Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-10-22 09:23

Vad tror alla?
Vilka funktioner blir nya?
Nytt utseende?
Vilka förbättringar vill ni ha?

Spontant säger jag de vanliga sakerna:
- Längre batteritid
- Bättre mottagning
- Bättre kamera
- Bättre skärm

Att allt utvecklas med andra ord, vilket är naturligt Desingmässigt har jag ingen åsikt, tycker den är grymt snygg nu, kanske att den är lite mera reptålig, och att skärmen går längre ut mot kanterna.

Jag skulle vara jättenöjd om dom bara fixade chassit - jag tycker inte iPhone 4 är skön att hålla i handen...

Ursprungligen av Björnström:

Jag skulle vara jättenöjd om dom bara fixade chassit - jag tycker inte iPhone 4 är skön att hålla i handen...

Haha, det är otroligt hur olika folk tycker. Jag tycker tvärtom att den ligger förjävla gött i handen i jämförelse med de tidigare modellerna..:)

Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, det är otroligt hur olika folk tycker. Jag tycker tvärtom att den ligger förjävla gött i handen i jämförelse med de tidigare modellerna..:)

När jag väl hade vant mig så vill jag inte tillbaka:) Håller med dig fullständigt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-22 10:05

Oförstörbar skärm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-23 00:54

En TREDJE kamera, på övre kortsidan nånstans. För oss som går omkring på stan med ögonen klistrade på iPhonen och krockar rakt in i lyktstolpar och medmänniskor.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-10-23 10:12
Ursprungligen av IngoX:

En TREDJE kamera, på övre kortsidan nånstans. För oss som går omkring på stan med ögonen klistrade på iPhonen och krockar rakt in i lyktstolpar och medmänniskor.

:D:D:

DET röstar jag på!

Jag håller med om att 3G/S ligger skönare i handen, även om den designen känns lite gammal nu när fyran finns. Men jag hoppas faktiskt baksidan i glas försvinner, för det känns lite som ett misstag i praktiken (alternativt att de fixar ett bättre glas som håller). Den nya designen är också lurig för man vet inte vad som är fram och bak på telefonen om man bara stoppar handen i fickan.

Främst skulle jag vilja ha ännu bättre kamera. Bättre dynamiskt omfång, bättre prestanda i dåligt ljus och snabbare starttid för kameraprogrammet (det är visserligen mjukvara, men de kan ju använda bättre hårdvara för att accelerera det). Det finns fortfarande mycket som kan bli bättre kring kameran.

Kompassfunktionen skulle också kunna bli lite stabilare, tycker den flackar väldigt mycket.

Batteritiden för förstås gärna bli ännu bättre.

Annars är det oftast mjukvarugrejer som jag stör mig på än hårdvaran, så det finns mer Apple skulle kunna göra i iOS 5 för att göra mig glad än i en ny iPhone-modell.

Ursprungligen av IngoX:

En TREDJE kamera, på övre kortsidan nånstans. För oss som går omkring på stan med ögonen klistrade på iPhonen och krockar rakt in i lyktstolpar och medmänniskor.

Ha ha, inte så dumt förslag. Kanske någon typ av parkeringssensor som känner av när man är för nära andra och varnar?

en vit modell som dom KLARAR att leverera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 01:50

-Skön att hålla i. Iphone 4 känns inte bra.
-Bättre byggd, bättre testad, bättre design.
-Fungerande röststyrning.
-Regntåligare.
-Stöttåligare.
-Tåligare på alla sätt.

Dofter är det omfattande område som saknas i en multimedial värld. En doftcensor som omvänt också kan användas som doftgenerator skulle jag se som en naturlig utveckling av iPhone. Även en rudimentär historia med ett femtontal basdofter skulle jag vara nöjd med.

