Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .

64 gb minne minst eller möjlighet att stoppa i ett minneskort så att man får plats med hela musikarkivet. Faktiskt den största anledningen till att jag inte har en iphone. Vill inte ha en så stor och klumpig telefon om jag ändå ska vara tvungen att ha med mig min ipod touch.

Ursprungligen av lindbergmax:

64 gb minne minst eller möjlighet att stoppa i ett minneskort så att man får plats med hela musikarkivet. Faktiskt den största anledningen till att jag inte har en iphone. Vill inte ha en så stor och klumpig telefon om jag ändå ska vara tvungen att ha med mig min ipod touch.

jag håller med! har också en ipod touch 64gb och får ändå inte plats med all min musik som jag har i itunes. skulle gärna betala för att få 128 gb tex. om jag skulle skaffa en iphone idag "byter jag ju ner mig" 64gb -> 32 gb. känns inte så hett...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-11 02:03
Ursprungligen av Eva:

Saknade en funktion idag då jag skulle fota mig och en kompis genom att hålla kameran på armlängds avstånd. Det var ju helt omöjligt att både hålla kameran stadigt på det viset och samtidigt knäppa ett kort.

Eva,

Har du testat GorillacamAppStore…?

…som borde uppfylla dina önskemål:

"Self-timer takes timed photos. Perfect for group shots and self-portraits. "

Press anywhere turns the whole screen into the shutter button. Photograph yourself with ease!

Lycka till,

- Torkel

4G lär dröja

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-10 21:59

Hur många trådar behövs i ämnet?
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/280028-onskelista-foer-ios-5-0-a.html

Yes!!

Bortse från detta. Såg fel. Sorry!

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Fast den här tråden handlar ju om iPhone och den du länkar till handlar om iOS.

Jag vill ha en dedikerad kameraknapp, alternativt att man kan ställa in en volymknapp som utlösare.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag vill ha en dedikerad kameraknapp, alternativt att man kan ställa in en volymknapp som utlösare.

Det sorgliga i detta fall är att det fanns ett program som gjorde det, folk älskade det men Apple tog bort det. (Det bröt förvisso mot reglerna, men Apple hade ju kunnat justera reglerna istället.)

Ursprungligen av Adrian B:

Det sorgliga i detta fall är att det fanns ett program som gjorde det, folk älskade det men Apple tog bort det. (Det bröt förvisso mot reglerna, men Apple hade ju kunnat justera reglerna istället.)

Jag vet, och jag gråter mig till sömns varje kväll för att jag inte hann ladda ner det

Ursprungligen av Adrian B:

Det sorgliga i detta fall är att det fanns ett program som gjorde det, folk älskade det men Apple tog bort det. (Det bröt förvisso mot reglerna, men Apple hade ju kunnat justera reglerna istället.)

Vilket var det? Missade det totalt.

Ursprungligen av theplague:

Vilket var det? Missade det totalt.

Det var Camera+.

Ursprungligen av theplague:

Vilket var det? Missade det totalt.

Det hette Camera+.

  • Medlem
  • Nora
  • 2011-01-19 17:46

Att den tål fukt och är användbar utomhus i regn. Att den tål minusgrader (om det nu stämmer det man hört på sistonde att den kan spricka i kyla)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-23 15:55
Ursprungligen av per s:

Tåla minusgrader och några molekyler svett också.

Ursprungligen av Lazy59:

Att den tål fukt och är användbar utomhus i regn. Att den tål minusgrader (om det nu stämmer det man hört på sistonde att den kan spricka i kyla)

Sluta tro på slaskmedia.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-11-13 16:53

En baksida av granit eller nåt. Lite nya material vore ballt. En unibody av sten?

Jag önskar mig följande:

Större skärm

Mer utrymme

Unibody de hade ju blivit snyggt

Kunna ha fem eller mer ikoner på dockan och Springboarden(vet att man kan få de med JB men man vill ju helst slippa).

Längre Batteritid

Funktion att stänga ner 3G eller Wifi när de inte används

Det är det jag önskar mig att iPhone 5 ska ha.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-12-30 14:27
Ursprungligen av iPoduser:

Jag önskar mig

Funktion att stänga ner 3G eller Wifi när de inte används

Flight mode?

