Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 specifikationer

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Tabb:

Den lär ju få samma processor m.m. och därmed klara 1080p..

Fast HDMI-kontakten klarar bara 720p-video. 1080p är bara när man speglar skärmen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-03 07:27
Ursprungligen av Leftrustle:

Fast HDMI-kontakten klarar bara 720p-video. 1080p är bara när man speglar skärmen.

Hur menar du nu?

Ursprungligen av kainen:

Hur menar du nu?

Jag menar det jag skriver...

Från Engadget: "whereas the iPad 2 goes a little further with screen mirroring of up to 1080p -- we're guessing the beastly dual-core A5 chip is what makes the magic happen here, though movie output's also limited to 720p"

Ok, den verkar trycka ut 1080p till skärmen, men video stöds bara upp till 720p för uppspelning.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-03 09:12
Ursprungligen av Leftrustle:

Jag menar det jag skriver...

Ok, den verkar trycka ut 1080p till skärmen, men video stöds bara upp till 720p för uppspelning.

Kommer antagligen en uppgradering för både processorn och grafikkortet klarar nog av att spela upp 1080p.

Ser fram emot att höra reaktionerna från det första filmskapandet på iPad 2. Jag tror att iMovie/GB kommer tas emot med riktigt varm hand.

Är personligen helt nöjd med vad iPad 2 har att erbjuda. Det är otroligt vilken grafikprestandaökning som skedde! Hur många gånger håller den sen att åka i golvet? Barnen kommer ju inte kunna hålla tassarna borta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-02 23:52

Man tycker ju att specen vad det gäller storleken på RAM borde ha kommit ut nu...dessutom, varför döljer Apple just den informationen?

Ursprungligen av zinned:

Man tycker ju att specen vad det gäller storleken på RAM borde ha kommit ut nu...dessutom, varför döljer Apple just den informationen?

Kan det eventuellt vara för att den har 512 MB och de flesta konkurrenter har 1GB?

  • Oregistrerad
  • 2011-03-03 00:10
Ursprungligen av Capeman:

Kan det eventuellt vara för att den har 512 MB och de flesta konkurrenter har 1GB?

Har verkligen de flesta konkurrenter 1GB?

Ursprungligen av Tabb:

Har verkligen de flesta konkurrenter 1GB?

Tja, Motorola Xoom, HP TouchPad och Blackberry PlayBook har alla det, och de är väl de närmsta konkurrenterna.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-03 00:41
Ursprungligen av Capeman:

Tja, Motorola Xoom, HP TouchPad och Blackberry PlayBook har alla det, och de är väl de närmsta konkurrenterna.

Närmaste kanske men inte flest.

Är det bara jag som är orolig över att det fortfarande ska vara 256 mb kvar i paddan?

Uppenbarligen verkar det funka bra, men lite program igång och lite mer avancerade spel är det kört på en gång.

Eller är jag bara onödigt paranoid nu? Något lurt är det väl eftersom det inte står något.

Enligt uppgifter, bl.a. på nätet, verkar den vara kvar på 256 mb.

I vanliga fall märker man nog inte, men i extrema situationer märker man, t.ex. att safariflikar försvinner så att operativsystemet kan tilldela minne till de nya sidorna man surfar till.

Väldigt konstigt att det är så stort hysch hysch om minnet, som om Apple skämdes

Gizmodo ställde frågan två gånger för att försäkra sig om att de hört rätt och andra gången kom PR-chefen och ville varken bekräfta eller dementera… Undrar företaget gjort ett misstag och funderar på att öka minnet innan försäljningen är i gång… tror ej det.

Jag hoppas då verkligen att de åtminstone dubblat minnet till 512. Från att använda min Iphone 4 till att testa en kompis Ipad över dagen måste jag säga att den var riktigt seg i förhållande. Dessutom kommer minnet bli en flaskhals om det nu är kvar på 256MB, sanna mina ord.

Slutligen, är den verkligen kvar på 256MB kommer i varje fall jag avvakta tills nästa modell. Och då bör den vara 1GB eftersom konkurrenternas redan idag ligger på den mängden.

Mvh

Låter otroligt att de skulle ligga kvar på 256MB ram, skulle iPad2 verkligen fixa iMovie editering och 8 spårs inspelningar i Garageband med bara 256MB ? Mycket tveksam....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 15:35
Ursprungligen av lilledanne:

Låter otroligt att de skulle ligga kvar på 256MB ram, skulle iPad2 verkligen fixa iMovie editering och 8 spårs inspelningar i Garageband med bara 256MB ? Mycket tveksam....

Ja, det samt hela renderingen av nio olika videomodes i PhotoBooth talar ju INTE för 256MB utan minst 512MB.

Om det fortfarande är 256 mb i nya iPad så blir det inte något iPad-köp denna gång heller. Då blir det när uppgraderingen med dubbelt upp kommer - det sker nog snabbt - september kanske. Jag utgick från att minner var dubblat när jag såg iMovie-specsen och Garageband-specsen. Fattar inte hur dessa apps ska rulla fint med 257 mb. Man kan trolla mycket med kod, men det finns väl gränser :-D.