Salt hav - espresso-kaffe - kubansk cigarr - granskog - VSOP Cognac - nyslaget hö - snabb inbromsning - läderfåtölj - curry - aromrika höstäpplen - den komplexa doften av kanelbulle med kardemumma - framstjärt - kolgrillslukt - den oersättliga doften av gammal, vältummad litteratur - nyfernissad oregon pine - bouqueten av en vällagrat Shirazvin - spädbarns armhåla - tjärad märling - svettig, nyriden häst - 4711 - basilika - opastöriserad dansk ost - nytvättade örngott mm

Självklart skulle jag också vilja att nästa iPhone tålde vatten, eller åtminstone fanns i en version för de som inte bara sitter på kontoret eller kafeet.

Hur svårt kan det vara att göra en vattentät iPhone?

Att den går att ringa med...

Älskar min iPhone men som telefon är den inte mycket att ha. Har väl ökat mina telefonräkningar med 50% sen iOS 4 kom tror jag pga alla tappade samtal.

Ursprungligen av Korben Dallas:

Att den går att ringa med...

Älskar min iPhone men som telefon är den inte mycket att ha. Har väl ökat mina telefonräkningar med 50% sen iOS 4 kom tror jag pga alla tappade samtal.

OT nu, men:
Seriöst? Vad har du för operatör?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-10 17:51
Ursprungligen av theplague:

OT nu, men:
Seriöst? Vad har du för operatör?

Undrar jag också, har inte haft ett enda tappat samtal.

Kevlaroption på baksidan och nån kristallstenhårt glas på framsidan!

Det enda önskemålet som jag har inför iPhone 5 är betydligt bättre batteritid. I dagsläget får jag min iPhone 4 att räcka i cirka 48 timmar, men det vore tacksamt med det dubbla.

Instämmer i det att skärmen skulle kunna fylla mer av framsidan. Det är trist med de svarta kanterna som bara tar plats.

Vädertålig hade vart smutt så man törs prata i regn mm.

Ny kontakt, något med bättre känsla och något som man bara kan klicka dit utan allt för stor precision, likt magsafe.

Snabbare kamera.

Ursprungligen av kitesurf:

Instämmer i det att skärmen skulle kunna fylla mer av framsidan. Det är trist med de svarta kanterna som bara tar plats.

Vädertålig hade vart smutt så man törs prata i regn mm.

Ny kontakt, något med bättre känsla och något som man bara kan klicka dit utan allt för stor precision, likt magsafe.

Snabbare kamera.

Kanterna finns väl där av hanteringsmässiga skäl. Du måste kunna ta i telefonen utan att aktivera "touchen"

Ursprungligen av BlackSmp:

Kanterna finns väl där av hanteringsmässiga skäl. Du måste kunna ta i telefonen utan att aktivera "touchen"

Äh, inte då. Det går så klart att ha ett område som inte känner av multi touch'en, eller något som sorterar bort oavsiktlig input. Det är för att de har för fyrkantiga konstruktörer på skärmfabriken. Det ser bara dumt och billigt ut med svart oanvändbar kant.

Ursprungligen av kitesurf:

Äh, inte då. Det går så klart att ha ett område som inte känner av multi touch'en, eller något som sorterar bort oavsiktlig input. Det är för att de har för fyrkantiga konstruktörer på skärmfabriken. Det ser bara dumt och billigt ut med svart oanvändbar kant.

Om du menar de svarta kanterna på långsidorna så har du väl glömt det faktum att skärmen måste kunna fästas på sin plats, och helt enkelt inte kan gå hela vägen ända ut till glasets kanter med den del som kan ge en synbar bild. I alla fall inte när hela telefonens bredd i princip inte är mycket bredare än glaset/skärmen.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 07:23

Snabbknapp till kameran på sidan.

Mina önskemål:

Hårdvarumässiga förändringar
- Bättre batteritid
- Bättre optik, inte nödvändigtvis högre upplösning på kamerorna
- Bättre, mer neutral blixt! Alla bilder med blixt blir supergula...
- En fysisk avtryckare för att ta bilder
- Mer hållbart chassie. För många går sönder på grund av fall och det är helt naturligt när den är byggd av ... glas...

