicka in en kopia på avtalet via brev till oss så att det också kan arkiveras på rätt sätt.
Användare (18:18): Att ni på en månad ej klarat fullfölja er del av avtalet - 25Mbit/s
Användare (18:19): http://dl.dropbox.com------------------------
---------l (18:19): Fast den delen har ju inte med telefonin att göra.
---------(18:19): Jag kommer inte åt externa hemsidor här.
--------- (18:20): Vill du att jag ska skicka ut ett svarskuvert till dig?
Användare (18:20): Det framgick aldrig någonsin att det var frågan om två separata avtal. Jag har t ex undertecknat ETT papper på både bredband (10-25) och telefonidelen.
Användare (18:20): Är Tele2 intresserad av att ha mig som kund?
--------- (18:20): Ja, men de två tjänsterna är också två separata avtal.
---------l (18:20): Absolut, det är vi.
---------l (18:21): Det jag kan göra här är att jag kan lägga fram fakturan på bredbandstelefonin och skicka ut ett svarskuvert så att du kan skicka in en kopia på avtalet.
Användare (18:22): Jag vill lösa det här smidigt, att jag returnerar ert telefonmodem/delare/router som jag inte velat ha från första början och att mitt bredband står kvar på 10Mbit/s. Då kommer jag vara kund hos Tele2 framgent. Utan problem.
--------- (18:23): Den saken kan jag inte ta ställning till. Du får då prata med avdelningen som hanterar avslut av abonnemang.
Användare (18:23): Då ringer jag dem.
--------- (18:24): Gör så, du når dem via 0772 25 25 25. Vidare så får jag önska dig en trevlig helg!
Användare (18:24): samma

Bevaka tråden