- petah
- Medlem ●
Min iPhone 4, ios 4.1, gick över till vintertid helt OK men den inställda fasta väckningstiden 8:30 på söndagsmorgonen ljöd inte förrän kl 9:30 (vintertid), d v s en timme sent.
I Australien har motsvarande bug rapporterats men där sker tydligen väckningen 1 timme för tidigt.
Jag provar med att radera alla förinställda väckningar och ställer in nya färska.
Jag hade samma problem, skulle upp kl 07.00 vintertid men väckningen gick igång först kl 08.00, en timme för sent! iPhone 3G S, iOS 4.1.
Provade omstart men resultatet var det samma.
Lade in en ny färsk påminnelse och då gick den igång på rätt tid, verkar som att de gamla påminnelserna ligger en timme fel, klart fall av bug!
Det heter Normaltid eftersom klockan nu stämmer med solen. ie när solen står högst är klockan 12.
Ordet sommartid är ju en väldigt dålig översättning av daylight saving time, som ju finns till för att det skall bli lite ljusare på kvällarna under vår och höst här uppe hos oss och även under sommaren hos sörlänningarna.
Att säga vintertid är lika irriterande som att svenskar ännu inte tycks ha fattat att Halloween firas kvällen den 31 oktober och inte närmaste helg till det datumet!
Själv hade jag inga problem bed denna bugg.
Vad jag kan se så fungerar alarmet så länge man har det inställt på alla dagar eller bara "en gång". Det är när man ställer in specifika dagar som det inte längre fungerar som det ska.
Detta är också min erfarenhet. Alla dagar eller inga dagar (engångslarm) fungerar. Jag har till och med raderat alla larm och lagt in ett nytt, men det fungerade inte om jag ställde in det på vardagar, utan bara när jag ställde in det på alla dagar.
Detta är också min erfarenhet. Alla dagar eller inga dagar (engångslarm) fungerar. Jag har till och med raderat alla larm och lagt in ett nytt, men det fungerade inte om jag ställde in det på vardagar, utan bara när jag ställde in det på alla dagar.
Bekräftar att så är fallet även för mig. Alarmet fungerar inte om jag checkar ur lördag och söndag även om jag lagt in det på nytt.
Vi får som sagt vänta tills 4.1.1 släpps eller 4.2 innan något händer. Kan informera att beta 3 av 4.2 är detta åtgärdat.
Japp i min 4.2 B3 fungerar det som det skall och jag kom upp i tid
Det förklar varför jag försov mig i morse. Tur man inte skulle med ett flyg.
Det är farligt att inte läsa 99mac åtminstone en gång per dygn...
Vaknade av mig själv imorse och undrade yrvaket om jag än en gång lyckat sova igenom väckarklockan, men icke. Ett tag senare ringde den lilla gynnaren - en timme efter jag skulle gått upp...
Tufft krav i den där noten:)
Thing is, according to a ZDNet Australia report from more than three weeks ago, Apple acknowledged the bug with a promise to fix it with a software update. So why wasn't it rolled out in time to avoid this mess in Europe?
OCH helmysko bugg!!! Min världstid rapporterade korrekt tid igår morse för Stockholm, som också är inställd som min tidzon (Stora Bjurum mellan Falköping och Skara fanns inte så jag fick nöja mig med Fjollträsk).
Sedan rättade sig min iPhone yrvaket kl 08.00, och gick från 08.59 till 08.00!?!. Ingen logik. Tack och lov finns det hundar och ungar som sköter väckningen, så mina "patchar" studsade som vanligt omkring i sängen runt 07.00. Sommartid that is...
Eller så är iPhone så kalifornisk att den inte kan tänka sig att leva utan West Coast Time och låter telefonens klocka rulla på det i smyg i bakgrunden, drömmandes om den perfekta vågen.
Självklart så hugger aftonbladet på detta: Försovit dig i morse? Skyll på din iPhone | Pryl | Aftonbladet
Dom älskar ju alla nedergångar för apple..
Snarare att de älskar nyheter om Apple - oavsett om de är positiva eller negativa.
Apple och Iphone ökar klick och läsning. Det finns siffror på det från USA. När folk klagar på att media skriver för mycket om Apple så kan de hänvisa till att det ökar upplagan.
Självklart så hugger aftonbladet på detta: Försovit dig i morse? Skyll på din iPhone | Pryl | Aftonbladet
Dom älskar ju alla nedergångar för apple..
OT: Fast nu blev jag lite less på AB... Har inte den här listan vandrat klart på AB's första sida än?