Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ad-blockers gör att man kan bli lite glad igen ...
Aj, aj, aj, nu gick jag väl OT

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-05 11:49
Ursprungligen av macwitty:

Ad-blockers gör att man kan bli lite glad igen ...
Aj, aj, aj, nu gick jag väl OT

Adblock samt flashblock (många ads är just flash-filmer) brukar rensa upp bra i annonsträsket

Ursprungligen av Drakfot:

Adblock samt flashblock (många ads är just flash-filmer) brukar rensa upp bra i annonsträsket

Det är just det... De har lärt sig och det känns som mindre och mindre annonser är flash... SVDs exemplet var inte flash...

Ursprungligen av macwitty:

Ad-blockers gör att man kan bli lite glad igen ...
Aj, aj, aj, nu gick jag väl OT

Jo, jag får gå tillbaka till Ad-blockers. Jag har förståelse för att SvD vill ha annonser. Det är helt naturligt. Det som jag blir irriterad på är att annonsen tar så stor del av skärmen och alltid befinner sig "on-top". Det tycker jag är kontraproduktivt och irriterande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-05 14:45

Nu vart jag sur, kommer ut till parkeringen och ser med skräck i blicken att vänster framdäck har punka på bilen.

Så skoj detta blir, det värsta är ju den speciella låsbulten som ska lossas, var har jag lagt den efter bytet till vinterdäck.

Typiskt dock bra att jag upptäckte det idag söndag och inte måndag morgon.

Senast redigerat 2012-02-05 18:47
  • Medlem
  • 2012-02-05 23:34
Ursprungligen av CUBEIS:

Nu vart jag sur, kommer ut till parkeringen och ser med skräck i blicken att vänster framdäck har punka på bilen.

Så skoj detta blir, det värsta är ju den speciella låsbulten som ska lossas, var har jag lagt den efter bytet till vinterdäck.

Typiskt dock bra att jag upptäckte det idag söndag och inte måndag morgon.

Kul att byta däck i det här vädret:/

  • Medlem
  • Skövde
  • 2012-02-05 18:13

Feber, förkyld...
Typiskt nu när man äntligen kommit igång med skrotlyftandet efter höstens sjukdomskavalkad.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-02-05 19:49

Influensa, magsjuk, feber ... ingen höjdare, glad att gårdagen ligger bakom mig.

  • Avstängd
  • 2012-02-11 09:01

...mitt jämrans sockervärde vill inte gå ner så det verkar som min bukspottkörtel fått sig en knäck... payback för att man slarvat lite... suck, men å andra sidan blir man ompysslad och får tillbaka lite regelbundenhet i tillvaron här på lasarettet iaf... å sköterskorna är roliga och söta

Har en helt galet bra låt på gång, färdigskriven och färdigproddad. Men... Tack vare envisa jävla förkylningstider har den varit ett karaoke-spår i två veckors tid :/

Bestämde mig vid jul för att satsa järnet under vårterminen och försöka ta svart bälte. Vad händer? Många saker i skolan hamnar samtidigt som träning, jag blir förkyld, nu när förkylning börjar släppa så får jag ont i ryggen istället. Så nu är jag sur!

  • Avstängd
  • 2012-02-11 10:21

@ Brandylf & poseidon84:

Låter lite som Murphys lag :/

Lite sur blir jag när folk skriver i både sur- och gladtrådarna. Hur ska ni ha det? Är ni sura eller glada? @Björnström: Inför genast en spärr som gör att man inte kan skriva i båda trådarna samma dag!

  • Avstängd
  • 2012-02-11 10:37
Ursprungligen av pmarriott:

Lite sur blir jag när folk skriver i både sur- och gladtrådarna. Hur ska ni ha det? Är ni sura eller glada? @Björnström: Inför genast en spärr som gör att man inte kan skriva i båda trådarna samma dag!

Men käre vän... man kan ju vara glad för en sak och sur på en annan... samtidigt... killar kan ;p

Ursprungligen av LaHe:

Men käre vän... man kan ju vara glad för en sak och sur på en annan... samtidigt... killar kan ;p

2 äktenskap så långt har lärt mig att är man sur så är man.

  • Avstängd
  • 2012-02-11 13:14
Ursprungligen av pmarriott:

2 äktenskap så långt har lärt mig att är man sur så är man.

Hahaha... tänkte inte på det xD

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-02-11 12:23

Sjuk som bara den, snuva, hosta, feber. Och sur för att jag blev det nu när det blev mildare och jag har skitmycket snö att skotta. (När det är kallare än -15 funkar inte hydrauliken som den skall på min 53 år gamla traktor) Det är även slut ved i källaren efter köldknäppen och det är snö framför vedförrådet ute. Ynk!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-02-14 13:51

Har av lite olika skäl köpt mig en bärbar PC...och upptäcker till min förvåning att i den version av Win7 som är installerad på den så går det inte att byta språk...det gör mig riktigt sur...och bekräftar bara min inställning till Win7 i allmänhet...:(

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-14 14:56
Ursprungligen av lasselu:

Har av lite olika skäl köpt mig en bärbar PC...och upptäcker till min förvåning att i den version av Win7 som är installerad på den så går det inte att byta språk...det gör mig riktigt sur...och bekräftar bara min inställning till Win7 i allmänhet...:(

Tror bara det är Ultimate som man kan byta språk ja. (Vet inte hur Professional är dock).

