Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag är konstant småsur på en av mina grannar som bor i en liten tvåa med tre ungar som varje helg envisas med att låta som ett helt dagis...jo jag vet barn ska vara barn men det är klart att dessa måste få springa av sig o då föreslår jag nåt fält nånstans o inte på andra sidan min vägg. Det känns o hörs in till mig som om de var i min lägenhet...:mad:

Kids will be kids och är det lyhört spelar det ingen roll hur hög eller låg volym de lattjar i, det kommer ändå alltid låta igenom.

Jag är sur för att jag haft inihelvete ont i halsen i en vecka nu, och för några dagar sen fick jag ögoninflammation som bonus. För en halv vecka sen var jag färdig för en cyanidkapsel och då hade inte ens febern satt in än.

Som jag skrev föur, Gilla = Sympati

Måndag... Det räcker väl...

Ursprungligen av BlackSmp:

Måndag... Det räcker väl...

Äh, med rätt synsätt så är varje ny dag en bas för nya möjligheter och andra roliga saker. Det blir vad man gör det till! eller hur Keptang?!

Ursprungligen av BlackSmp:

Måndag... Det räcker väl...

Du är en vecka tidig...

The Most Depressing Day Of The Year

Nej, ta inte det där med "Nya vecka, nya möjligheter!" Då blir jag bara surare...

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, ta inte det där med "Nya vecka, nya möjligheter!" Då blir jag bara surare...

Ny vecka = 5 hela dagar att kliva upp och känna att man har möjligheter att göra en massa bra saker!! Ha!!

Engalunda har bytt sin avatar

Ursprungligen av LCR:

Engalunda har bytt sin avatar

Ogillas.

Ja, så får man inte göra. Känner ju inte igen folk.

Bullshit alltihop!!! It's all in the mind!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-16 16:16

Om det är någon tid som är depperiod så är det sommar. Många krav och många måsten under den tiden på året.

Ursprungligen av joakimo:

Om det är någon tid som är depperiod så är det sommar. Många krav och många måsten under den tiden på året.

Äh, sånt bestämmer man själv! Underbara sommar, sol, djurliv, sjö, gräs...

Ursprungligen av joakimo:

Om det är någon tid som är depperiod så är det sommar. Många krav och många måsten under den tiden på året.

Nja...

jag sitter i styrelsen i en liten bostadsrättsförening. Sedan närmare två månader tillbaks har jag samt en ledamot till jobbat häcken av oss för att finna en ny hyresgäst för vår lokal. Eftersom lokalen även behöver renoveras har det fixats fram offerter för detta o hantverkarna har varit på plats o tittat. Den potentiella hyresgästen har sagt att de gillar lokalen men kräver som sagt att det fräschas upp. Allt verkar prima men men...

...nu två veckor innan hyresgästen vill flytta in o allt som behövs är ett formellt beslut från styrelsen om godkännande av någon offert på renoveringen, får plötsligt två av de andra ledamöterna för sig att vi går för fort fram. Kanske kan vi klämma ut mer pengar ur någon annan hyresgäst, någon "producerar" en alternativ hyresgäst som man aldrig hört talas om tidigare...

...blir så jävla less

Förstår dig...

Köpte ny MacBook Pro till jobbet. Vi kör alltid leasing på datorer så jag bad MacSupport i Lund att lägga upp den som sådan. Blev offererad en månadshyra inklusive försäkring på 24 månader med 5% restvärde. Vad händer? Jo, Siemens Financial Services lägger på försäkringen utöver den erbjudna hyreskostnaden, plus att de behagar skjuta fram avtalets början med 45 dagar så de kan passa på att ta ut 1 1/2 månads extra "uppstarthyra". Allt detta står ju så klart i det finstilta, men det står man ju inte precis och läser igenom innan man skriver på i butiken. Plus att det är ett sånt där lurendrejaravtal som man måste säga upp 180 dagar innan förfallodatum, annars förlängs det per automatik med 1 år. Detta varnade de för redan i butiken, så det första jag gjorde var att säga upp det. Tycker ändå det är bluff, båg och ocker.

..fick just ett sms från Elgiganten att dom från verkstaden ska beställa reservdelar till min Macbook!
Väldigt oroväckande, känns som att jag får vänta flera veckor nu för att sedan behöva lämna in den igen..

Ursprungligen av Engalunda:

..fick just ett sms från Elgiganten att dom från verkstaden ska beställa reservdelar till min Macbook!
Väldigt oroväckande, känns som att jag får vänta flera veckor nu för att sedan behöva lämna in den igen..

Då får du åtminstone möjligheten att lämna in din Macbook till en annan verkstad, om den går sönder igen.

Personligen brukar jag säga att man aldrig ska lämna in sin Macbook till Elgiganten, Siba, Media Markt osv när den går sönder. Kontakta istället närmaste Apple-butik som är certifierad att utföra reparationer. Min erfarenhet säger mig att det går betydligt snabbare då att få en bedömning samt få tillbaka produkten i fungerande skick.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-19 18:58

Näsan svider, har fått röd chilli i näsan av någon konstig anledning. jisses... nu blir jag sur faktiskt.

skulle pimpa laxen med lite röd chilli - pimpade näsan istället lol

Givetvis men försäkringsbolaget som jag har betalat för 3år valde Elgigantens verkstad.. Betalade en dyr och vad vet jag, en kanske onödig försäkring som säljaren erbjöd..? Tänkte göra ett försök att utnyttja den i första hand. Så hade det inte varit för den "speciella" försäkringen hade min Mac fått service någon annanstans.

Ursprungligen av Engalunda:

Givetvis men försäkringsbolaget som jag har betalat för 3år valde Elgigantens verkstad.. Betalade en dyr och vad vet jag, en kanske onödig försäkring som säljaren erbjöd..? Tänkte göra ett försök att utnyttja den i första hand. Så hade det inte varit för den "speciella" försäkringen hade min Mac fått service någon annanstans.

Ja, man köper aldrig försäkringar av Elgiganten/MM/Siba osv..
Lycka till dock, hoppas det löser sig snabbt!

Jag ska inte strö salt i såren, men de där försäkringarna är bra affärer för butikerna...

Nej jag vet, slutdiskuterat!;)

Känner mig besviken, ledsen, sårad, förbannad. Men mest arg på mig själv. Varför ska det vara så omöjligt att släppa taget om vissa kvinnor? Och varför blir man så ledsen när man ser dem med någon annan, även fast man borde lagt det bakom sig vid det här laget?!

Fan vad sur jag blev nu. Dum man är.

Ursprungligen av Capeman:

Fan vad sur jag blev nu. Dum man är.

Har varit där några gånger, har full sympati. Visserligen var det länge sedan, men jag minns det än.

Det gäller att behandla ämnet inombords, lösa problemet i dej själv för omständigheterna kommer att vara desamma. Lidandet är bara vad du själv tillåter det att vara.

Ursprungligen av LCR:

Har varit där några gånger, har full sympati. Visserligen var det länge sedan, men jag minns det än.

Det gäller att behandla ämnet inombords, lösa problemet i dej själv för omständigheterna kommer att vara desamma. Lidandet är bara vad du själv tillåter det att vara.

Tack för visdomsorden, min vän. Visst är det så.

Börjar bli trött på Yahoo mail och hur segt det nya interfacet är samt alla dessa jävla flikar som öppnas i onödan.

Bevaka tråden