Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud.com är uppe

Tråden skapades och har fått 202 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det var inget.. Det var lite trögt bara från servarna förmodligen, vilket är helt förståeligt en dag som denna.

Ursprungligen av lilledanne:

Hur funkar det med att synka dokument och bilder från iOS prylar till en dator - vart på datorn hamnar ev dokument som skapats på iPhone och tvärtom ? Hur styr man detta ?

Har testat lite nu : ett par saker som alla kanske inte känner till : Du kan inte radera bilder från Photostream - de raderas efter 30 dagar automatiskt. På en Mac importeras bilderna automatiskt som en händelse in i iPhotobiblioteket ( Kräver iPhoto 9.2 uppdateringen som kom precis ), åt andra hållet, vill du ha in bilderna i din iPhone/iPad från fotoströmmen måste du aktivt spara dessa om de inte är tagna med aktuell iPhone/iPad såklart.

Dokumentsynken fungerar i nuläget bara för iWork familjen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 22:21
Ursprungligen av lilledanne:

( Kräver iPhoto 9.2 uppdateringen som kom precis )

Var har du fått tag i den? Via Programuppdatering? Jag har iaf sökt där men den hittar inget hos mig.

Ursprungligen av zinned:

Var har du fått tag i den? Via Programuppdatering? Jag har iaf sökt där men den hittar inget hos mig.

Jorå..kom i programuppdareraren som vanligt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 23:11
Ursprungligen av lilledanne:

Jorå..kom i programuppdareraren som vanligt...

Det får sannerligen inte jag. Den säger endast att "denna datorn behöver inte uppdateras". Damn.

Btw, jag har inte köpt iPhoto genom MAS så jag kan inte hämta uppdateringen där...jag kör iPhoto '09 (version 8.1.2) som är installerad från iLife-skivan som följde med min MBP.

Ursprungligen av zinned:

Det får sannerligen inte jag. Den säger endast att "denna datorn behöver inte uppdateras". Damn.

ver. 9.2 är iLife 11

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 23:17
Ursprungligen av illerG:

ver. 9.2 är iLife 11

Vaddå, så man ska inte kunna köra Photostream i iPhoto '09?

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, så man ska inte kunna köra Photostream i iPhoto '09?

Nepp... no can do..

Ursprungligen av lilledanne:

Dokumentsynken fungerar i nuläget bara för iWork familjen.

First iCloud compatible Lion app lands on Mac App Store | 9to5Mac | Apple Intelligence

Jag får inte bildström att funka, den vill uppdatera iPhoto, vilket jag redan har gjort.. Ändå kan jag inte få boka den rutan i systeminställningar, icloud. nån som vet nåt?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 21:42
Ursprungligen av westerlu77:

Jag får inte bildström att funka, den vill uppdatera iPhoto, vilket jag redan har gjort.. Ändå kan jag inte få boka den rutan i systeminställningar, icloud. nån som vet nåt?

Vänta till imorgon.

Uppdatera via appstore

Jag passa de på att skapa en @me.com adress men när jag försöker skicka mail till den adressen från t.ex min gmail-adress får jag bara ett felmeddelande om att mailet inte kunde levereras. Det går däremot bra att skicka mail från icloud och min @me.com-adress.

Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 22:26

Kanske kan vara självklart, men kan man inte skaffa ett iCloud-konto utan i iOS-enhet?

  • Medlem
  • 2011-10-12 22:33
Ursprungligen av acke:

Kanske kan vara självklart, men kan man inte skaffa ett iCloud-konto utan i iOS-enhet?

Jo i icloud-inställningar i systeminställningar!

  • Medlem
  • 2011-10-12 22:32

Jag upptäckte en grej. Jag skapade en @me.com-adress för ett tag sen och tänkte att jag kanske skulle börja använda den, men jag kunde inte lägga till den i icloud och när jag försöker logga ut ur icloud på datorn så säger den att den tänker radera kalendern och påminnelserna från datorn! Vad försiggår?!

Nu har jag återställt till iOS 5 och börjat om "som ny telefon".
När jag har synkat in kontakterna och anteckningarna, hur slår jag ihop/flyttar dem så de ska räknas som "iCloudmaterial"?
De är förbockade i Inställningar->iCloud.

Men jag kommer inte åt dem via iCloud.com.

Ursprungligen av theplague:

Nu har jag återställt till iOS 5 och börjat om "som ny telefon".
När jag har synkat in kontakterna och anteckningarna, hur slår jag ihop/flyttar dem så de ska räknas som "iCloudmaterial"?
De är förbockade i Inställningar->iCloud.

Men jag kommer inte åt dem via iCloud.com.