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-02-14 18:36
Ursprungligen av lasselu:

Har av lite olika skäl köpt mig en bärbar PC...och upptäcker till min förvåning att i den version av Win7 som är installerad på den så går det inte att byta språk...det gör mig riktigt sur...och bekräftar bara min inställning till Win7 i allmänhet...:(

Vistalizator, change language in Vista/W7:
Vistalizator - change display language in Windows Vista and Windows 7

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-02-14 19:09
Ursprungligen av mattiL:

Jo, jag hittade den men den lösningen känns tveksam...

IDG upphör aldrig att förvåna.

"Vi vet ännu inte hur Touch Mouse M600 presterar i verkligheten men gillar att Logitech gör något lite annorlunda med sin musserie."

I anslutning till den meningen kunde man kanske nämnt någonting om Apples Magic Mouse.

Men nej, inte ett ord om att detta är en ren kopia av Magic Mouse.

Logitech slpper mus med pekyta - M3

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-14 14:57
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

IDG upphör aldrig att förvåna.
"Vi vet ännu inte hur Touch Mouse M600 presterar i verkligheten men gillar att Logitech gör något lite annorlunda med sin musserie."
I anslutning till den meningen kunde man kanske nämnt någonting om Apples Magic Mouse.
Men nej, inte ett ord om att detta är en ren kopia av Magic Mouse.
Logitech slpper mus med pekyta - M3

De (kommentarerna) verkar inte reagera mycket på priset. Men det gjordes det väl när Apple släppte sin Magic Mouse. Tyckte inte många att det var väldans dyrt osv då?

Såhär var det tvunget att sluta idag då vi inte fick plats med "viktigare" saker..:confused:

..då blir man sur!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-15 15:20
Ursprungligen av Engalunda:

Såhär var det tvunget att sluta idag då vi inte fick plats med "viktigare" saker..:confused:

[ATTACH="CONFIG"]32021[/ATTACH]

..då blir man sur!

Sådär såg alla mina teknikprylskartonger ut efter att jag hade inbrott i mitt förråd. Där blev problemet löst med mitt kartongsamlande.

Frånsett att man faktiskt behöver kartongen när pryttlarna går sönder och ska skickas in på lagning, varför blir man sur av att slänga lite skräp?

Det går väl över antar jag:)

Ont i knäna. Går på dansen o försöker hålla igen, samtidigt som jag har sk Vulcan-stöd på båda knäna som extra support. Får en Voltarén-tablett vilket visar sig inte var så bra idé alls. Iofs dämpades det onda men istället blev jag lite illamående o det kändes olustigt att fortsätta under medelkursen så jag gick hem istället.

Jag tycker om att dansa, Bachata denna gång, men när det gör ont är det inget kul.

På lördag firar vår förening samt vår klubb två års-jubiléum. Jag får ta det lugnt till dess så jag kan svira runt då istället...

Då parkerar jag min bil inne i centrum och betalar min parkeringsavgift och knatar i väg för att utföra några ärenden. Kommer tillbaka 2 minuter innan min betalda avgift går ut och ser en gul och lång lapp placerad på framrutan - PARKERINGSBÖTER!

Visar sig efter lite tittande att jag totalt missat en parkeringsförbudsskylt som satt högt placerad på en husfastighet i närmaste korsning. Den förbjöd tydligen parkering 0-15 meter framför skylten. Suck.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Då parkerar jag min bil inne i centrum och betalar min parkeringsavgift och knatar i väg för att utföra några ärenden. Kommer tillbaka 2 minuter innan min betalda avgift går ut och ser en gul och lång lapp placerad på framrutan - PARKERINGSBÖTER!

Visar sig efter lite tittande att jag totalt missat en parkeringsförbudsskylt som satt högt placerad på en husfastighet i närmaste korsning. Den förbjöd tydligen parkering 0-15 meter framför skylten. Suck.

Då hade jag satt mig och lusläst bestämmelser om skyltplacering etc. Jag har krånglat mig ur flera parkeringsböter pga teknikaliteter, som en gång när en parkeringsplats hade 2 infarter med typ 8 m emellan där de hade satt skylten i mitten. Om man använder den högra infarten är då skylten placerad på vänster sida. Jag påpekade att korrekt skyltplacering är till höger om vägen och slapp sålunda betala. Har läst om andra som sluppit betala pga fel färg på skylten etc.

Bevaka tråden