Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 ute nu!

Tråden skapades och har fått 364 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Manglobe:

Jovisst kan jag leta efter en annan kart-app, jag är mest purken över att något som funkat asbra försvinner och ersätts av... ja. Skaffade t.ex. weekcal när jag kände att "iCal funkar, men jag vill ha veckonummer". Nu känner jag mest "Kartor försvinner och jag vill egentligen bara ha kvar kartor". Okej, får googla efter någon bloggpost som jämför kartappar. Och sedan hjälpa hela min familj att fixa det också eftersom apple är så lättanvänt direkt-ur-lådan. Yay.

Jag håller med.
Youtube är lite samma sak (förutom att det försvann helt), finns en app nu för iPhone men inte för iPad (inga alternativ heller).
Så en utav våra 2 iPads här hemma kan jag inte uppdatera till iOS 6 pga detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 11:15
Ursprungligen av keptang:

Jag håller med.
Youtube är lite samma sak (förutom att det försvann helt), finns en app nu för iPhone men inte för iPad (inga alternativ heller).
Så en utav våra 2 iPads här hemma kan jag inte uppdatera till iOS 6 pga detta.

Varför kan du inte använda Youtube via webben på era iPads då?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-21 11:22
Ursprungligen av zinned:

Varför kan du inte använda Youtube via webben på era iPads då?

Den stöder inte AirPlay, ja nu gör inte YouTube appen det heller iofs.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-09-21 20:31
Ursprungligen av lappen71:

Den stöder inte AirPlay, ja nu gör inte YouTube appen det heller iofs.

Om det är bilden man vill få över till exempelvis en Apple TV kan man ju alltid dra igång skärmdubbleringen... Men visst, en fullt fungerande app hade ju varit bättre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-21 20:36
Ursprungligen av lensv:

Om det är bilden man vill få över till exempelvis en Apple TV kan man ju alltid dra igång skärmdubbleringen... Men visst, en fullt fungerande app hade ju varit bättre.

Exakt det ska bara fungera

Ursprungligen av lappen71:

Den stöder inte AirPlay, ja nu gör inte YouTube appen det heller iofs.

YouTube-appen stöder AirPlay. Det fungerar i alla fall på min 4S.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-22 16:58
Ursprungligen av Capeman:

YouTube-appen stöder AirPlay. Det fungerar i alla fall på min 4S.

Ja bara ljud och ingen bild.
Valet att köra bild finns men det kommer upp en varningsruta om att enheten inte stöder Airplay med bild.
Det tycker jag är en riktig fadäs

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 17:00
Ursprungligen av lappen71:

Ja bara ljud och ingen bild.
Valet att köra bild finns men det kommer upp en varningsruta om att enheten inte stöder Airplay med bild.
Det tycker jag är en riktig fadäs

Jag håller med, dock är det ju en fadäs från utvecklaren av appen och inte Apple.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-22 17:03
Ursprungligen av zinned:

Jag håller med, dock är det ju en fadäs från utvecklaren av appen och inte Apple.

Har inte påstått annat heller

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 11:25
Ursprungligen av zinned:

Varför kan du inte använda Youtube via webben på era iPads då?

Ungefär som att fråga varför man inte använder sin bärbara dator istället för sin ipad.

Ursprungligen av PJW:

Ungefär som att fråga varför man inte använder sin bärbara dator istället för sin ipad.

Njäe.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 11:35
Ursprungligen av PJW:

Ungefär som att fråga varför man inte använder sin bärbara dator istället för sin ipad.

Hahaha, det var väl en snuskigt dålig och direkt felaktig jämförelse

Keptang säger att han inte kan uppdatera pga avsaknad av Youtube-app och då menade jag att det går ju att komma åt Youtube via webben så han behöver ju inte missa alla fördelarna med iOS 6 bara för att Youtube-appen saknas, det går ju att lösa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 11:48
Ursprungligen av zinned:

Hahaha, det var väl en snuskigt dålig och direkt felaktig jämförelse

Keptang säger att han inte kan uppdatera pga avsaknad av Youtube-app och då menade jag att det går ju att komma åt Youtube via webben så han behöver ju inte missa alla fördelarna med iOS 6 bara för att Youtube-appen saknas, det går ju att lösa.

Fördelarna med en bärbar dator med OS X, Windows eller t.ex någon linux-dist, är att du slipper en massa förväntningar på ett OS och därmed besvikelsen över att det inte funkar. Jag menar: är en av fördelarna med iOS 6 att du kan använda Youtube via Safari och att du kan köra Google Maps via Safari? Vilket blir nästa program att köra i Safari?

Ursprungligen av zinned:

Varför kan du inte använda Youtube via webben på era iPads då?