Troligen pga överbelastning. Hade massa problem med iOS 5 (läs den tråden), och det visade sig bero på att det inte synkat än. Efter 2 timmar verkar den iaf nu synkat, och problemen är lösta.

Ursprungligen av Anders Båth:

Troligen pga överbelastning. Hade massa problem med iOS 5 (läs den tråden), och det visade sig bero på att det inte synkat än. Efter 2 timmar verkar den iaf nu synkat, och problemen är lösta.

Tack, jag ser vad som hänt över natten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:26

Är det bara på min iCould/systeminställningar krashar när telefonen försöker verifiera mitt konto? Helt jävla skumt! Sen är jag mindre nöjd med att har man inte OS X Lion så syncar inte kalendern längre i 10.6.x. Jävla jobbar-eftermiddags-tabbe det där! No turning back!

  • Medlem
  • Mark
  • 2011-10-12 23:32

Har jag missat nåt eller...... Jag kan inte få till det med "automatiska hämtningar" (under inställningar -> affär) med mer än program och böcker..
Skulle det inte funka för musik oxå.. eller är det nåt som kommer sen.. eller är jag bara trött och dum...

Ursprungligen av varpan:

Skulle det inte funka för musik oxå.. eller är det nåt som kommer sen.. eller är jag bara trött och dum...

Funkar bara i USA för tillfället.

  • Medlem
  • Mark
  • 2011-10-13 06:20
Ursprungligen av illerG:

Funkar bara i USA för tillfället.

Tack för svar!

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-13 01:05

Helt värdelöst att det verkar spikat att iCloud inte får stöd för SL. I praktiken tvingar det oss MobileMe-användare att överge PPC-program för att kunna fortsätta synka som förr. Förstår att man vill skippa bakåtkompabilitet allt för långt bakåt, men att inte ha stöd för SL är under all kritik. Har ju ryktats om att det ska komma en 10.6.9, men den borde ju ha släppts nu i fall det verkligen var aktuellt.

Tur iaf att MobileMe håller igång ett tag till.

Ok, lägesrapport:

Installerat ios5 på telefonen som är syncad med en dator ( Stationär jobbdator) med SL och senaste itunes

Hemma och på jobb ute så använer jag en macbook pro med Lion, nu uppgraderad till 10.7.2.

Har ställt in iCloud på telefonen, verkar funka.
Har ställt in iCloud på Macbook pro, verkar funka.

Alltså det funkar att logga in men min kalender syncar inte från iphonen till macbook pron? Beror det på i jag har week cal på telefonen?

Edit: Kontakter har inte heller syncats, Ingen har syncats och datorn har stått på över natten. För det ska väl bara vara att logga in för att det ska synca? ingen "knapp"?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-13 07:34
Ursprungligen av jurassic579:

Ok, lägesrapport:

Installerat ios5 på telefonen som är syncad med en dator ( Stationär jobbdator) med SL och senaste itunes

Hemma och på jobb ute så använer jag en macbook pro med Lion, nu uppgraderad till 10.7.2.

Har ställt in iCloud på telefonen, verkar funka.
Har ställt in iCloud på Macbook pro, verkar funka.

Alltså det funkar att logga in men min kalender syncar inte från iphonen till macbook pron? Beror det på i jag har week cal på telefonen?

Nej, week cal är bara ett skal.

Ursprungligen av zappee:

Nej, week cal är bara ett skal.

Ok, men ni som fått det att funka loggade bara in på iCloud på era enheter och vips så fanns all info kors-syncad?

jag är ju inloggad på båda enheterna, kan till och med se 3,73 GB av 5GB tillgängligt. Då måste det ju ligga något i molnet?

Ursprungligen av jurassic579:

Ok, men ni som fått det att funka loggade bara in på iCloud på era enheter och vips så fanns all info kors-syncad?

jag är ju inloggad på båda enheterna, kan till och med se 3,73 GB av 5GB tillgängligt. Då måste det ju ligga något i molnet?

Backupen av iOS tar ju en del plats.

Ursprungligen av Patrik D:

Backupen av iOS tar ju en del plats.

Det verkar du har rätt i.

Men någon som fått det att funka som skulle kunna beskriva hur ni gjort?

Jag har fortfarande inte fått Anteckningar till iCloud.
Kontakter fick jag avaktivera och aktivera igen och fick då välja "Slå ihop".
Men något sådant alternativ finns inte för anteckningar när jag gör samma sak.

Ska det räcka med att jag aktiverar Anteckningar i Inställningar->iCloud så ska de jag synkat in från datorn börja synkas med molnet?

Bevaka tråden