Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 256 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Jag vill ha en inbyggd tricorder.

There's an app for that App Store - Tricorder TR-580

Det enda jag verkligen önskar mig är dubbel batteritid.

  • Medlem
  • 2012-04-12 12:34
Ursprungligen av Capeman:

Jag vill ha en inbyggd tricorder.

Det är redan gjort:
Bygg din egen tricorder - IDG.se

Ursprungligen av Baron:

Det är redan gjort:
Bygg din egen tricorder - IDG.se

Har sett den där... Riktigt cool!

NFC kan bli verklighet i iPhone 5 - the new iPhone

Texas Instruments har nyligen lanserat ett nytt Allt i ett chip där Wifi, Bluetooth och NFC existerar på samma chip. Detta chip skulle mycket väll kunna hamna i nästa iPhone där NFC blir den stora nyheten ...

Mobile Wireless LAN - WiLink™ 8.0 Solutions

Ti lär det inte bli.
Broadcom har NFC i sina nya chip så ser inte varför man skulle byta.

Ursprungligen av keptang:

Ti lär det inte bli.
Broadcom har NFC i sina nya chip så ser inte varför man skulle byta.

var inte medveten att Broadcom hade ett Allt i Ett Wifi-Bluetooth-NFC ??? Vilket är det .. har sökt men hittar inget ..

NFC kan väl knappast bli "den stora nyheten" :-D. Allmogen vet inte vad det är och användningasmöjligheterna är få idag. Jag gillar det - även om det nog tar många, många år innan t.ex. SL fixar en lösning utanför sina egna plastkort och svenska banker hakar på och butiker hakar på - men det är nog bara för oss nördar det är "en stor nyhet".

När det gäller chip så har väl Apple egna? Varför skulle dom använda TI's? Eller snackar vi andra chip som sitter i en lur?

"NFC kan väl knappast bli "den stora nyheten" :-D. Allmogen vet inte vad det är och användningasmöjligheterna är få idag. "

I skåne vet de flesta vad det är då hela kollektivtrafiken utan undantag använder det. Ingen pardon för varken hundar, småbarn allmoge, pensionärer eller turister.
/m

Att man återgår till den gamla iPod där man manuellt kunde skyffla låtar från valfritt antal datorer.
Att man likt min gamla W800 kan stänga av telefonen och ändå ha en funktion som väckarklocka.
att man fritt kan välja ringsignal och meddelandesignal - och utan den löjliga 30-sekunders begränsningen.

Små detaljer som retar mig någon enormt.....
/m

Japp, samma system används i Kronoberg. Är Stockholmarna så efter?! Jag är chockad!

Skärm som går från sida till sida utan svart ram.
C3 teknologi som Apple köpt av svenskar där kartor renderas i superb 3D.
Batteritid x 1.5.
Siri 2.0.
1/3 tunnare.

Många fler sensorer, jag vill att det finns NFC, termometer, barometer och alla andra sensorer man kan tänkas bygga in i en telefon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-23 11:17
Ursprungligen av simulacra:

Många fler sensorer, jag vill att det finns NFC, termometer, barometer och alla andra sensorer man kan tänkas bygga in i en telefon.

Kanske är aktuellt när batteriet räcker dubbelt så länge och dessa sensorer är tillräckligt små.

Ursprungligen av simulacra:

Många fler sensorer, jag vill att det finns NFC, termometer, barometer och alla andra sensorer man kan tänkas bygga in i en telefon.

Varför termometer? Med tanke på att telefonen alstrar värme kommer du ju bara att få temperaturen på själva telefonen, eller ska sensorn sitta på en teleskopantenn?

Ursprungligen av pmarriott:

Varför termometer? Med tanke på att telefonen alstrar värme kommer du ju bara att få temperaturen på själva telefonen, eller ska sensorn sitta på en teleskopantenn?

Tänk ugnstermometer. Istället för hörlurar så sätter du i en tempsensor....
/m

Ursprungligen av martinator:

Tänk ugnstermometer. Istället för hörlurar så sätter du i en tempsensor....
/m

Varför inte en blåtandlösning med en sensor som tillsammans med vindmätare sitter monterade på en speciell iPhone-hatt? Denna kunde då ha solceller på brättet. Eller rentav en liten propeller kopplad till en dynamo.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-23 14:15

Jag skulle vilja se dubbla SIM-kort eller annan lösning för att kunna ha två abonnemang från olika operatörer i samma telefon.

Bevaka tråden