Ursprungligen av The Real Viking:

Enligt uppgifter, bl.a. på nätet, verkar den vara kvar på 256 mb.

I vanliga fall märker man nog inte, men i extrema situationer märker man, t.ex. att safariflikar försvinner så att operativsystemet kan tilldela minne till de nya sidorna man surfar till.

Väldigt konstigt att det är så stort hysch hysch om minnet, som om Apple skämdes

Gizmodo ställde frågan två gånger för att försäkra sig om att de hört rätt och andra gången kom PR-chefen och ville varken bekräfta eller dementera… Undrar företaget gjort ett misstag och funderar på att öka minnet innan försäljningen är i gång… tror ej det.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om det fortfarande är 256 mb i nya iPad så blir det inte något iPad-köp denna gång heller. Då blir det när uppgraderingen med dubbelt upp kommer - det sker nog snabbt - september kanske. Jag utgick från att minner var dubblat när jag såg iMovie-specsen och Garageband-specsen. Fattar inte hur dessa apps ska rulla fint med 257 mb. Man kan trolla mycket med kod, men det finns väl gränser :-D.

Med tanke på vad som stod på skärmen vid iPad 2 presentationen:

2011: Year of iPad 2

Så är jag lite skeptisk till iPad 3 i år.

Senast redigerat 2011-03-03 19:51

Nej, den blir identisk förutom just en bump av RAM. IPad 3 blir nog om ett år. Den fulländas med SD-kortläsare. Då har den allt jag efterfrågar. :-).

Ursprungligen av The Real Viking:

Med tanke på vad som stod på skärmen vid iPad 2 presentationen:

2011: Year of iPad 2

Så är jag lite skeptisk till iPad 3 i år.

Kanske det är RAM som skiljer modellerna åt? Endast.

Kollade på videon som hastigast igår och vill minnas att de sa något om att skärmen nu består av två lager istf tre. Vad syftar de på? När jag såg fodralet/skärmskyddet så tänkte jag genast på all uppståndelse kring bumpers till iPhone 4 ("antennagate") och man undrar om skärmen är känsligare nu av någon anledning.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-03 12:06

Nu har ju dock Goflorp redan bett om ursäkt, så jag ser inte riktigt meningen med att dra upp det igen.

Och i egenskap av trådskapare vill jag be er att hålla er till ämnet. Nästa argument som inte gäller ipaden kommer rapporteras och bör tas via telefon eller liknande.

Med Apple iPad Camera Connection Kit kommer man förhoppningsvis kunna filma med annan kamera också och importera till iMovie.

Ja, detta är ju intressant :-). iMovie måste då kunna ta in 1080p AVCHD och packa upp det till Intermediate för realtidseditering. Kanske drar den ner allt till 720p i denna version av iPad, men principen...Om inte detta funkar i denna version av iMovie så tror jag det finns på agendan. Intressant då det givetvis ändå inte går att filma med en iPad och evig statisk ful vidrig oanvändbar vidvinkel (gäller för alla mobila enheters kameror) :-D.

Sedan kan man ju undra varför inte en kortläsare redan finns i iPaden. Dom trycker ju in sådana i snart alla deras andra burkar. Det blir väl i iPad 3.

Ursprungligen av StefanB:

Med Apple iPad Camera Connection Kit kommer man förhoppningsvis kunna filma med annan kamera också och importera till iMovie.

Vet någon om det är samma kameror som i iPhone 4?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-03 13:03

Har någon sett någon info om den nya HDMIkabeln funkar lika bra på "gamla" iPad och iPhone4? Skulle vara kalas till t ex SVTPlay...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-03 13:08
Ursprungligen av kenjon:

Har någon sett någon info om den nya HDMIkabeln funkar lika bra på "gamla" iPad och iPhone4? Skulle vara kalas till t ex SVTPlay...

Jag läste det någonstans, om det var på engadget eller var det nu var, att det fungerade kanon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-03 16:47

Tråkigt att det inte går att köra mirror på den gamla ipaden, det hade mor min uppskattat.
Iallafall, uppdateringen i sig är väl trevlig. Snabbare processor och snabbare grafik är jättetrevligt, men inget som gör det värt att byta upp sig enligt min mening. Kamerorna är givetvis trevliga tillskott de också, men det är inget jag använder. Faktum är att jag har svårt att se vad Apple skulle kunna klämma i en Ipad för att jag skulle tycka att det var värt att uppdatera, mer än att min gamla plötsligt känns väldigt sunkig och ios slutar vidareutvecklas, men så är det turligt nog inte i det här fallet!

Att man ens kan tro att det bara är 256MB RAM i iPad 2 är otroligt. Och ange saknaden av information om RAM på Apples spec-sidor som en anledning till att det är 256MB är ju skrattretande.

Någon som ser information om RAM-storlek bland specarna för iPhone 4? Apple - iPhone - Teknisk information för iPhone 4

Bevaka tråden