Jag gör det själv såklart. Min fru vill ha en app för sin iPhone/iPad, så på iPhone finns det, inte på iPad.

Hon är inte lika teknisk som jag utan det ska bara funka, vilket Apple uppenbarligen inte vill att det ska göra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 09:14

För satelitbilder är annars Google Earth utmärkt. Sedan är det inte omöjligt att det dyker upp en Google Maps till iOS snart.

Google has an iOS 6 Maps app awaiting approval. It is solely up to Apple to approve. | 9to5Mac

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-09-21 09:26

Passbook och panoramafunktionen i kameran är två saker som tydligen inte finns i iOS 6 för iPad... Varför?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-21 10:32

Är man i London finns iaf ett alternativ.
http://pbs.twimg.com/media/A3QARhSCIAA2R9U.jpg

Har kollat på kartorna över mina marker nu. Lite inzoomning resulterar i svartvita kartor. Det blir ingen uppdatering med andra ord

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-21 11:39

Nu verkar synkningen mellan mail på iPhone och mailen i datorn fungera.
Läser jag mailet på datorn så efter ett tag ändrad det till läst i iPhonen också.
För att det att fungera vara jag tvungen att avaktivera iCloud mail på bägge och sen aktivera det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-21 14:44

Angående 3D-view, varför ens falla för frestelsen att lägga till den funktionen. Hur bra det än ser ut så kommer det "alltid" att se dåligt ut. Jag kan kanske se nyttan med funktionen men den ser ut som skräp och då borde man ha styrkan i sig att inte ta med funktionen.
Apple har alltid haft dålig-smak krafter hos sig, började med Quicktime 4-gränssnittet och sedan har det alltid funnits där, redo att hugga till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-21 15:45

Det har talats både i denna tråden och andra iOS-trådar om att man saknar veckonumrering. Kolla webcal - kan vara en lösning. Själv använder jag den för ical stationärt WebCal.fi » Program som stöds

  • Medlem
  • 2012-09-21 16:42

Tack! Funkade skitbra och synkade direkt med iCloud, så nu har jag det både i telefon och dator.

Ursprungligen av Katinka:

Det har talats både i denna tråden och andra iOS-trådar om att man saknar veckonumrering. Kolla webcal - kan vara en lösning. Själv använder jag den för ical stationärt WebCal.fi » Program som stöds

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-09-21 15:57

Sällar mig till dem som skäller på kart-appen...
Gustavsberg stavas Gustarsberg, satellitbilden över mitt hus är minst ett år äldre än den Google använder (den är i sin tur över två år gammal) och kartorna är dessutom rent ut sagt fula...
Näe, Apple, gör om och gör rätt...

Jag tycker att det är skönt att någon äntligen tog tag i saken och tog bort Göteborg från kartan. TU till Apple!

Men vart tog Göteborg vägen, Apple? - Nyheter | SVT.se

  • Medlem
  • 2012-09-21 17:25

Skitbra, nu är det bara Stockholm som skall bort också, sen är kartappen fulländad!

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag tycker att det är skönt att någon äntligen tog tag i saken och tog bort Göteborg från kartan. TU till Apple!

Men vart tog Göteborg vägen, Apple? - Nyheter | SVT.se

  • Medlem
  • 2012-09-21 17:27

Phu.. Nu har jag suttit hela eftermiddagen och flyttat nålar, ändrat adresser och rapporterat massa företag som lagt ner. Tog även ner "yelp" appen och la till polis och andra nyttigheter ( Apple använder väll yelp va?)

Frågan är nu hurlång tid det tar innan rättelserna slår igenom och hur många användare som måste rapportera samma problem?

Ursprungligen av Spata:

Phu.. Nu har jag suttit hela eftermiddagen och flyttat nålar, ändrat adresser och rapporterat massa företag som lagt ner. Tog även ner "yelp" appen och la till polis och andra nyttigheter ( Apple använder väll yelp va?)

Frågan är nu hurlång tid det tar innan rättelserna slår igenom och hur många användare som måste rapportera samma problem?

Jag hade gärna också hjälp till men inte så länge Google maps inte går att köra parallellt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 17:45

Enligt Macworld är sms-buggen en buggfix.
iOS 6 tar bort sms-biljetter - MacWorld

  • Medlem
  • 2012-09-21 18:15

Egentligen är deras rubrik felaktig, för SMS:et försvinner inte, det är bara innehållet som inte går att läsa och sen flyttas SMS:et längst ned i SMS-listan. Stänger man av meddelanden och startar igen, så finns SMS:et kvar i listan.

Ursprungligen av joakimo:

Enligt Macworld är sms-buggen en buggfix.
iOS 6 tar bort sms-biljetter - MacWorld

Bevaka tråden