Mjukvarumässiga förändringar
- Att kunna skicka mail och sms etc till grupper ur kontaktboken

Kommer inte på så mycket mer. Är sjukt nöjd egentligen.

4G har ingen nämnt. Får se hur länge det tar innan vi ser det i iPhonen. Känns ju som att iPhonen i första hand är anpassad för den amerikanska marknaden som knappt vet vad 3G är.

Ursprungligen av Scarecrow:

4G har ingen nämnt. Får se hur länge det tar innan vi ser det i iPhonen. Känns ju som att iPhonen i första hand är anpassad för den amerikanska marknaden som knappt vet vad 3G är.

Och för sådana som mig som fullständigt struntar i 3G.

När det gäller 4G-tekniken så vore det väl trevligt om det kommer i iPhone 5, men jag finner det oerhört tveksamt att detta sker. Främsta orsaken till min tveksamhet är att det förmodligen inte är tillräckligt utbyggt i varken USA eller Europa när 5:an släpps.

Ursprungligen av Scarecrow:

4G har ingen nämnt. Får se hur länge det tar innan vi ser det i iPhonen. Känns ju som att iPhonen i första hand är anpassad för den amerikanska marknaden som knappt vet vad 3G är.

Jag tror inte Apple har 4G i nästa iPhone helt enkelt för att standarden inte kommer att vara speciellt utbyggd globalt sett (främst i USA) till nästa sommar. Se bara på hur långsamma de var med att ta till sig 3G, många gick ju i taket över att den första iPhone-modellen inte hade 3G när 3G var hyfsat etablerat i Europa men relativt okänt i USA.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-11 15:43
Ursprungligen av Scarecrow:

4G har ingen nämnt. Får se hur länge det tar innan vi ser det i iPhonen. Känns ju som att iPhonen i första hand är anpassad för den amerikanska marknaden som knappt vet vad 3G är.

Tror det kommer ta långt tid eftersom Apple sitter i sin USA-bubbla. Vilket gör att iPhone kommer hamna på efterkälken med "bara" 3G när alla andra telefoner susar på i 4G. Det blir definitivt nästa sak som det hackas på hos en iPhone och kan bli en dealbreaker för en del.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-10 18:40

Saknade en funktion idag då jag skulle fota mig och en kompis genom att hålla kameran på armlängds avstånd. Det var ju helt omöjligt att både hålla kameran stadigt på det viset och samtidigt knäppa ett kort. Knapp på sidan behövs, eller möjlighet att flytta avtryckarknappen från mitten till sidan på glaset. Då kanske man kan ta kortet utan att iPhonen rör sig.

Sen skulle jag gärna vilja att iPhone tålde vatten också så att man kunde använda den på regniga promenader utan att vara orolig. Ja, helst skulle den vara helt vattensäker, så att man kunde skölja av den om den var smutsig eller använda kameran för att fota och filma under vatten.

Ursprungligen av Eva:

Saknade en funktion idag då jag skulle fota mig och en kompis genom att hålla kameran på armlängds avstånd. Det var ju helt omöjligt att både hålla kameran stadigt på det viset och samtidigt knäppa ett kort. Knapp på sidan behövs,

Ja det är på tiden, kanske att nån av de befintliga mekaniska knapparna blir avtryckare då en kamera-app körs.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-10 20:38
Ursprungligen av Chaosstar:

Ja det är på tiden, kanske att nån av de befintliga mekaniska knapparna blir avtryckare då en kamera-app körs.

Det kommer inte. Det fanns ett program som gjorde det och Apple tog bort det programmet. Man får inte byta funktioner på knapparna.

Vad gäller ta kort på sig själv är faktiskt inte så svårt. Håll in knappen innan man vänder på telefonen. Håller den inne och när man har radat upp sig släpp fingret. Det finns förresten flera program som gör det möjligt att klicka på skärmen för att ta kort eller att ta ett kort med 3-10 sek fördröjning.

//Rob

Bevaka tråden