Eller hur vill du att det ska funka?

Ursprungligen av Kasaen:

Flight mode?

Eller hur vill du att det ska funka?

Jag vet inte om du har iPhone med jailbreak men då finns det ett program som heter Auto 3G. Vad den gör är att den stänger av 3G när den inte använts. Nu när man har använt den så är det svårt att vara utan den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-12-30 17:28
Ursprungligen av iPoduser:

Jag vet inte om du har iPhone med jailbreak men då finns det ett program som heter Auto 3G. Vad den gör är att den stänger av 3G när den inte använts. Nu när man har använt den så är det svårt att vara utan den.

Aha.

Nej, ingen jailbreak för min del. Men det låter smart!

Gör det mycket på batteritiden tycker du?

Ursprungligen av Kasaen:

Aha.

Nej, ingen jailbreak för min del. Men det låter smart!

Gör det mycket på batteritiden tycker du?

Jag menade när man har låsskärm. Jag tycker den gör en hel del skillnad. Här är en länk Auto3G Helps in Extending Battery Life on iPhone 4, 3GS and 3G [Req: Jailbreak] | Redmond Pie

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-30 14:49
  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-31 17:01

3G förbrukar mer ström. Vet man att man inte behöver 3G så stänger man av det. Det ger minst dubbelt batteritid.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-02 12:08

- Bättre batterikapacitet
- bättre kamera
- hellre mer ram än lagringsminne
- minneskort
- bättre volyminställningar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-02 12:36

Jag skulle vilja ha:

- Ökad tålighet
- En icke-propietär anslutningskontakt
- Ett öppnar OS
- En bättre "samtalshögtalare" (att prata via högtalarfunktionen står sig inte alls mot många andra modeller)
(kommer säkert på fler saker senare, och jag måste säga att jag gillade "tredje-kameran-på-toppen-funktionen" )

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-02 18:18
Ursprungligen av ecth:

Jag skulle vilja ha:

- Ökad tålighet
- En icke-propietär anslutningskontakt
- Ett öppnar OS
- En bättre "samtalshögtalare" (att prata via högtalarfunktionen står sig inte alls mot många andra modeller)
(kommer säkert på fler saker senare, och jag måste säga att jag gillade "tredje-kameran-på-toppen-funktionen" )

Det är på g.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-04 10:46
Ursprungligen av zappee:

Det är på g.

ÄR DU SERIÖS?!

Källa?!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-04 11:19
Ursprungligen av ecth:

ÄR DU SERIÖS?!

Källa?!

Kolla EUs lagar om enhetliga kablar för mobiltelefoner.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kolla EUs lagar om enhetliga kablar för mobiltelefoner.

//Rob

Vad jag vet så är det fortfarande ett förslag för en ny standard. Men Apple kommer troligen att skicka med en adapter, det är tillåtet enligt förslaget, vilket gör hela likgiltigt i mina ögon.

http://www.macrumors.com/2010/12/30/european-commission-moves-forward-on-micro-usb-smartphone-charging-standard/

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-04 17:35
Ursprungligen av Patrik D:

Vad jag vet så är det fortfarande ett förslag för en ny standard. Men Apple kommer troligen att skicka med en adapter, det är tillåtet enligt förslaget, vilket gör hela likgiltigt i mina ögon.

European Commission Moves Forward on Micro-USB Smartphone Charging Standard - Mac Rumors

Men om en adapter är tillåten så löser det fortfarande inte problemen med att använda en annan laddare. Jag läste någonstans att förslaget krävde att man kan ladda mobiltelefonen med en vanlig micro usb kabel utan att använda en adapter men kanske har de ändrat det nu. Det var över ett år sen som förslaget undertecknades av de största mobil telefon tillverkarna.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-02 18:17

Det enda jag saknar i 4:an är ett modernare OS. Om iPhone 5 levereras med iOS5 som är en rippoff av Windows Phone 7 så kommer jag köa för att få köpa. Nu leker jag bara med frugans och väntar på en WP7 som är lika bra som Samsungs Omnia 7 men inte är tillverkad av Samsung.

Bevaka tråden